Hvem tager sygedagene hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2018

Mortilmajbørn

Kan egentlig godt følge din mand til et vist punkt. Kan godt forstå han syntes det er nemmere, hvis du tager jeres barn i dagtimerne, mens han arbejder. Dit arbejde skal ikke erlægges på bestemte tidspunkter og kræver heller ikke en større planlægning, hvis det udskydes. Men så kunne han jo stå for aftensmad og putning, så du kunne lave dine opgaver om aften. 

Herhjemme er det stort set kun mig, som har taget første sygedag. Min mands arbejde er hver dag fyldt med møder, som alle skal aflyses, hvis han ikke kan komme på arbejde. Mit arbejde kan uden problemer udskydes til næste dag eller udføres fra en computer hjemmefra. Vi har heldigvis været ret forskånet ind til nu. Og i de fleste tilfælde har vi haft mulighed for pasning hos bedsteforældre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2018

Christabelle

Vi arbejder begge i butik. Vi deler dem nogenlunde lige. Hvis hun er syg på en dag hvor én af os har lukkevagt er det den anden der bliver hjemme (vi kan mindst undværes, på hver vores arbejdsplads, til en lukkevagt). Hvis ikke det rammer lukkevagter skiftes vi.

Anmeld Citér

18. januar 2018

Bb2015

Herhjemme er det mig, da jeg er studerende. Tror min mand én gang har taget tjansen når der er blevet ringet hjem fordi jeg var 1,5 time væk på skolen og manden var i byen 

Jeg forstår godt din frustration og i de tilfælde hvor jeg er kommet bagud med fx eksamen så har manden taget vores søn en lørdag eller taget ham med ud til bedsteforældrene en eftermiddag så jeg kan indhente lidt. Måske i kan hjælpes på den måde? Det går jo heller ikke at du bliver alt for presset og stresset fordi du kommer for meget bagud. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

(august)

Nu er jeg også selvstændig og må sige det er min mand som tager de fleste dage, da det koster os penge hvis jeg bliver hjemme i stedet for at tage af sted (arbejder på konsulentlignende betingelser). 

Her hjemme har det ikke været en diskussion, det havde vi snakket om inden jeg blev selvstændig. Tilgengæld tager jeg også børnene til diverse ting og sager i dagligdagen da jeg ikke arbejder 8-16, men mere eller mindre selv kan planlægge mine dage. Tager dem også hvis de er syge på mine “hjemmedage” hvor der skal laves regnskab, svares på mails osv.

Da jeg var ansat ved et firma, var det mig som tog de fleste dage, da manden rejste meget i starten, og også dels fordi jeg tjente mindst og ikke blev målt på hvor meget jeg arbejde. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

Sandratoft

lineog4 skriver:

Da jeg studerede tog jeg alle gangene vores datter var syg - jeg har færdige med alle en ting der krævede min tilstedeværelse og jeg kunne studere hjemme (og mine gruppemedlemmer var forstående og jeg var faktisk heldig det aldrig ramte vejledermøder osv). 

Efter jeg fik arbejde har vi måtte dele så ligeligt som muligt - vil dog sige jeg nok tager lidt flere en manden. Synes desværre vi for ofte står og spiller bilkort om, hvis arbejdsopgaver er de vigtigste den dag og at børnene overhører det.

Nu blev jeg lige nysgerrig, har aldrig hørt om bilkort spillet? 

Anmeld Citér

18. januar 2018

Thea14

Kan faktisk godt forstå din mand. Du er derhjemme og dine opgaver behøver ikke laves på bestemte tidspunkter. Som selvstændig får han ikke pengene hvis han ikke når sine ting. Han har ikke barnets første sygedag på samme måde som andre har. - og jeg kan da godt forstå det er skide hårdt at være hjemme med et sygt barn, men sådan er det nu engang.

Kan du og din mand ikke finde et kompromis? Du har barnet hjemme syg, og han går måske en time tidligere fra arbejde og sørger for aftensmad og tager sig af ungerne resten af dagen, så du istedet kan nå dine ting om aftenen?

