Det er egentlig lidt underligt hvorfor det med sygemelding i graviditeten skal være sådan en stor diskussion, hvor kvinder skal overgå hinanden med hvor meget de kunne klare i deres graviditet.
Jeg er selv af den holdning, at man skal lytte til sin krop!
Jeg er efter alt for mange år med hårdt arbejde, store krav, og en kræftdiagnose hængende over hovedet endelig ved at lære at sige fra.
Jeg er pt gravid i 6. uge. Jeg har rigtig meget kvalme og en krop der bare fortæller mig, at jeg skal skrue helt ned.
Jeg har talt med min læge, som siger at det er helt op til mig selv om jeg vil sygemeldes, han bakker mig op i det valg jeg tager. Jeg har sygemeldt mig frem til 12. Uge.
Jeg ved at nogen måske tænker at det er pyller, og jeg burde tage mig sammen osv osv. Det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg synes det er rigtig rart at få muligheden for at koble helt af i et par måneder, men det er jo netop fordi jeg er gravid at jeg har det behov.
Hver gang jeg tænker på at jeg er sygemeldt, så får jeg simpelthen så dårlig samvittighed, fordi jeg ved rigtig mange har de tanker som de nu engang har. Men nu har jeg bestemt mig for, at den dårlige samvittighed skal væk. Det skal være okay, at tænke på sig selv og lytte til sin krop! Bum 

Anmeld
Citér