Abort pga tvillinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.566 visninger
31 svar
72 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2018

Anonym trådstarter

Åh jeg er så ked af det... Og er nødt til at få det ud. 

Jeg er gravid for anden gang indenfor 3 år. Begge graviditeter er uheld, vi har beskyttet os og ved ikke hvad der er gået galt. 

Første graviditet endte med den dejligste lille dreng der lige om lidt bliver 2 år. 

Nu er jeg gravid igen, vi har været til en privat skanning idag da vi ikke vidste hvor langt henne jeg var.  

Jeg er 7+6 idag og gravid - med tvillinger!!! 

Jeg er så ked af det! Jeg har mest af alt lyst til at glemme at jeg er gravid. 

Det var en hård start på livet som mor da vores søn kom til verden, 2 måneder for tidligt. Fik en mild efterfødselsreaktion, vores økonomi var dårlig, og er det stadig da jeg ryger rundt fra det ene midlertidige job til det andet og til dagpenge hele tiden. 

Jeg overvejer kraftigt en abort da jeg er så bange for at 2 børn mere vil vælte vores verden. Min kæreste vil ikke kunne tage valget, han vil bare gerne have at jeg er glad... 

Skulle bare ud med det. Del gerne jeres tanker om vores situation med mig, føler mig som verdens værste mor.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2018

Anonym

Helt ærligt kan jeg virkelig godt forstå dig! Gik med præcis de samme tanker, da vi ventede nr. to og var bare så lettet, da der viste sig kun at være en derinde. Er dog ikke i tvivl om, at det var endt med abort, da jeg ikke ville turde kaste mig selv, vores familie og parforhold ud i den udfordring efter en efterfødselsreaktion med den første. Det er dog ikke sikkert, at det er den rette løsning for dig, men ville bare lade dig vide, at du ikke er alene med dine tanker. Knus herfra! 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym

Ingen kan fortælle dig hvad det rette er. 

Jeg ville nok gå meget praktisk til sagen. 

Undersøg hvilke hjælpe muligheder der er når du venter tvillinger. Ved man kan få ekstra tilskud til div ting. Undersøg jeres økonomi med den viden. Kig på jeres bolig forhold kan det lade sig gøre hvis I er lidt kreative? Har I mulighed for evt flytte i noget større osv. Kig på jeres parforhold. Er det sikkert nok? Har I et netværk der kan træde til? Nogle bedsteforældre der kan passe den store nogle dage? 

Her vil man som regel ende med et nej det kan slet ikke lade sig gøre eller ja det kan godt lade sig gøre. 

Ender du med ja så er det du skal have dine følelser ind... Har du overhoved lyst til de her børn? Hvordan vil du have det om 2 år hvis du får en abort? Du skal stille dig selv en masse svære spørgsmål. 

Du skal huske på at lige så meget tvillinger kan være en forbandelse lige så meget kan det være et mirakel. Men det er ikke nemt med tvillinger derfor er netværket nok det allervigtigste i det her. Så kan de andre praktiske ting godt løses, men det kræver jo du har lyst og en hvis portion overskud. 

Du har fået et chok ( gravid) og oveni det et endnu større chok ( tvillinger) Jeg tror det er mega vigtigt at du inden du går i gang med alle disse undersøgelser og spørgsmål giver dig selv en uges tid til lige at synke ind hvad det er der sker. Du vil helt sikkert nemt kunne ende med st fortryde en abort hvis du tager en for hurtig beslutning. Det skal synkes ind og overvejes grundigt så du er helt sikker på hvad du vil, ønsker og magter. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

300515

Hvad type prævention bruger I?

