Den kollega, der altid er syg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja helt ærlig kender i ikke alle sammen DEN ENE kollega der bare altid er syg????

Har for ca 4 mdrer siden, fået en ny kollega, og set over den tid, har hun uden lyv, har mere fravær end hun har været på arbejde. Og vi ved bare at nu melder hun sig nok syg, også er vi nød til at kalde en anden ind i stedet, da vi SKAL være minium 5 på arbejde og i weekenderne minimu 3, da man ikke må være alene i huset, med vores beboer.    

ARMEN hun er så doven og forudsigelig, og nu er jeg kaldt på arbejde, som blir min 6 dag, og skal også på arbejde i morgen og er spændt på om hun kommer der Skal lige siges at hun allerede nu, har mere fravær på 4 mdrer, end nogen af os gamle!

Så skulle bare lige ud med min galde, inden jeg skal ind og smile og være frisk, efter min aftenvagt til 23 i går!

Og tak fordi i lige læste alt mit indebrændte irritation, så jeg kan komme glad på arbejde!!

Hos os er der en politik om at der skal ringes til leder + afdeling ved sygdom. Lederen ringer dagen efter for at følge op på hvordan man har det og hvor længe man regner med at være syg. Efter 10 sygedage på 1 år skal man til fraværs samtaler  efter 14 igen osv. Det har lagt en dæmper på fraværet foruroligende nok, ved sygdom mere end 3 mdr bliver man fyret. Men ja..  Kender det.. Specielt når man med bækken smerter, kvalme osv kæmper sig afsted på job 56 timer nogle uger... Andre har misset 2 timers søvn og magter ik lige jobbet den dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hos os er der en politik om at der skal ringes til leder + afdeling ved sygdom. Lederen ringer dagen efter for at følge op på hvordan man har det og hvor længe man regner med at være syg. Efter 10 sygedage på 1 år skal man til fraværs samtaler  efter 14 igen osv. Det har lagt en dæmper på fraværet foruroligende nok, ved sygdom mere end 3 mdr bliver man fyret. Men ja..  Kender det.. Specielt når man med bækken smerter, kvalme osv kæmper sig afsted på job 56 timer nogle uger... Andre har misset 2 timers søvn og magter ik lige jobbet den dag.

Btw,  er offentlig ansat med borgere som hos dig

Anmeld Citér

10. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

I det private var hun røget ud- så forstår godt din frustration da I jo næppe slipper af med hende....Det er jo nærmest umuligt inden for det offentlige at fyre folk. 

Utroligt at nogen mennesker ikke ejer samvittighed og ansvarsfølelse!

Og forstår ikke man kan melde sig "syg" velvidende at det går ud over sine kollegaer....

Men jo førhen da jeg var alm ansat kendte jeg udemærket den kollega der sked på sin arbejdsplads og kollegaer.

Efter jeg kom i det private så jeg heldigvis at  samtidig med at folk fattede at konsekvensen ved for meget sygdom var farvel - ja så blev de hokus pokus lige pludselig ikke mere syge end gennemsnittet...

Håber du kommer godt igennem din vagt. 

Det er en myte, at det næsten er umuligt at fyre offentligt ansatte. Lederen kan sagtens vælge at afskedige hende på grund af alt for hyppigt fravær. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

I det private var hun røget ud- så forstår godt din frustration da I jo næppe slipper af med hende....Det er jo nærmest umuligt inden for det offentlige at fyre folk. 

Utroligt at nogen mennesker ikke ejer samvittighed og ansvarsfølelse!

Og forstår ikke man kan melde sig "syg" velvidende at det går ud over sine kollegaer....

Men jo førhen da jeg var alm ansat kendte jeg udemærket den kollega der sked på sin arbejdsplads og kollegaer.

Efter jeg kom i det private så jeg heldigvis at  samtidig med at folk fattede at konsekvensen ved for meget sygdom var farvel - ja så blev de hokus pokus lige pludselig ikke mere syge end gennemsnittet...

Håber du kommer godt igennem din vagt. 

"Heldigvis" er det kun et vikitiat på 1 1/2 år hun er ansat i, så om 1 år og 2 mdrer så er hun væk. En ringe trøst måske, men lige nu må det være nok

Også må vi jo bare overleve så længe! 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hos os er politikken at man på et år, må have 5 sygdomsperioder. De perioder kan så dække feks et par dage med feber, et par dage med hold i ryggen eller 3 mdrer med en sprængt akilieshæl. 

Så hver periode dækker ikke et bestemt antal dage.

Hun har allerede været til første samtale, med leder!

Hun havde sygemeldt sig kl 6.30 i morges, skulle have mødt kl 7. Har nu raskmeldt sig kl 11.18, til hendes dagvagt i morgen... Need i say more? 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Btw,  er offentlig ansat med borgere som hos dig

Ja det er ski ikke altid lige nemt!! 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Det er en myte, at det næsten er umuligt at fyre offentligt ansatte. Lederen kan sagtens vælge at afskedige hende på grund af alt for hyppigt fravær. 

Ifølge de ledere jeg har med at gøre via mit arbejde,så er det nærmest umuligt at fyre dårlige ansatte. 

En har en der gennemsnitlig har 1 uge pr måned med sygdom ,men må ikke fyre hende .

Hos mig var hun uden prob røget ud. -Men jeg er også privat arbejdsgiver. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ifølge de ledere jeg har med at gøre via mit arbejde,så er det nærmest umuligt at fyre dårlige ansatte. 

En har en der gennemsnitlig har 1 uge pr måned med sygdom ,men må ikke fyre hende .

Hos mig var hun uden prob røget ud. -Men jeg er også privat arbejdsgiver. 

Hvem/hvad må de ikke fyre hende for? De skal selvfølgelig følge reglerne om varsling m.v.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Hvem/hvad må de ikke fyre hende for? De skal selvfølgelig følge reglerne om varsling m.v.

Kender ikke til enkeltdetaljerne- men ifølge lederen må hun ikke fyre personen på trods af det høje fravær.

Min søster er gymnasielærer ,og har virkelig meget fravær. 

Hun er rigtig tit syg,og har da været ansat det samme sted flere år. 

Jeg har mange gange tænkt at godt hun ikke er ansat hos mig. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

God-mor

Ja helt ærlig kender i ikke alle sammen DEN ENE kollega der bare altid er syg????

Har for ca 4 mdrer siden, fået en ny kollega, og set over den tid, har hun uden lyv, har mere fravær end hun har været på arbejde. Og vi ved bare at nu melder hun sig nok syg, også er vi nød til at kalde en anden ind i stedet, da vi SKAL være minium 5 på arbejde og i weekenderne minimu 3, da man ikke må være alene i huset, med vores beboer.    

ARMEN hun er så doven og forudsigelig, og nu er jeg kaldt på arbejde, som blir min 6 dag, og skal også på arbejde i morgen og er spændt på om hun kommer der Skal lige siges at hun allerede nu, har mere fravær på 4 mdrer, end nogen af os gamle!

Så skulle bare lige ud med min galde, inden jeg skal ind og smile og være frisk, efter min aftenvagt til 23 i går!

Og tak fordi i lige læste alt mit indebrændte irritation, så jeg kan komme glad på arbejde!!

JA det kender jeg alt for godt  Det er SÅ frustrerende! Havde en kollega på et tidspunkt som altid var syg og så skrev hun også om det på facebook HVER gang for vi skulle jo nødig tro at hun pjækkede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.