Hvem tager sygedagene hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2018

Carina:-)

Dem tager jeg - 

Og falder det sammen med et møde der ikke kan rykkes- tager han ellers min barnepige. 

Det er vel din mand der trækker det økonomiske læs? Og dermed mister I penge hvis han ikke passer sit arbejde?

Desuden så er jeg selv selvstændig - og man har jo ikke 8-16 job .

Tværtimod så er det tit 50 plus timer der står på timesedlen - så de timer han bruger på barn syg skal jo laves på et andet tidspunkt. 

Og det er trods alt grænser for hvor mange timer man kan ligge i døgnet. 

Så forstår godt hans holdning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Uha ja det er netop den med at være en byrde - er sikker på vores unger tror de er en byrde som syge og det er de jo slet ikke, men det sidder bare så dybt i os begge to, at man skal komme på sit arbejde også selvom man må klare den på Panodil. 

Har så dårlig samvittighed når jeg er syg eller har barn syg - hvor ville jeg gerne det var anderledes.

Jeg har også altid dårlig samvittighed overfor mit job, når jeg selv er syg, men jeg har aldrig dårlig samvittighed overfor jobbet, når jeg har barn syg. 

Jeg tænker at man ikke kan gøre så meget ved den måde man nu engang er indrettet på, men man kan jo gøre meget ved om man kan undlade at lade børnene mærke at det er til "besvær" når de er syge - for selvfølgelig er de ikke det, og jeg tænker at du heller ikke syntes det - man kan italesætte at de IKKE er til besvær, men at jobbet er "bøvlet", eller hvad ved jeg

Anmeld Citér

19. januar 2018

Anonym

Nu er vores første barn stadig inde i maven, så vi har ikke stået i det endnu 

Planen er dog, at jeg, så længe jeg er studerende, tager de fleste sygedage. Jeg har mulighed for at læse hjemmefra, og så må min kæreste tage mere over aften og weekend, hvis jeg ikke når nok. Det betyder ikke, at kæresten er helt fritaget, for hvis jeg har gruppearbejde hvor vi er pressede, eller det er lige op til eksamen, må han tage barnets første sygedag. Når jeg er udlært, regner vi med at dele det ret lige imellem os.

En mulighed for jer kunne måske være en barnepige? Jeg har selv været barnepige for en familie, der også brugte mig til sygedage ved børnene. Det er selvfølgelig ikke en helt billig løsning, så økonomien må man jo have med i overvejelserne. Vi havde en fast aftale om, at 1. sygedag gav 500 kr. for en hel dag (ca. 9 timer), mens de efterfølgende dage gav 400. Så de dage var ikke til normal timeløn - det skulle jo give mening for begge parter, og 4-500 kr. i hånden er mange penge som studerende 

Anmeld Citér

19. januar 2018

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Da jeg studerede tog jeg alle gangene vores datter var syg - jeg har færdige med alle en ting der krævede min tilstedeværelse og jeg kunne studere hjemme (og mine gruppemedlemmer var forstående og jeg var faktisk heldig det aldrig ramte vejledermøder osv). 

Efter jeg fik arbejde har vi måtte dele så ligeligt som muligt - vil dog sige jeg nok tager lidt flere en manden. Synes desværre vi for ofte står og spiller bilkort om, hvis arbejdsopgaver er de vigtigste den dag og at børnene overhører det.

Den situation var vi også i.. Lige indtil den ældste sagde.. Hvis jeres arbejde er så vigtigt, så kan jeg godt tage afsted alligevel. 

Der besluttede jeg mig for, at det ville jeg ikke mere. Så her skiftes vi. Simpelthen. Hard core. Hvis han sidst har været hjemme så er det min tur, også selvom jeg har et vigtigt møde. 

Anmeld Citér

19. januar 2018

Blop2

Min mand er maler og jeg arbejder i dagligvare forretning.

Her har vi mormor og morfar (begge går hjemme) på den anden side af vejen, som er RIGTIG søde til at tage vores børn hvis de er syge.