Ved ikke hvad du skal vælge, men personligt tror jeg på, at overskuddet (både mentalt og rammerne, som ex økonomi) skal være på plads før et barn sættes i verden. Det virker ikke pt til at være tilfældet, men måske hjælper det med lidt tænketid. Hvis ikke, ville valget være klart for mig. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym

Undskyld men jeg synes (og det er kun min mening) at du overreager. Min situation: kom til Danmark,ventede på opholdstilladelsen,blev gravid og var uden job og selfølgelig uden sundhedskort. Min mand var på kontanthjælp og vi havde 1500 kr tilbage når regningerne var betalt. Og derfra skulle vi spare op til scanninger og babyting. Fuck det var hårdt. Han kunne ikke finde job og udover det har han PTSD som gjorde det endnu værre. Jeg fødte en dejlig dreng og alt kom på plads. Men hvis jeg blev gravid med baby nr2 i den tid så ville jeg aldrig få en abort. Men det blev jeg ikke. Nu er der gået 5 år og vi har haft 2 aborter, og min dreng spørger hver dag : mor, hvornår får vi en baby? Selvom vi aldrig snakker om det. Jeg sammenligner ikke min situation med din men bliver sgu lidt ked af når kvinder vælger abort og snakker om den som om det var ingenting. Du får altså 2x4.400 kr i børnepenge ved tvillinger + 2000 et eller andet i tillæg for barn nr2. Det er altså en stor hjælp for jeres økonomi, hvis det kan berolige lidt. Ønsker dig held og lykke og håber du finder ud af det.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Dit indlæg rammer lige i hjertet. Jeg fik det man nok kalder pseudo trillinger. Min første barn var kun lige knapt 8 måneder, da jeg blev gravid igen - med tvillinger.

Min ældste er nu 6 år og tvillingerne 5, og det er først nu jeg føler, at livet igen byder på andet end børn, børn og børn. Tvillingerne blev født syv uger for tidligt, og jeg var derfor indlagt med dem i 3 uger, væk fra den store, og det var modbydeligt hårdt. Begge tvillinger var buldrende ørebørn, og det første af deres leveår blev brugt på sygdom - igen umenneskeligt hårdt. Min mand arbejder en del, så jeg har stået meget alene med dem, og så er det svært at tilgodese alles behov, idet man jo kun er udstyret med to hænder 

Jeg har tit stået i situationer og følt mig både overvældet, magtesløs og nærmest handlingslammet, fordi det har været så hårdt med tre små børn samtidigt.

Jeg elsker mine tre krudtugler uendeligt højt, men jeg er også glad for, at jeg ikke vidste det, jeg ved nu, før jeg fik dem, for så er jeg ikke helt sikker på, at jeg havde valgt at beholde tvillingerne - det lyder forfærdeligt, men det er sandheden.

Livet som tvillingemor er i forvejen ikke det nemmeste og slet ikke, når man har en lille en i forvejen, og hvis du stadig er sårbar efter sidste fødsel, lyder det for mig som om, at du står over for dit livs udfordring, hvis du vælger at beholde. På den anden side er jeg bevis på, at man godt kan slippe levende igennem pseudo trillinger med både sig selv og sit parforhold intakt og med tre trygge og harmoniske børn, der elsker hinanden højt og har utrolig stor glæde af hinanden. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg er kommet igennem det, men det gør man vel, fordi, det er man nødt til.

Jeg føler med dig og kan levende sætte mig ind i din fortvivlelse. Jeg håber, at du finder den løsning, der er bedst for både dig og din lille familie

Anmeld Citér

4. februar 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Undskyld men jeg synes (og det er kun min mening) at du overreager. Min situation: kom til Danmark,ventede på opholdstilladelsen,blev gravid og var uden job og selfølgelig uden sundhedskort. Min mand var på kontanthjælp og vi havde 1500 kr tilbage når regningerne var betalt. Og derfra skulle vi spare op til scanninger og babyting. Fuck det var hårdt. Han kunne ikke finde job og udover det har han PTSD som gjorde det endnu værre. Jeg fødte en dejlig dreng og alt kom på plads. Men hvis jeg blev gravid med baby nr2 i den tid så ville jeg aldrig få en abort. Men det blev jeg ikke. Nu er der gået 5 år og vi har haft 2 aborter, og min dreng spørger hver dag : mor, hvornår får vi en baby? Selvom vi aldrig snakker om det. Jeg sammenligner ikke min situation med din men bliver sgu lidt ked af når kvinder vælger abort og snakker om den som om det var ingenting. Du får altså 2x4.400 kr i børnepenge ved tvillinger + 2000 et eller andet i tillæg for barn nr2. Det er altså en stor hjælp for jeres økonomi, hvis det kan berolige lidt. Ønsker dig held og lykke og håber du finder ud af det.

