Den kollega, der altid er syg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.908 visninger
37 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2018

Anonym trådstarter

Ja helt ærlig kender i ikke alle sammen DEN ENE kollega der bare altid er syg????

Har for ca 4 mdrer siden, fået en ny kollega, og set over den tid, har hun uden lyv, har mere fravær end hun har været på arbejde. Og vi ved bare at nu melder hun sig nok syg, også er vi nød til at kalde en anden ind i stedet, da vi SKAL være minium 5 på arbejde og i weekenderne minimu 3, da man ikke må være alene i huset, med vores beboer.    

ARMEN hun er så doven og forudsigelig, og nu er jeg kaldt på arbejde, som blir min 6 dag, og skal også på arbejde i morgen og er spændt på om hun kommer der Skal lige siges at hun allerede nu, har mere fravær på 4 mdrer, end nogen af os gamle!

Så skulle bare lige ud med min galde, inden jeg skal ind og smile og være frisk, efter min aftenvagt til 23 i går!

Og tak fordi i lige læste alt mit indebrændte irritation, så jeg kan komme glad på arbejde!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja helt ærlig kender i ikke alle sammen DEN ENE kollega der bare altid er syg????

Har for ca 4 mdrer siden, fået en ny kollega, og set over den tid, har hun uden lyv, har mere fravær end hun har været på arbejde. Og vi ved bare at nu melder hun sig nok syg, også er vi nød til at kalde en anden ind i stedet, da vi SKAL være minium 5 på arbejde og i weekenderne minimu 3, da man ikke må være alene i huset, med vores beboer.    

ARMEN hun er så doven og forudsigelig, og nu er jeg kaldt på arbejde, som blir min 6 dag, og skal også på arbejde i morgen og er spændt på om hun kommer der Skal lige siges at hun allerede nu, har mere fravær på 4 mdrer, end nogen af os gamle!

Så skulle bare lige ud med min galde, inden jeg skal ind og smile og være frisk, efter min aftenvagt til 23 i går!

Og tak fordi i lige læste alt mit indebrændte irritation, så jeg kan komme glad på arbejde!!

Jo !!! Især når det er allermest ubelejligt... - og pudsigt nok sker det gang på gang...- men ak ja, der er jo intet at gøre ved det 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo !!! Især når det er allermest ubelejligt... - og pudsigt nok sker det gang på gang...- men ak ja, der er jo intet at gøre ved det 

Ved os, er det desværre altid ubelejligt.

Vi arbejder med mennesker 1 til 1, så der skal bare en extra ind.

Hun har ovenikøbet prøvet at komme af med hendes vagter i denne weekend, fordi hun gerne lige ville noget andet. Eftersom vi arbejder hver anden weekende har ingen kunnet bytte med hende, fordi hun ikke har kunnet tage en anden weekend, fordi hun det har sine børn.

Hun har gået og sagt i løbet af ugen at ihh jeg er så træt og klaget sig lidt. Så vi vidste bare hun ville melde sig syg!!

Anmeld Citér

10. februar 2018

Jj1709

Anonym skriver:

Jeg kan udemærket forstå din frustrationer.. 

Jeg tror jeg på en pæn og venlig måde, havde spurgt ind til om hun følte hun trives på arbejdspladsen, om hvordan hendes oplevelse havde været af at starte et nyt sted osv.. 

- måske hun rent ud sagt mistrives, ikke at det er jeres problem, men måske en forklaring.. 

Alternativt kunne man vel spørge hende om hun havde lægen indover, nu hun døjer med sygdom så ofte 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ved os, er det desværre altid ubelejligt.

Vi arbejder med mennesker 1 til 1, så der skal bare en extra ind.

Hun har ovenikøbet prøvet at komme af med hendes vagter i denne weekend, fordi hun gerne lige ville noget andet. Eftersom vi arbejder hver anden weekende har ingen kunnet bytte med hende, fordi hun ikke har kunnet tage en anden weekend, fordi hun det har sine børn.

Hun har gået og sagt i løbet af ugen at ihh jeg er så træt og klaget sig lidt. Så vi vidste bare hun ville melde sig syg!!

