Sygemelding tidligt i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.352 visninger
33 svar
64 synes godt om
2. februar 2018

Anonym trådstarter

Det er egentlig lidt underligt hvorfor det med sygemelding i graviditeten skal være sådan en stor diskussion, hvor kvinder skal overgå hinanden med hvor meget de kunne klare i deres graviditet. 

Jeg er selv af den holdning, at man skal lytte til sin krop!

Jeg er efter alt for mange år med hårdt arbejde, store krav, og en kræftdiagnose hængende over hovedet endelig ved at lære at sige fra. 

Jeg er pt gravid i 6. uge. Jeg har rigtig meget kvalme og en krop der bare fortæller mig, at jeg skal skrue helt ned.

Jeg har talt med min læge, som siger at det er helt op til mig selv om jeg vil sygemeldes, han bakker mig op i det valg jeg tager. Jeg har sygemeldt mig frem til 12. Uge. 

Jeg ved at nogen måske tænker at det er pyller, og jeg burde tage mig sammen osv osv. Det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg synes det er rigtig rart at få muligheden for at koble helt af i et par måneder, men det er jo netop fordi jeg er gravid at jeg har det behov.

Hver gang jeg tænker på at jeg er sygemeldt, så får jeg simpelthen så dårlig samvittighed, fordi jeg ved rigtig mange har de tanker som de nu engang har. Men nu har jeg bestemt mig for, at den dårlige samvittighed skal væk. Det skal være okay, at tænke på sig selv og lytte til sin krop! Bum 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Det er egentlig lidt underligt hvorfor det med sygemelding i graviditeten skal være sådan en stor diskussion, hvor kvinder skal overgå hinanden med hvor meget de kunne klare i deres graviditet. 

Jeg er selv af den holdning, at man skal lytte til sin krop!

Jeg er efter alt for mange år med hårdt arbejde, store krav, og en kræftdiagnose hængende over hovedet endelig ved at lære at sige fra. 

Jeg er pt gravid i 6. uge. Jeg har rigtig meget kvalme og en krop der bare fortæller mig, at jeg skal skrue helt ned.

Jeg har talt med min læge, som siger at det er helt op til mig selv om jeg vil sygemeldes, han bakker mig op i det valg jeg tager. Jeg har sygemeldt mig frem til 12. Uge. 

Jeg ved at nogen måske tænker at det er pyller, og jeg burde tage mig sammen osv osv. Det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg synes det er rigtig rart at få muligheden for at koble helt af i et par måneder, men det er jo netop fordi jeg er gravid at jeg har det behov.

Hver gang jeg tænker på at jeg er sygemeldt, så får jeg simpelthen så dårlig samvittighed, fordi jeg ved rigtig mange har de tanker som de nu engang har. Men nu har jeg bestemt mig for, at den dårlige samvittighed skal væk. Det skal være okay, at tænke på sig selv og lytte til sin krop! Bum 

Man skal lige nøjagtig lytte til sin krop og ikke til hvad andre siger!

Jeg led selv af vild meget kvalme og opkastninger fra uge 7 til uge 14 og det var pisse hårdt. Jeg blev ikke sygemeldt men de dage det var slemt sygemeldte jeg mig, så havde en del sygedage spredt ud over de 7 uger. 

Jeg blev så i uge 16 deltidssygemeldt grundet en rygskade der blussede op pga. Graviditet og jeg havde så dårlig samvittighed når jeg hver dag gik kl. 12. Men havde jeg holdt ud og blevet der hele dagen ville jeg intet kunne når jeg kom hjem og ville springe i sengen med det samme. På denne måde kunne jeg stadig være i mig selv når jeg fik fri og gøre lidt husligt.

