Abort pga tvillinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Og jeg synes dit svar var lavt. Og tak fordi du lige spyttede det i mit ansigt om ikke at være i stand at have flere børn, det var virkelig pænt af dig. Alt jeg sagde var at hvis jeg blev gravid i den hårde tid uden penge og resurser (har ingen familie her i DK som kunne hjælpe mig) ville jeg aldrig få en abort pga økonomien. Hvad angår fødselsdepression og lign så er der altid hjælp at hente. Med rette hjælp fra lægen,sundhedsplejersken,jordemoderen og kæresten så kan det godt lade sig gøre. Hvorfor trækker kvinder abort-kortet når de pludselig er gravide mens det hele ikke er som et eventyr? Det synes jeg er forkert. Og det er min MENING! Jeg har ret til at ytre mig som jeg vil om det jeg har lyst til. Jeg har ikke været uhøflig men det er du overfor mig. Mit svar var bare misforstået. Jeg stopper her.

Jeg er ikke så vild med din sætning "Hvorfor trækker kvinder abort-kortet, når de pludselig er gravide, mens det hele ikke er som et eventyr. Det synes jeg er forkert",

Kan du ikke godt se, at det er meget fordømmende.

TS forlanger på ingen måde et eventyr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2018

Anonym

Vil blot fortælle at jeg er mor til tvillinger og har en storebror på to et halvt Vi har verdens nemmeste børn. Jeg har ligeledes en veninde samme scenarie med en ældre pige og et sæt tvillinger og min storebror Har faktisk hele to sæt Tvillinger.  Min bror og kone synes selvf to sæt har været en mundfuld men de har trods alt valgt at få sæt nr 2 og min veninde og jeg er begge enige om at tvillinger er ingen sag - alle børn er forskellige, jeg prøver blot at sige at det ikke altid behøver være en skræmmekampagne at der er to. For de er også to som kan underholde hinanden, du behøver kun en fest når de skal fejres og jeg synes nu ikke det økonomiske behøver være meget værre. Du får desuden et ekstra tilskud ved tvillinger. - det værste ved tvillinger nok andres folks kommentarer uanset om du kender dem eller ej, som føler behovet for at sige “godt det ikke er mig, eller hvor må det være hårdt”. Jeg var forresten også alene med alle tre i halv anden måned, da manden var bortrejst, og det var da tvillingerne var helt små. jeg vil ikke bestemme hvad du skal, men der behøver ikke være skidt med twins  

Anmeld Citér

5. februar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Vil blot fortælle at jeg er mor til tvillinger og har en storebror på to et halvt Vi har verdens nemmeste børn. Jeg har ligeledes en veninde samme scenarie med en ældre pige og et sæt tvillinger og min storebror Har faktisk hele to sæt Tvillinger.  Min bror og kone synes selvf to sæt har været en mundfuld men de har trods alt valgt at få sæt nr 2 og min veninde og jeg er begge enige om at tvillinger er ingen sag - alle børn er forskellige, jeg prøver blot at sige at det ikke altid behøver være en skræmmekampagne at der er to. For de er også to som kan underholde hinanden, du behøver kun en fest når de skal fejres og jeg synes nu ikke det økonomiske behøver være meget værre. Du får desuden et ekstra tilskud ved tvillinger. - det værste ved tvillinger nok andres folks kommentarer uanset om du kender dem eller ej, som føler behovet for at sige “godt det ikke er mig, eller hvor må det være hårdt”. Jeg var forresten også alene med alle tre i halv anden måned, da manden var bortrejst, og det var da tvillingerne var helt små. jeg vil ikke bestemme hvad du skal, men der behøver ikke være skidt med twins  

Det er helt klart forskelligt. Min kæreste har trillinger med sin ekskone. De valgte aktivt, at de IKKE ville have fosterreduktion.

De har klaret det fint, men selvfølgelig var det meget hårdt - der var ingen trillinge-hjælp i den kommune, de boede i.

Så ja - helt klart fra familie til familie.

Anmeld Citér

5. februar 2018

Carina:-)

Jeg hsr ingen erfaring. Men kender flere med tvillinger . Og ja de siger det har eller er mega hårdt men at det er strabadserne værd.

Jeg tror ikke nogen kan tage beslutningen for dig.

Tvillinger og en lille storebror er hårdt men det er en abort også.

Det er kun dig og din mand der kan træffe den beslutning.

Og ved godt du er knap 8 uger henne og du skal selvfølgelig ikke vente alt for længe men 1 dag eller 2 gør ikke den store forskel så tænk snak og tænk igen

På Facebook er der en tvillinger gruppe ved min veninde er derinde hun fik tvillinger da deres dreng var lige fyldt 2 .

Der tænker jeg du kan sparre med andre der ved hvad det handler om når man får tvillinger 

Kram herfra. 

