Update på Lili

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2018

HBV

Abracadabra har ret. Det er de nyeste undersøgelser, der viser at det faktisk er usundt at undvære gluten - med mindre at man ikke kan tåle det... og det reelle tal på folk der ikke kan tåle gluten er meget meget lille 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2018

Loa

hautecouture skriver:

Tak søde - håber hver gang på, at lægerne kommer med det gyldne råd, der vil få det her til at stoppe  

Overlægen forklarede hvorfor hun ikke bedøvede hende - men kan faktisk ikke rigtigt huske forklaringen 

Det lyder bare virkelig brutalt  

Og simpelthen uretfærdigt at hun skal igennem det....

Anmeld Citér

5. februar 2018

hautecouture

Loa skriver:

Det lyder bare virkelig brutalt  

Og simpelthen uretfærdigt at hun skal igennem det....

Det er virkelig også hårdt, synes jeg. Håber at kunne komme med en update igen snart 

Anmeld Citér

5. februar 2018

hautecouture

nielsen80 skriver:

Og til TS: sikke kønne piger, og håber at I snart får en afklaring! God bedring med hende

Mange tak  Vi håber godt nok også på snarlig afklaring 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Tommelise

Abracadabra skriver:

Glutenfri kost er beviseligt skadelig og usund for dem uden cøliaki, så ikke noget med at tage bestemte fødeemner ud af kosten uden bevis for glutenallergi. Så ikke gøre som en anden debattør skriver...

Jeg håber snart, at I finder en løsning.

Jeg har cøliaki, og I må endelig ikke sætte hende på glutenfri kost uden at hun har fået diagnosen. Det er nemlig rigtigt, hvad Abracadabra skriver.

Rigtig god bedring med hende. Det lyder virkelig ubehageligt.

Anmeld Citér

5. februar 2018

hautecouture

Abracadabra skriver:

Det lyder mægtigt fornuftigt. Jeg bliver bare så bekymret, når rådene omkring laktose- og glutenfri kost flyver omkring på hjemmesider som denne! Derfor min kraftige reaktion...

Få testet rollingen for allergi. Snak med børnelægen. God bedring!

(Der er styr på en evt. forstoppelse, ikke?)

Ja, håber godt nok også på, at få talt med børnelægen i morgen. - forstoppelse har hun ikke, nej.

Tak for svar.

Anmeld Citér

5. februar 2018

hautecouture

Tommelise skriver:

Jeg har cøliaki, og I må endelig ikke sætte hende på glutenfri kost uden at hun har fået diagnosen. Det er nemlig rigtigt, hvad Abracadabra skriver.

Rigtig god bedring med hende. Det lyder virkelig ubehageligt.

Ville aldrig skære noget fra hendes kost iden at tale med en læge om det - dertil er mine kostfaglige kompetencer for små 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Tommelise

hautecouture skriver:

Ville aldrig skære noget fra hendes kost iden at tale med en læge om det - dertil er mine kostfaglige kompetencer for små 

Jeg forstår virkelig godt, at folk tænker - måske kan hun ikke tåle det og det, men det er netop vigtigt at få det diagnosticeret. 

Når man har cøliaki, så SKAL man leve glutenfrit, men der er nogle ting, man skal være opmærksom på - f.eks. at få fuldkorn nok.

Jeg kan virkelig godt forstå, at oplevelsen med undersøgelsen var ubehagelig.

Og sikke nogle dejlige billeder - hun er da bare en lille lækkermås.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Flomse

Sikke en omgang. Duer velkommen i facebookgruppen 'forældre til børn med refluks', der sidder mange kloge kvinder 

Anmeld Citér

6. februar 2018

Skouboe

Mavesmerter er så vidt jeg husker en kendt bivirkning ved protonpumpehæmmere. Prøv at kigge i indlægssedlen - nogle gange hjælper det at skifte medicin. Jeg er med på at Nexium er det, det normalt bruges til børn, pga konsistensen, men prøv at udfordre lægerne lidt her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.