Jeg blev så helt sygemeldt i uge 32 og burde have været det før. Jeg lyttede ikke til min krop. Jeg havde regelmæssige plukveer, bækkenløsning og tendens til svimmelhed og kvalme. Jeg endte med at være næsten helt sengeliggende fra uge 32 og frem

Anmeld Citér

2. februar 2018

Abracadabra

Jeg synes, at man er forpligtet til at passe sit arbejde i det omfang, man kan. Jeg tror desværre også, at kvinder med 'øv-dage' under graviditeten er med til at undergrave ligestilling mellem mænd og kvinder. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Helloo

Jeg sygemeldte mig fra uge 6 også resten af graviditeten ved nr 2. 

Skulle konstant kaste op, og sådan var det bare fra start til slut.  Tog alt i alt 200 g på under graviditeten da jeg tabte mig. 

Var derudover også indlagt mit i graviditeten da jeg var slemt dehydreret.. :/

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes, at man er forpligtet til at passe sit arbejde i det omfang, man kan. Jeg tror desværre også, at kvinder med 'øv-dage' under graviditeten er med til at undergrave ligestilling mellem mænd og kvinder. 

Nu er det jo også sådan at kvinder føder børn, og det gør mænd ikke. Så 100% ligestilling på dette punkt, vil du jo aldrig få.

Og nej, jeg skal ikke passe mit arbejde, når ikke jeg føler jeg kan, blot for ligestillingens skyld!

Anmeld Citér

2. februar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er deltidssygemeldt.. jeg er i uge 17 nu...

jeg burde nok have gjort det allerede fra uge 15 men jeg havde lige været syg i slut december-start januar så tænkte at noget af trætheden osv skyldtes det at skulle starte op igen...

men nej jeg havde rigtig mange plukveer og mine fødder blev dobbelt størrelse i løbet af en arbejdsdag på 7 timer... så jeg tog forbi lægen for bare at høre hvad jeg kunne forvente for havde intet i den retning da jeg var gavid med den første..

det endte med han sad og så bekymret på mig og sagde 25 timer nu ellers ender du med ikke at kunne klare resten af graviditeten...

jeg kan allerede efter 3 dage med deltid mærke at det var det rigtige at gøre... jeg er stadig monstertræt efter bare 5 timer på arbejdet og 30 minutters pause... men kan mærke det går bedre...

jeg er enig i det med at man får dårlig samvittighed men det er noget større end en selv man passer på ved at lytte til kroppen...

jeg er begyndt meget mere at kunne mærke baby bevæge sig rundt ved at få mere ro på kroppen det er fedt...

Anmeld Citér

2. februar 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu er det jo også sådan at kvinder føder børn, og det gør mænd ikke. Så 100% ligestilling på dette punkt, vil du jo aldrig få.

Og nej, jeg skal ikke passe mit arbejde, når ikke jeg føler jeg kan, blot for ligestillingens skyld!

Næh... Men at sygemelde sig 6 uger frem er da meget langsigtet. Jeg ville ikke være voldsomt imponeret som din chef. Men du bestemmer jo selv!

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Næh... Men at sygemelde sig 6 uger frem er da meget langsigtet. Jeg ville ikke være voldsomt imponeret som din chef. Men du bestemmer jo selv!

Min chef er heldigvis en meget forstående dame.

Får jeg det bedre inden der er gået 6 uger, så tager jeg naturligvis på job. Da det er 6. gang jeg er gravid, så har jeg en rimelig god formodning om hvornår jeg er frisk igen. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig i, at man skal lytte til sin krop. Det gør jeg fx. Ikke i øjeblikket pga. Dårlig samvittighed for arbejdet, hvilket betyder at det hæmmer mig rigtig meget og giver mig mange smerter. 

I min første graviditet der var jeg sygemeldt fra uge 7 pga. Voldsomme opkastninger og kunne ikke holde noget inde.. og det tog virkelig på mig, at jeg ikke rigtig kunne holde noget indenbords. 

Jeg fik rigtig mange kommentar om, at jeg skulle tage mig sammen osv. Men jeg lyttede til min krop, og det er jeg glad for jeg gjorde. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Mysonsmama

Abracadabra skriver:

Jeg blev sygemeldt 7 måneder frem ..

Er da glad for du ikke er min chef ihvertfald !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.