Kvalme, svimmel og sorte prikker foran øjnene.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

StineW79 skriver:

Det ku godt lyde som svangerskabsforgiftning!!

Skynd dig at kontakte endten egen læge eller fødegangen og få tjekket urin og blodtryk!

Den dag jeg fik aks pga ssf, havde jeg det fuldstændig som du beskriver, med kvalme, opkast, svimmel, lysfølsom og sorte prikke for øjnene.

Heldigvis havde jeg været indlagt siden uge 32, pga mega højt blodtryk og protein i urinen. Det andet kom først til sidst. Vh Stine 

Okay jeg har fået en akut tid hos min læge her kl 1130.  Så bliver jet nok undersøgt godt igennem synes ikke jeg vil belaste fødegangen så længe det er noget ens læge vil kunne klare 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Camillos

Molly90 skriver:

Okay jeg har fået en akut tid hos min læge her kl 1130.  Så bliver jet nok undersøgt godt igennem synes ikke jeg vil belaste fødegangen så længe det er noget ens læge vil kunne klare 

Hvordan gik det  

Anmeld Citér

8. februar 2018

Allenavnevartaget

Mistanke om svangerskabsforgiftning er en opgave for fødegangen, ikke din egen læge.

Med dine symptomer lyder det ret meget som om at det er der problemer er, og det lyder også som om det er på det stadie hvor det er ved at være farligt for dig og baby. En læge vil først skulle undersøge dig og så sende dig videre. Fødegangen kan handle med det samme.

Jeg har desværre set en del resultater af svangerskabsforgiftning, og mange situationer ville være opdaget tidligere, hvis kvinderne ikke havde tøvet med at ringe til fødegangen, fordi de var bange for at være til besvær.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Camillos skriver:

Hvordan gik det  

Forhøjet blodtryk ingen proteiner i urinenventer på hvad der skal ske nu... 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Allenavnevartaget skriver:

Mistanke om svangerskabsforgiftning er en opgave for fødegangen, ikke din egen læge.

Med dine symptomer lyder det ret meget som om at det er der problemer er, og det lyder også som om det er på det stadie hvor det er ved at være farligt for dig og baby. En læge vil først skulle undersøge dig og så sende dig videre. Fødegangen kan handle med det samme.

Jeg har desværre set en del resultater af svangerskabsforgiftning, og mange situationer ville være opdaget tidligere, hvis kvinderne ikke havde tøvet med at ringe til fødegangen, fordi de var bange for at være til besvær.

Synes nu min læge tager det rimelig seriøs med hvordan jeg har det indtil videre og tænker ens læge tager de samme prøver her, som på fødegangen? 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Allenavnevartaget

Molly90 skriver:

Synes nu min læge tager det rimelig seriøs med hvordan jeg har det indtil videre og tænker ens læge tager de samme prøver her, som på fødegangen? 

Det er ikke fordi lægerne ikke tager det seriøst, men han kan kun tage prøver. Fødegangen kan handle på de prøver. 

Svangerskabsforgiftning er ikke til at spøge med. Slet ikke med så voldsomme symptomer som du beskriver.

Men det er jo for sent du. Du er ved lægen og har da forhåbentlig allerede fået svar på alle prøverne og der er lagt en handlingsplan.

Det er udelukkende af bekymring for dig at jeg skriver som jeg gør. Jeg har modtaget min andel af babyer der er taget med akut kejsersnit alt alt for tidligt, fordi moderen udviklede akut svangerskabsforgiftning. Og jeg har desværre også set resultatet af for sen reaktion på symptomerne.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Det er ikke fordi lægerne ikke tager det seriøst, men han kan kun tage prøver. Fødegangen kan handle på de prøver. 

Svangerskabsforgiftning er ikke til at spøge med. Slet ikke med så voldsomme symptomer som du beskriver.

Men det er jo for sent du. Du er ved lægen og har da forhåbentlig allerede fået svar på alle prøverne og der er lagt en handlingsplan.

Det er udelukkende af bekymring for dig at jeg skriver som jeg gør. Jeg har modtaget min andel af babyer der er taget med akut kejsersnit alt alt for tidligt, fordi moderen udviklede akut svangerskabsforgiftning. Og jeg har desværre også set resultatet af for sen reaktion på symptomerne.

Jeg er blevet sendt hjem uden de gør mere ud af det jo jeg kunne ringe igen hvis det blev ved.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Allenavnevartaget

Molly90 skriver:

Jeg er blevet sendt hjem uden de gør mere ud af det jo jeg kunne ringe igen hvis det blev ved.

Hvad sagde blodtrykket og urinprøven?? 

Og ellers så ring til fødegangen...

Det kan selvfølgelig også sagtens være helt almindelige influenza symptomer, men hellere være sikker.

og husk at praktiserende læger skal vide lidt om alt, hvor de på fødegangen skal vide alt om et lille emne.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Camillos

Molly90 skriver:

Forhøjet blodtryk ingen proteiner i urinenventer på hvad der skal ske nu... 

Hmmmm.... Meget forhøjet bt? 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mortil2drenge<3

Hvad sagde blodtrykket og urinprøven?? 

Og ellers så ring til fødegangen...

Det kan selvfølgelig også sagtens være helt almindelige influenza symptomer, men hellere være sikker.

og husk at praktiserende læger skal vide lidt om alt, hvor de på fødegangen skal vide alt om et lille emne.

Mit blodtryk lå 140/85 så  det er stigende fra  da jeg jeg var til jormoder sidste mandags. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.