Anmeld Citér

6. februar 2018

Michala

Et lille forslag i forhold til økonomi med tvillinger; så kunne du, hvis du har lysten og pladsen i huset, undersøge mulighederne for at blive dagplejemor. Dermed kan du have et job og passe dine børn (+ typisk endnu 1 barn). 

Håber du når frem til den helt rigtige beslutning for dig og din familie 

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym

Jeg ville bare sende et stort kram og sige jeg godt kan forstå dig. Ligegyldig hvad du vælger er du en god mor. Hvis du ikke føler at du kan magte det og du ikke kan, jamen så er du en god mor for det barn du allerede har – fordi du beskytter ham.

Jeg syntes mange af de andre har rigtig gode foreslag (ikke mindst at tale med mødrehjælpen og kigge på grupper). Men ligegyldigt hvad du vælger skal du vide at andre kvinder har valgt det samme før dig og er kommet godt ud på den anden side. Jeg har været gravid to gange. Begge gange uheld. Den første gang fik jeg en abort og det har jeg aldrig fortrudt. For jeg havde ikke noget at give. Anden gang fik jeg et barn, og det var det helt rigtige for min situation var en anden.

Rigtig mange 

Anmeld Citér

6. februar 2018

Lunastante

Anonym skriver:

Jeg er fuldstændig enig her..! Jeg er selv mor til to skønne enægget tvillinger, de første 8 måneder af deres liv var jeg alene med dem, da min mand var ved at bygge hus og boede på grunden. Man kan klare mere end man lige regner med. 

For mig var det 100% DOBBELT LYKKE    Og vi blev ikke mere afskrækket, end at vi valgte at få en lillebror  (og han er sur over at HAN ikke er tvilling)

Der er hjælp at hente, nogle butikker (som f.eks. Baby Sam) giver tvillinge rabat når man skal ha 2X af det hele. Ellers er der en del at spare, hvis man køber brugte ting (f.eks. På DBA) men der er også forhøjet børnepenge, så der er hjælp at hente på den økonomiske front. Og som Anonym skriver, 2 børn/1 fest (dåb, fødselsdage og konfirmation -som vi er nået til nu )

Helt sikkert du skal ha overskud til det, Men det gælder vel både hvis man venter en, to eller flere.

Kender en der også fandt ud af at hun var gravid med tvillinger og det var heller ikke planlagt, hun var MEGET i tvivl. Hun valgte abort og fortrødSå mit råd vil være: giv det lige lidt tid og tænk det godt igennem

-Og mærk hvad dit hjerte siger 

Min helt personlige mening, det er helt FANTASTISK med tvillinger

Ønsker dig så meget Held & Lykke

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym

Hvad der er det rigtige for dig kan kun du svare på. 

Men vil sige at jeg udemærket forstår din bekymring. Hvis jeg stod med en positiv test i hånden Idag og en scanning viste tvillinger. Så havde jeg personligt valgt en abort. Ganske enkelt fordi jeg ved jeg hverken har økonomi eller overskud til det. 

Håber du finder den løsning der passer rigtigst til dig. Kram

Anmeld Citér

8. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld men jeg synes (og det er kun min mening) at du overreager. Min situation: kom til Danmark,ventede på opholdstilladelsen,blev gravid og var uden job og selfølgelig uden sundhedskort. Min mand var på kontanthjælp og vi havde 1500 kr tilbage når regningerne var betalt. Og derfra skulle vi spare op til scanninger og babyting. Fuck det var hårdt. Han kunne ikke finde job og udover det har han PTSD som gjorde det endnu værre. Jeg fødte en dejlig dreng og alt kom på plads. Men hvis jeg blev gravid med baby nr2 i den tid så ville jeg aldrig få en abort. Men det blev jeg ikke. Nu er der gået 5 år og vi har haft 2 aborter, og min dreng spørger hver dag : mor, hvornår får vi en baby? Selvom vi aldrig snakker om det. Jeg sammenligner ikke min situation med din men bliver sgu lidt ked af når kvinder vælger abort og snakker om den som om det var ingenting. Du får altså 2x4.400 kr i børnepenge ved tvillinger + 2000 et eller andet i tillæg for barn nr2. Det er altså en stor hjælp for jeres økonomi, hvis det kan berolige lidt. Ønsker dig held og lykke og håber du finder ud af det.

Skal børn nu handle om penge ?

Det får mig til at sige "Skam dig !"

Det er muligt at du giver det "råd" til andre indvandrer/flygtninge, men dét er systembedrageri.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Anonym

Jeg havde en kollega som fik abort pga. tvillinger engang, det kunne jeg slet ikke forstå dengang - men for hende var det, det helt rigtige og hun fortrød ikke efterfølgende.

Det er jo individuelt hvordan man har det - tror bare du skal mærke efter hvad der er rigtigt for dig og din familiesammensætning.

Er da nyssgerrig for at høre hvad du har besluttet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.