Typisk  Jeg arbejder i en vuggestue, hvor vi er meget udsat, da vi ikke bare kan få en vikar ind - ungerne er jo trygge ved os og vil tit slet ikke acceptere en fremmed, så der må vi trække på de andre stuer (med bhv børn) og så låne en af deres voksne, som de da i det mindste kender lidt, - men det betyder jo så at den stue må undvære en voksen  

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Jeg kan udemærket forstå din frustrationer.. 

Jeg tror jeg på en pæn og venlig måde, havde spurgt ind til om hun følte hun trives på arbejdspladsen, om hvordan hendes oplevelse havde været af at starte et nyt sted osv.. 

- måske hun rent ud sagt mistrives, ikke at det er jeres problem, men måske en forklaring.. 

Alternativt kunne man vel spørge hende om hun havde lægen indover, nu hun døjer med sygdom så ofte 

Ork det er vi flere der har spurt ind til.

Hun er så glad for arbejdet osv osv. Tænker helt ærlig bare det skyldes lav arbejdsmoral og at hun heller vil andre ting.

Jeg havde aftenvagt med hende i går og der fejlede hverken hende eller hendes humør noget.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Typisk  Jeg arbejder i en vuggestue, hvor vi er meget udsat, da vi ikke bare kan få en vikar ind - ungerne er jo trygge ved os og vil tit slet ikke acceptere en fremmed, så der må vi trække på de andre stuer (med bhv børn) og så låne en af deres voksne, som de da i det mindste kender lidt, - men det betyder jo så at den stue må undvære en voksen  

Ja det er simpelhen så hårdt.

Især hos os er det netop et problem, fordi vi arbejder hver anden weekend og er normalt vildt gode til at bytte internt, men det er jo et problem at komme af med en weekend, hvis ikke man er villig til at tage en anden, for den MSN byttet med. Ingen vil jo arbejde 3 weekender i streg.

Og vi kan ikke bruge vikarbiruer, da vores borger ikke kan bruge ukendte personer.

Det er sku lidt op af bakke

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er simpelhen så hårdt.

Især hos os er det netop et problem, fordi vi arbejder hver anden weekend og er normalt vildt gode til at bytte internt, men det er jo et problem at komme af med en weekend, hvis ikke man er villig til at tage en anden, for den MSN byttet med. Ingen vil jo arbejde 3 weekender i streg.

Og vi kan ikke bruge vikarbiruer, da vores borger ikke kan bruge ukendte personer.

Det er sku lidt op af bakke

Nej, det er klart - 3 weekender i streg er sgi ikke fedt !!! Jeres leder må ta’ en snak med vedkommende, for det ender jo med at køre jer ned og så bliver det da først problematisk 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det er klart - 3 weekender i streg er sgi ikke fedt !!! Jeres leder må ta’ en snak med vedkommende, for det ender jo med at køre jer ned og så bliver det da først problematisk 

Ja man kan sige at alle kan jo blive syge, også dækker vi andre gerne vagterne, uden brok eller noget som helst.

Men når det er den samme som altid melder sig syg i sidste øjeblik, så gir det bare virklig dårlig stemning.

Og helt ærlig så er det mega træls, at man bare ved man blir ringet op på sin ene fridag, eller at det er nødvendigt at ændre i sine arbejdstider konstant, pga især 1 kollega. Det er lidt svært ikke at se sig træt på hende!

Vores leder er obs på hende, men er lige nu på 14 dags ferie! 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

I det private var hun røget ud- så forstår godt din frustration da I jo næppe slipper af med hende....Det er jo nærmest umuligt inden for det offentlige at fyre folk. 

Utroligt at nogen mennesker ikke ejer samvittighed og ansvarsfølelse!

Og forstår ikke man kan melde sig "syg" velvidende at det går ud over sine kollegaer....

Men jo førhen da jeg var alm ansat kendte jeg udemærket den kollega der sked på sin arbejdsplads og kollegaer.

Efter jeg kom i det private så jeg heldigvis at  samtidig med at folk fattede at konsekvensen ved for meget sygdom var farvel - ja så blev de hokus pokus lige pludselig ikke mere syge end gennemsnittet...

Håber du kommer godt igennem din vagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.