Mit blodtryk lå 140/85 så det er stigende fra da jeg jeg var til jormoder sidste mandags.
Man siger at det er kritisk hvis det er højere end 140/90, så det er endnu ikke der hvor en læge skal reagere, og på fødegangen var det formegentlig også bare endt i observation, måske suppleret af en blodprøve.
Har du mulighed for at måle dit blodtryk hjemme?
Sørg for at slappe helt af, drik rigeligt med væske og bliver der den mindste smule forværring eller det ikke bliver bedre, så ring til fødegangen. Hold gerne øje med din temperatur og vær især obs på at du mærker liv fra baby. - Mindste anledning til bekymring, så er fødegangen klar og de vil hellere se dig en gang for meget end en gang for lidt.
Der er meget influenza i omløb for tiden, så det kan også være du har fået lidt af det. Væskemangel kan også give de symptomer du beskriver, så sørg endelig for at den er i balance. Evt. Spis lidt Chips eller andet med salt, der hjælper med at binde væsken til kroppen.
Tilføjelse: læste så lige at det har været sådan i en uge. Så ville jeg altså kontakte fødegangen og blive tjekket ordentligt igennem af nogen der har lidt mere forstand på graviditetskomplikationer. Om ikke andet så bare høre dem over telefonen, hvad de tænker ud fra lægens resultater.
Anmeld
Citér