Kvalme, svimmel og sorte prikker foran øjnene.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Camillos skriver:

Hmmmm.... Meget forhøjet bt? 

140/85 men det er steget fra sidst jeg var til jordmoder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Camillos

Molly90 skriver:

140/85 men det er steget fra sidst jeg var til jordmoder 

Okay .. Bliver det ved ring til fg. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Camillos skriver:

Okay .. Bliver det ved ring til fg. 

Det har varet ved i over en uge så synes bare det sådan lidt  ærgerligt lægen sender mig hjem og siger hun ikke ved hvad jeg fejler og selv virker usikker. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville osse ringe til føde gangen vis jeg var dig. 

Jeg blev indlagt i min sidste graviditet på grund af svimmelhed og for højt blodtryk da det kan være farligt for dig og baby. 

Blev startet op på blod nedsætte piller og baby blev ekstra over våget. 

Blev sat i gang dagen før termin og fødte på min termin dag en sund lille pige. 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Allenavnevartaget

Mit blodtryk lå 140/85 så  det er stigende fra  da jeg jeg var til jormoder sidste mandags. 

Man siger at det er kritisk hvis det er højere end 140/90, så det er endnu ikke der hvor en læge skal reagere, og på fødegangen var det formegentlig også bare endt i observation, måske suppleret af en blodprøve. 

Har du mulighed for at måle dit blodtryk hjemme? 

Sørg for at slappe helt af, drik rigeligt med væske og bliver der den mindste smule forværring eller det ikke bliver bedre, så ring til fødegangen. Hold gerne øje med din temperatur og vær især obs på at du mærker liv fra baby. - Mindste anledning til bekymring, så er fødegangen klar og de vil hellere se dig en gang for meget end en gang for lidt.

Der er meget influenza i omløb for tiden, så det kan også være du har fået lidt af det. Væskemangel kan også give de symptomer du beskriver, så sørg endelig for at den er i balance. Evt. Spis lidt Chips eller andet med salt, der hjælper med at binde væsken til kroppen.

Tilføjelse: læste så lige at det har været sådan i en uge. Så ville jeg altså kontakte fødegangen og blive tjekket ordentligt igennem af nogen der har lidt mere forstand på graviditetskomplikationer. Om ikke andet så bare høre dem over telefonen, hvad de tænker ud fra lægens resultater.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Allenavnevartaget skriver:

Hvad sagde blodtrykket og urinprøven?? 

Og ellers så ring til fødegangen...

Det kan selvfølgelig også sagtens være helt almindelige influenza symptomer, men hellere være sikker.

og husk at praktiserende læger skal vide lidt om alt, hvor de på fødegangen skal vide alt om et lille emne.

Havde ikke protein i min urin der var nogle g2 stoffer i min urin Synes hun kaldte det ketose ved ikke om det stavede rigtig men det kunne være fordi jeg ikke rigtig har spist noget 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Camillos

Molly90 skriver:

Det har varet ved i over en uge så synes bare det sådan lidt  ærgerligt lægen sender mig hjem og siger hun ikke ved hvad jeg fejler og selv virker usikker. 

Så ring til fødegangen nu og sig du er bekymret ..... 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

anna111 skriver:

Jeg ville osse ringe til føde gangen vis jeg var dig. 

Jeg blev indlagt i min sidste graviditet på grund af svimmelhed og for højt blodtryk da det kan være farligt for dig og baby. 

Blev startet op på blod nedsætte piller og baby blev ekstra over våget. 

Blev sat i gang dagen før termin og fødte på min termin dag en sund lille pige. 

Held og lykke. 

Mit blodtryk er ikke for højt det var 140/85 så det var stigende fra sidste jordmoder besøg... Og mit urin var som det skulle være så umiddelbart vil min læge ikke gøre yderligere.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Allenavnevartaget skriver:

Man siger at det er kritisk hvis det er højere end 140/90, så det er endnu ikke der hvor en læge skal reagere, og på fødegangen var det formegentlig også bare endt i observation, måske suppleret af en blodprøve. 

Har du mulighed for at måle dit blodtryk hjemme? 

Sørg for at slappe helt af, drik rigeligt med væske og bliver der den mindste smule forværring eller det ikke bliver bedre, så ring til fødegangen. Hold gerne øje med din temperatur og vær især obs på at du mærker liv fra baby. - Mindste anledning til bekymring, så er fødegangen klar og de vil hellere se dig en gang for meget end en gang for lidt.

Der er meget influenza i omløb for tiden, så det kan også være du har fået lidt af det. Væskemangel kan også give de symptomer du beskriver, så sørg endelig for at den er i balance. Evt. Spis lidt Chips eller andet med salt, der hjælper med at binde væsken til kroppen.

Tilføjelse: læste så lige at det har været sådan i en uge. Så ville jeg altså kontakte fødegangen og blive tjekket ordentligt igennem af nogen der har lidt mere forstand på graviditetskomplikationer. Om ikke andet så bare høre dem over telefonen, hvad de tænker ud fra lægens resultater.

Ja okay det er bare mig der tænker for meget over jeg ikke vil spilde deres tid men det måske os meget godt og blive ordentligt undersøgt og så man kan slappe af bagefter for jeg går jo et eller andet sted og er bekymret osv. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Jeg skal på fødegangen her kl 16 så bliver jeg da tjekket godt igennem forhåbentlig ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.