OG undskyld men jeg synes dit svar er lavt. 

Så fordi du ikke kan få et barn skal alle andre? 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

At der er nogen, der har svært ved at få børn eller mister ved ufrivillige aborter, betyder ikke, at andre skal have det dårligt med at få en abort.

Der er så vidt jeg kan se, ingen her i tråden, der tager let på abort og taler om det, som om det var ingenting.

TS er ked af det og sidder i en svær situation. Jeg synes ikke, dit svar til hende er særlig pænt.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym

Det var da en underlig holdning at ha. Og underligt sted at ytre den. Selvfølgelig ville du ikke få abort, i har jo fået alt hvad i skulle bruge. De fleste mennesker regner ud fra at kunne klare sig selv og betale for sine børn og ikke hvad man får offentligt.  nå men det jo en helt anden snak.

Til ts, kæmpe kram fra mig! Sikken situation.. jeg synes du skal lade tiden arbejde lidt og få tænkt godt igennem inden du beslutter noget. Er du stadig såbar og hvordan har du det psykisk nu? Jeg ønsker det bedste for dig.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ingen kan fortælle dig hvad det rette er. 

Jeg ville nok gå meget praktisk til sagen. 

Undersøg hvilke hjælpe muligheder der er når du venter tvillinger. Ved man kan få ekstra tilskud til div ting. Undersøg jeres økonomi med den viden. Kig på jeres bolig forhold kan det lade sig gøre hvis I er lidt kreative? Har I mulighed for evt flytte i noget større osv. Kig på jeres parforhold. Er det sikkert nok? Har I et netværk der kan træde til? Nogle bedsteforældre der kan passe den store nogle dage? 

Her vil man som regel ende med et nej det kan slet ikke lade sig gøre eller ja det kan godt lade sig gøre. 

Ender du med ja så er det du skal have dine følelser ind... Har du overhoved lyst til de her børn? Hvordan vil du have det om 2 år hvis du får en abort? Du skal stille dig selv en masse svære spørgsmål. 

Du skal huske på at lige så meget tvillinger kan være en forbandelse lige så meget kan det være et mirakel. Men det er ikke nemt med tvillinger derfor er netværket nok det allervigtigste i det her. Så kan de andre praktiske ting godt løses, men det kræver jo du har lyst og en hvis portion overskud. 

Du har fået et chok ( gravid) og oveni det et endnu større chok ( tvillinger) Jeg tror det er mega vigtigt at du inden du går i gang med alle disse undersøgelser og spørgsmål giver dig selv en uges tid til lige at synke ind hvad det er der sker. Du vil helt sikkert nemt kunne ende med st fortryde en abort hvis du tager en for hurtig beslutning. Det skal synkes ind og overvejes grundigt så du er helt sikker på hvad du vil, ønsker og magter. 

Tak for dit svar. 

Jeg tænker også meget på det praktiske og det er faktisk alt det der tvinger mine tanker i retning af abort. Jeg vil elske børnene himmelhøjt men er så bange for jeg ikke kan overskue det når det økonomiske vejer så meget. 

Jeg er pt på dagpenge, endda kun deltidssats. Og har i fredags fået beskeden at jeg bliver sat ned til 50% af deltidssatsen pga nogle paragraffer. Vores søn får dagligt medicin mod kronisk sygdom, dette koster også trods tilskud. Han kan ikke tåle billige bleer, vi bor i hus som vi har købt i 2016, så at flytte er ikke en mulighed pga gæld. 

Vores parforhold fejler ikke noget andet end lidt manglende fysisk kærlighed engang imellem. Vi er sammen på 5. År. Men kæresten er ikke typen der hjælper om natten, vågner når sønnen græder eller står op med ham om morgenen og dette bekymrer mig også.

Bedsteforældrene bor omkring en time væk men tager gerne vores søn når de kan. Vi har begge søskende som også er der når det gælder men vi er begge af den opfattelse at vi klarer os helst selv. 

Det er bare så svært at se glæden når det andet overskygger det hele. 

Jeg er ligeledes bange for at gå og tænke for længe og så ende med alligevel at få en abort, så vil jeg egentlig hellere bare have det overstået så tidligt som muligt. 

Åh det tankemylder... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.