Er ungerne meget syge, med høj feber, voldsom opkast eller noget der kræver læge er det oftes mig der er hjemme, men få gange manden.

jeg er altid hos børnene om natten, hvis de er syge, så har jeg det bedst.

Anmeld Citér

19. januar 2018

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Den situation var vi også i.. Lige indtil den ældste sagde.. Hvis jeres arbejde er så vigtigt, så kan jeg godt tage afsted alligevel. 

Der besluttede jeg mig for, at det ville jeg ikke mere. Så her skiftes vi. Simpelthen. Hard core. Hvis han sidst har været hjemme så er det min tur, også selvom jeg har et vigtigt møde. 

Også en god måde, men vi kan ikke helt gøre det sådan. Har jeg fx skole/hjemsamtale, ekskursion, skal sidde som bisidder fordi jeg er tr eller lignende, så ville det være uhensigtsmæssigt (og egentlig også uforståeligt for både kollegaer og forældre), at jeg tog barn syg. 

Det betyder jo så desværre der nogle gange kan være snakke om det - og det kan lyde som om de er til besvær. Jeg er så blevet bedre til at tage den hver søndag: hvis nogle er syge så kan jeg ikke den og den dag, hvad med dig - så er det allerede aftalt og lyder ikke som om de er til besvær mens de er syge.

Anmeld Citér

20. januar 2018

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Okay... hvem tager barnets sygedage hjemme hos jer? Og hvad gør i hvis barnet er syg mange dage i træk. 

Min mand er selvstændig og jeg læser hjemmefra.  Det er som om han tager for givet at fordi jeg er herhjemme tager jeg alle sygedage. Jeg er i forvejen den der får dem op og afsted om morgenen og henter dem igen. 

Selvom jeg læser hjemmefra har jeg jo ligeså mange opgaver som hvis hegn gik i skole og med en lille en der er syg på 4. Dagen er jeg ved at være ret presset. Synes helt ærligt vi burde fordele sygedage mere lige men det er manden ikke enig i. 

Jeg kunne forstå det hvis jeg gik hjemme og lavede ingenting, men det gør jeg jo netop ikke. Jeg har faktisk hammer travlt efter ungerne er afleveret og indtil jeg skal hente dem igen... ��

Jeg har konfronteret ham med det men så synes han ikke han når det han skal.. så er det åbenbart ligemeget om jeg når mit..

Primært har det været mig, men nu hvor jeg har fået elevplads har jeg forlangt han også træder til. Heldigvis er de sjælendt syge, men den mindste var fx syg i går og jeg skulle til farlig gods prøve, han har lidt nemmere ved at tage fri, da det for mit vedkommende betyder jeg skal tage et fag om.

Anmeld Citér

20. januar 2018

Sandratoft

Vi deles ret ligeligt, også selvom jeg er studerende  

Anmeld Citér

20. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Min kone arbejder på nedsat tid, så hun tager flere sygedage end jeg, men jeg er heldigvis et sted med gode vilkår, så jeg tager også min del. Især når det er sygdom over flere dage.

Anmeld Citér

20. januar 2018

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Også en god måde, men vi kan ikke helt gøre det sådan. Har jeg fx skole/hjemsamtale, ekskursion, skal sidde som bisidder fordi jeg er tr eller lignende, så ville det være uhensigtsmæssigt (og egentlig også uforståeligt for både kollegaer og forældre), at jeg tog barn syg. 

Det betyder jo så desværre der nogle gange kan være snakke om det - og det kan lyde som om de er til besvær. Jeg er så blevet bedre til at tage den hver søndag: hvis nogle er syge så kan jeg ikke den og den dag, hvad med dig - så er det allerede aftalt og lyder ikke som om de er til besvær mens de er syge.

Både  og. For hver gang jeg tænker sådan, så tænker jeg samtidig hvad hvis nu du brækkede begge ben, så ville du jo heller ikke dukke op? Det er det samme jeg siger til mine kolleger når de krymper sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.