Nu må det gerne stoppe.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2018

Anonymor

Tommelise skriver:

Enten har jeg forklaret mig meget dårligt, eller også misforstår du fuldstændig.

Du tager totalt fejl, hvis du tror, at jeg trækker lige præcis mine erfaringer ned over hovedet på andre. Jeg bruger NETOP ikke mine egne erfaringer til at fortælle folk, hvad de skal og ikke skal - NETOP fordi jeg ved, at ikke to tilfælde er ens, og at det der virker for den ene ikke virker for den anden. Jeg ved netop ikke, hvad der er bedst for den enkelte - det er mit udgangspunkt. Og jeg har bestemt ikke brug for at få ret - det lyder det derimod til, at du har. Fordi du VED. Men min erfaring er netop lige så autentisk og rigtig som din. Du er ikke nødvendigvis klogere end mig.

Nej det er ikke det bedste at være på baby.dk for hende, men man kan ikke forcere noget. Hun skal nok slippe det, når hun er klar. Og det bliver hun måske før, hun selv tror. Men behandlingen skal vi overlade til netop hendes professionelle.

Hvis jeg stod i TS´s situation, så ville jeg nok tale med min mor. Det kan TS ikke. For det første mistede hun sin mor, da hun var meget lille, og for det andet har man i hendes familie ikke sex, før man har fundet den helt rigtige. Så jeg forstår godt, at det er en svær situation for hende.

Hvis du tror, jeg er ude på en redningsmission, så tager du grundigt fejl. Min mission har aldrig været at redde andre mennesker. Men vi burde alle kunne være medmennesker.

Jeg synes, det er rigtig sørgeligt at kvinder herinde har brug for at træde på en ung, sårbar pige.

Det er da virkelig underligt, at du mener, at folk som roder med noget psykisk, har brug for nogen med erfaringer - men lige præcis jeg kan ikke bruges. Du kender mig overhovedet ikke. Du aner intet om min tilgang med mennesker, der roder med noget psykisk. Jeg har netop to ører og én mund.

Psykiske lidelser fylder ikke meget i min hverdag. Ja, jeg er fleksjobber, men det er jo bare et job som alle andre. I hverdagen tænker jeg aldrig over, at det er et fleksjob (ved godt, at der er mange, der har fordomme om fleksjob, men det er altså ikke noget, der fylder hos mig).

Men lige nu er jeg pårørende til en, der er ramt af depression. Og jeg tror, han bedre er i stand til at vurdere, hvor stor en støtte jeg er eller ikke er, end dig. For ham er det netop rart, at der er en, der kan nikke genkendende til hans følelser, en der netop siger, at jeg jo ikke ved præcis, hvordan han har det, fordi ikke to depressioner er ens, og at de redskaber, der virkede for mig ikke nødvendigvis virker for ham, men at han får nogle redskaber af netop sin behandler. Men jeg kender tankemylderet, og jeg ved, hvor slemt det er at være ramt af depression. Han har også haft forskellige behandlere og de var ikke alle lige gode. Det handler også rigtig meget om kemi.

TS ved udmærket godt, hvad en psykolog kan bruges til. Hun har gået til psykolog i 3 år for at få bearbejdet seksuelt misbrug. Så hun VED, hvad en psykolog kan bruges til.

Jeg har ingen mening om, hvem der er bedst til at behandle, for det kommer an på den enkeltes situation. Det er netop TS´s læge, der skal vurdere, hvor hun skal henvises til. Det kan hverken du eller andre herinde vurdere.

Jeg har overhovedet ikke betvivlet anonymors faglighed. Hun kommer med et godt indlæg og nogle gode redskaber til TS. TS svarer pænt tak. Og så bliver anonymor smækfornærmet, for det er da selvfølgelig sarkastisk. Og det er nærmest den der, "hvis du ikke gør, som jeg siger, så er da det da også bare dit eget valg" - slam - psykisk sårbare har ikke brug for skyldfølelse. I mine øjne er det en meget uheldig tilgang til patienten (eller hvad man nu skal kalde vedkommede). Og det er rigtig ærgerligt, når TS netop tager det til sig og handler efter det - hvad jeg tror, hun gør - der er ikke kommet helt så mange indlæg fra hende. 

Nu ved du jo ikke,  hvor mange forskellige behandlere jeg har mødt.

Men man skal huske, at man ikke skal være for autoritetstro. Det var min kusine, som har haft gentagne depressioner, der sagde, at man ikke skulle være bange for at sige, hvis det ikke fungerede med en bestemt behandler - det er ok at bede om en anden. Men det er der mange, der ikke tør.

Det er ikke anderledes, end at der er både gode og dårlige medarbejdere inden for alle fag.

Min behandler var for øvrigt ikke psykiater. Det var kun medicinen, som psykiateren styrede. Min behandler var terapeut.

