Abort pga tvillinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

pb2017

Anonym skriver:

Skal børn nu handle om penge ?

Det får mig til at sige "Skam dig !"

Det er muligt at du giver det "råd" til andre indvandrer/flygtninge, men dét er systembedrageri.

Jeg tror du misforstår hendes svar. 

TS starter ud med at skrive, at hun et bange for om deres økonomi kan holde til en familieforøgelse på 2 børn  Så er det vel meget relevant, at nævne hvad man får i børnepenge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Anonym

Jeg tror du misforstår hendes svar. 

TS starter ud med at skrive, at hun et bange for om deres økonomi kan holde til en familieforøgelse på 2 børn  Så er det vel meget relevant, at nævne hvad man får i børnepenge. 

Det er bare ikke sådan jeg ser det ! Hvis du læser dét som der står:

1.  kom til Danmark

2. ventede på opholdstilladelsen

3. blev gravid

4. var uden job

5. uden sundhedskort

Rækkefølgen taler sit sprog, når man bliver gravid efter at være kommet til Danmark. Der skal to personer til for at en graviditet kan blive til noget eller undgå at det bliver på et dårligt tidspunkt.

Punkt 2, 4 og 5 er ikke et sundt miljø at få børn i. Dermed ikke sagt at det er umuligt, men bestemt en frustrerende og usikker fremtid for barnet. Tænk på at hun kunne have fået et " nej" til opholdstilladelsen, så havde det været en endnu værre situation !

Facts: Du får altså 2x4.400 kr i børnepenge ved tvillinger + 2000 et eller andet i tillæg for barn nr2.

Konklusion:  Det er altså en stor hjælp for jeres økonomi, hvis det kan berolige lidt.

Det fleste familier i Danmark vil give hende ret i at de nævnte beløb gør en forskel på økonomien, men at dét skal være motivationen til at undgå en abort er ikke ok !

TS skriver jo selv i overskriften at det handler om økonomi og ikke hvorvidt de som par vil løse den situation !

Det er ikke længe siden at der var en anden TS som ville have opbakning til at blive hjemme på 2. år for så at kunne få et barn mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.