Lige nu er jeg på barsel med nr. 2, men ellers har jeg et deltidsarbejde hvor jeg ikke bare lige kan tage fri/barn syg. Jeg skal selv finde en afløser i det tilfælde, og der er kun få der kan tage dagsvagterne. Så falder sygedagen sammen med at jeg skal arbejde, så er det manden der tager barn syg og bliver hjemme. Rammer det en af de dage hvor jeg har aftenvagt eller helt fri, er jeg selvfølgelig hjemme med barnet. Også selvom jeg så er mere træt på min aftenvagt, eller ikke får arbejdet på mine bøger, som er hele grunden til at jeg arbejder deltid.

Er barnet syg over en længere periode, allierer vi os med bedsteforældre.

Anmeld Citér

19. januar 2018

lineog4

Sandratoft skriver:

Nu blev jeg lige nysgerrig, har aldrig hørt om bilkort spillet? 

Bare en metafor fra gaaaamle dage. Men vi spiller  “hvem-har-de-vigtigste-aktiviter” spillet 

Anmeld Citér

19. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tror jeg tager de fleste dage med barn syg, men det er ikke noget vi har talt om ala hvem har de fleste dage. Vi kigger altid i kalenderen om aftenen, hvis vi allerede der har på fornemmelsen at en af ungerne, er syge næste dag. Den der ingen møder har i kalenderen bliver hjemme. Hvis vi begge har møder på samme tid, så syntes jeg, at vi er gode til at tale roligt om, hvad de møder som omhandler. 

Vi har endnu aldrig været uvenner over hvem der skal tage barn syg, (kan selv huske som barn, hvor frygteligt det var, når jeg kunne fornemme at det var en byrde at jeg var syg) da vi begge altid er mere end villige til at blive hjemme.

Og så må jeg sige, at jeg godt kan se din mands synspunkt, hvor du alligevel opholder dig i hjemmet, med et studie som kan ligge på alle tidspunkter, så tænker jeg også at det er dig som tager barn syg. Jeg ville så nok også forvente at manden tog over når han kom hjem, eller sørgede for en kommende lørdag eller søndag kunne bruges på studie. 

Anmeld Citér

19. januar 2018

lineog4

Mom skriver:

Jeg tror jeg tager de fleste dage med barn syg, men det er ikke noget vi har talt om ala hvem har de fleste dage. Vi kigger altid i kalenderen om aftenen, hvis vi allerede der har på fornemmelsen at en af ungerne, er syge næste dag. Den der ingen møder har i kalenderen bliver hjemme. Hvis vi begge har møder på samme tid, så syntes jeg, at vi er gode til at tale roligt om, hvad de møder som omhandler. 

Vi har endnu aldrig været uvenner over hvem der skal tage barn syg, (kan selv huske som barn, hvor frygteligt det var, når jeg kunne fornemme at det var en byrde at jeg var syg) da vi begge altid er mere end villige til at blive hjemme.

Og så må jeg sige, at jeg godt kan se din mands synspunkt, hvor du alligevel opholder dig i hjemmet, med et studie som kan ligge på alle tidspunkter, så tænker jeg også at det er dig som tager barn syg. Jeg ville så nok også forvente at manden tog over når han kom hjem, eller sørgede for en kommende lørdag eller søndag kunne bruges på studie. 

Uha ja det er netop den med at være en byrde - er sikker på vores unger tror de er en byrde som syge og det er de jo slet ikke, men det sidder bare så dybt i os begge to, at man skal komme på sit arbejde også selvom man må klare den på Panodil. 

Har så dårlig samvittighed når jeg er syg eller har barn syg - hvor ville jeg gerne det var anderledes.

Anmeld Citér

19. januar 2018

heaven

Det er meget enkelt her - en enkelt dag, tager vi på skift og ligeligt, er det nødvendig overlapper vi hinanden - har jeg åbenvagt kan jeg ikke blive hjemme, men har til gengæld fri til middag, hvor manden så kan køre om nødvendigt.... og skal jeg lukke, kommer manden tidligere hjem, så jeg kan køre over og lukke....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.