Hvem tager sygedagene hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2018

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Både  og. For hver gang jeg tænker sådan, så tænker jeg samtidig hvad hvis nu du brækkede begge ben, så ville du jo heller ikke dukke op? Det er det samme jeg siger til mine kolleger når de krymper sig.

Enig og var jeg syg kom jeg ikke, men med barn syg er der en mulighed for at planlægge uden om og det er sjældent der er mere end to dage om ugen hvor jeg synes det er smartest at planlægge uden om - udfordringen er jo så hvis det rammer sammen med en dag hvor far også har noget han helst skal planlægge uden om - så er vi heldige vi har en mormor.

men blev et af børnene fx indlagt så ville jeg ikke betænke mig, men hvem der er der når de hoster med feber er hip som hap. 

Men vi er blevet langt bedre til det - for vi havde også en søn, der sidste år sagde: undskyld jeg blev syg. Og det var et wake up Call.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2018

Zelinasmor

Jeg studere hjemme og selvom jeg kommer bagefter så er det mig der tager syge børn. Om de så er syge begge to. Så må jeg læse om aftenen. Det er også mig der tager alle nætter i hverdagene når den yngste vågner og skal have en flaske. Ligeledes er det mig der henter, bringer og ordner alt det huslige. Og det synes jeg er helt fair. Han kan ikke udsætte sit arbejde til om aftenen, hvor at jeg godt kan rykke mine studier. 

Anmeld Citér

26. januar 2018

SK85

Vores barn er meget sjældent syg, da han får bio-strath dråber i sin havregrød hver morgen (forbedrer imumforsvaret - kan købes i Matas og helsekostbutikker)
https://www.matas.dk/bio-strath-draaber-100-ml

Men når han en sjælden gang imellem er syg er det som regel mig der tager den, hvis ikke bedsteforældrene kan. Dette skyldes at jeg nemmest kan undværes på mit arbejde.

Anmeld Citér

26. januar 2018

Flomama

SK85 skriver:

Vores barn er meget sjældent syg, da han får bio-strath dråber i sin havregrød hver morgen (forbedrer imumforsvaret - kan købes i Matas og helsekostbutikker)

Men når han en sjælden gang imellem er syg er det som regel mig der tager den, hvis ikke bedsteforældrene kan. Dette skyldes at jeg nemmest kan undværes på mit arbejde.

32% alkohol 

Anmeld Citér

26. januar 2018

Anonym

SK85 skriver:

Hver vores religion - det er et kosttilskud med GÆR og URTER, der er ingen evidens for, at det har virkning overhovedet, på samme linje med alt det andet gejl, som folk bruger tusindevis af kroner på hvert år.

Anmeld Citér

27. januar 2018

300515

SK85 skriver:

Min datter er heller aldrig syg. Tror hun har haft 3-5 sygedage fra vuggestuen - noget af det sammenhængende, og hun bliver 3 til maj. Hun får nu ikke nogle dråber i hendes mad. Nogle er bare heldig med immunforsvaret. Der er intet evidens på, at det har nogen effekt. Andet end måske placebo.

Til TS : Her tager vi dem begge. Jeg har skiftende arbejdstider og hvis jeg har fri eller aftenvagt, så tager jeg den selvfølgelig. Hvis jeg har morgenvagt, tager min mand enten de første timer og jeg de sidste eller også bliver en af os hjemme hele dagen. Det kommer an på hvad vi skal på arbejde den dag. Oftest er det sværest at undvære mig på arbejde om morgenen, imens min mand oftest kan møde senere uden problemer.

Synes dog det er fair, at hvis man går hjemme eller har et “arbejde” der kan flyttes, at man så tager sygedagene.

Anmeld Citér

27. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay... hvem tager barnets sygedage hjemme hos jer? Og hvad gør i hvis barnet er syg mange dage i træk. 

Min mand er selvstændig og jeg læser hjemmefra.  Det er som om han tager for givet at fordi jeg er herhjemme tager jeg alle sygedage. Jeg er i forvejen den der får dem op og afsted om morgenen og henter dem igen. 

Selvom jeg læser hjemmefra har jeg jo ligeså mange opgaver som hvis hegn gik i skole og med en lille en der er syg på 4. Dagen er jeg ved at være ret presset. Synes helt ærligt vi burde fordele sygedage mere lige men det er manden ikke enig i. 

Jeg kunne forstå det hvis jeg gik hjemme og lavede ingenting, men det gør jeg jo netop ikke. Jeg har faktisk hammer travlt efter ungerne er afleveret og indtil jeg skal hente dem igen... ��

Jeg har konfronteret ham med det men så synes han ikke han når det han skal.. så er det åbenbart ligemeget om jeg når mit..

Da jeg var studerende tog jeg alle. Da vi vi begge var i arbejde var det lidt på skift og lidt efter hvilket arbejdssted der kunne tåle det. Jeg er pædagog og hvis jeg vidste at den anden pædagog er syg så jeg helst min mand tog barnets sygedage. 

Hvis der var flere dage passede farmor/farfar. 

Nu er jeg på barsel og tager selvfølgelig alle. 

Anmeld Citér

27. januar 2018

SK85

27. januar 2018

Flomama

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.