Hvem tager sygedagene hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.276 visninger
38 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2018

Anonym trådstarter

Okay... hvem tager barnets sygedage hjemme hos jer? Og hvad gør i hvis barnet er syg mange dage i træk. 

Min mand er selvstændig og jeg læser hjemmefra.  Det er som om han tager for givet at fordi jeg er herhjemme tager jeg alle sygedage. Jeg er i forvejen den der får dem op og afsted om morgenen og henter dem igen. 

Selvom jeg læser hjemmefra har jeg jo ligeså mange opgaver som hvis hegn gik i skole og med en lille en der er syg på 4. Dagen er jeg ved at være ret presset. Synes helt ærligt vi burde fordele sygedage mere lige men det er manden ikke enig i. 

Jeg kunne forstå det hvis jeg gik hjemme og lavede ingenting, men det gør jeg jo netop ikke. Jeg har faktisk hammer travlt efter ungerne er afleveret og indtil jeg skal hente dem igen... ��

Jeg har konfronteret ham med det men så synes han ikke han når det han skal.. så er det åbenbart ligemeget om jeg når mit..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2018

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Okay... hvem tager barnets sygedage hjemme hos jer? Og hvad gør i hvis barnet er syg mange dage i træk. 

Min mand er selvstændig og jeg læser hjemmefra.  Det er som om han tager for givet at fordi jeg er herhjemme tager jeg alle sygedage. Jeg er i forvejen den der får dem op og afsted om morgenen og henter dem igen. 

Selvom jeg læser hjemmefra har jeg jo ligeså mange opgaver som hvis hegn gik i skole og med en lille en der er syg på 4. Dagen er jeg ved at være ret presset. Synes helt ærligt vi burde fordele sygedage mere lige men det er manden ikke enig i. 

Jeg kunne forstå det hvis jeg gik hjemme og lavede ingenting, men det gør jeg jo netop ikke. Jeg har faktisk hammer travlt efter ungerne er afleveret og indtil jeg skal hente dem igen... ��

Jeg har konfronteret ham med det men så synes han ikke han når det han skal.. så er det åbenbart ligemeget om jeg når mit..

Vi fordeler dem nogenlunde ligeligt. Og har vi et barn som er syge f.eks 5 dage så trækker jeg 2 dage og manden 3. Han har mulighed for at arbejde hjemmefra så derfor KAN han sætte sig med en computer hvis barnet sover o.lign. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

Soonmom

Min barsel slutter først nu her.

men tænker jeg tager dem, så længe jeg er i skole, medmindre der er modulafslutning eller andet vigtigt, så bliver det nok en bedsteforældre.

i praktikkerne bliver det nok bedsteforældre, medmindre det er skide bræk syge eller noget der kræver en forældre, så bliver det nok mig

min kæreste har nogle gange mulighed for at arbejde hjemme, men det er jo heller ikke holdbart, da det nok er minimalt hvad han får lavet

Anmeld Citér

18. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Helt ærligt så synes jeg, at det er helt fair.

Anmeld Citér

18. januar 2018

Mortilah

Jeg tager alle dage og nætter. Om barnet eller jeg er syg eller ikke syg. Ingen undtagelser. Men jeg arbejder heller ikke. 

Men jeg ville blive ked af det hvis jeg stod i din situation. At blive totalt presset iforhold til skoleopgaver og samtidigt tage hele læsset mht børnene.. det synes jeg ikke er fair.  Det kommer selvfølgelig an på om far har mulighed for at passe sygt barn derhjemme, eller om det er helt umuligt. Men hvis han fx kan arbejde hjemmefra, så synes jeg klart han burde hjælpe til. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når din mand er selvstændig, så koster det vel indirekte penge, hvis han ikke arbejder? Så kan jeg godt forstå hans holdning. 

Da jeg var studerende, tog jeg langt størstedelen af barns sygedage, da jeg var den, der bedst kunne undværes andetsteds. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Kan han så ikke tage ungerne om eftermiddagen og aftenen, så du kan læse dér?

Vi deler dagene mellem os, og ved længere perioder arbejder jeg hjemmefra og så tager min mand over efter arbejde så jeg kan arbejde eftermiddag og aften. Ikke top fedt, men dog muligt.

Anmeld Citér

18. januar 2018

lineog4

Da jeg studerede tog jeg alle gangene vores datter var syg - jeg har færdige med alle en ting der krævede min tilstedeværelse og jeg kunne studere hjemme (og mine gruppemedlemmer var forstående og jeg var faktisk heldig det aldrig ramte vejledermøder osv). 

Efter jeg fik arbejde har vi måtte dele så ligeligt som muligt - vil dog sige jeg nok tager lidt flere en manden. Synes desværre vi for ofte står og spiller bilkort om, hvis arbejdsopgaver er de vigtigste den dag og at børnene overhører det.

Anmeld Citér

18. januar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Da jeg var studerende, der tog jeg den. 

Nu tager vi det i forhold til hvem det har de vigtigste opgaver på arbejde osv.

mit job er dog lidt mere fleksibelt end min mands, derfor er det nok mest mig.  

Anmeld Citér

18. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er så heldig at ha skiftende arbejdstider, og når vi har syg barn/børn, og jeg feks har morgenvagt, så tager far en hjemme arbejdsdag, eller de blir passet af mormor.

Har jeg aftenvagt og først ska møde kl 15, så kommer far hjem kl 14.30, og arbejder hjemme resten af dagen.

Vi køre også på 4 dagen nu, med Alberte, der har feber, hovedepine og ondt i kroppen.

Jeg har for første gang i 3 år, haft barnets første sygedag, da hun sku tjekkes ved lægen. 

Tirsdag kom far hjem kl 14.30, også har jeg heldigvis fri resten af ugen, så jeg er hjemme ved hende. Jeg har seriøst ik nået andet end at tømme opvaskemaskine og ordne lidt vasketøj

Vi prøver så vidt muligt at deles om sygedagende.

Et eller andet sted tænker jeg hans forventninger er ok, for nu. Men jeg tænker godt at du ka stille nogle forventninger op til ham, omkring at så er han hjemme senest kl 16. At han har handlet ind og er klar på at lave aftensmad, "passe" barnet osv, mens du laver skoleopgave osv.. Vh Stine  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.