Jeg ved netop ikke bedst (men det gør du åbenbart). TS skriver netop, at hun har været i kontakt med psykiatrifonden (og har måske også søgt på andre fora). Og det er netop forslag, hun har fået herinde, så noget har hun fået ud af det.

Der findes mange andre mulige fora eller andet - nogle af dem kan hun måske bruge, og andre kan hun måske ikke bruge - men forslag til hvad det kunne være, vil jeg sende i en pb til hende. For herinde er det blevet for mudret.

Du bevæger dig ind over en grænse, hvor du bliver personlig og kritiserer mig som fagperson. Ja, jeg misforstod hende og troede hun var sarkastisk - det var en fejl. Jeg blev ikke "smækfornærmet" og ville egentlig sætte pris på, at du ikke tillagde mig følelser, som du ikke aner, om jeg havde eller har. Jeg blev ærgerlig, fordi hun ikke forholder sig specielt til de svar, der faktisk kommer med konkrete kvalificerede råd, og fordi det eneste hun skrev var tak for støtten, misforstod jeg. Det er da en ærlig fejl - men det betyder ikke, at jeg blev smækfornærmet. Det betyder internettet dog ikke nok for mig til, og skulle jeg blive smækfornærmet, når mine faglige input blev overhørt, ville det sgu blive lidt op af bakke med min karriere fremover, for det hænder nu en gang. Det er jo heller ikke altid man synes, at man kan bruge sundhedsplejerskens input til noget. 

Hernæst smider du din fortolkning nedover mine ord, og forsøger at fordreje dem, så du fremstiller mig som en usympatisk psykolog, der simpelthen ikke kan greje ikke at blive lyttet til. Det er eddermame fejt og under bæltestedet. Jeg gider faktisk ikke sidde og forsvare, hvorfor det selvfølgelig er en total og komplet skævvridning af det, jeg skriver, for jeg synes mine omsorgsfulde og rådgivende indlæg taler for sig selv, hvilket da også er blevet påtalt af andre her i debatten. 

Jeg trækker mig nu aldeles fra at respondere på indlæg fra dig i nærværende debat, for jeg synes ikke det er helt fin debatstil at blive personlig, og jeg synes heller ikke det er fin stil at søge at overbevise øvrige i debatten om, at den måde du fortolker det skrevne på må være den rette. Heldigvis tænker jeg godt, at de øvrige debatterer kan se og læse, at din fortolkning rammer temmelig meget ved siden af.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2018

Tommelise

Anonymor skriver:

Du bevæger dig ind over en grænse, hvor du bliver personlig og kritiserer mig som fagperson. Ja, jeg misforstod hende og troede hun var sarkastisk - det var en fejl. Jeg blev ikke "smækfornærmet" og ville egentlig sætte pris på, at du ikke tillagde mig følelser, som du ikke aner, om jeg havde eller har. Jeg blev ærgerlig, fordi hun ikke forholder sig specielt til de svar, der faktisk kommer med konkrete kvalificerede råd, og fordi det eneste hun skrev var tak for støtten, misforstod jeg. Det er da en ærlig fejl - men det betyder ikke, at jeg blev smækfornærmet. Det betyder internettet dog ikke nok for mig til, og skulle jeg blive smækfornærmet, når mine faglige input blev overhørt, ville det sgu blive lidt op af bakke med min karriere fremover, for det hænder nu en gang. Det er jo heller ikke altid man synes, at man kan bruge sundhedsplejerskens input til noget. 

Hernæst smider du din fortolkning nedover mine ord, og forsøger at fordreje dem, så du fremstiller mig som en usympatisk psykolog, der simpelthen ikke kan greje ikke at blive lyttet til. Det er eddermame fejt og under bæltestedet. Jeg gider faktisk ikke sidde og forsvare, hvorfor det selvfølgelig er en total og komplet skævvridning af det, jeg skriver, for jeg synes mine omsorgsfulde og rådgivende indlæg taler for sig selv, hvilket da også er blevet påtalt af andre her i debatten. 

Jeg trækker mig nu aldeles fra at respondere på indlæg fra dig i nærværende debat, for jeg synes ikke det er helt fin debatstil at blive personlig, og jeg synes heller ikke det er fin stil at søge at overbevise øvrige i debatten om, at den måde du fortolker det skrevne på må være den rette. Heldigvis tænker jeg godt, at de øvrige debatterer kan se og læse, at din fortolkning rammer temmelig meget ved siden af.

Men jeg bliver altså også lidt træt af, at folk herinde bliver personlige over for mig og tillægger mig motiver, som jeg ikke har, og at jeg bestemt ikke kan støtte TS. Det var så ikke dig, der gjorde det.

OK - du misforstod hende - det kan ske for alle, og det sker rigtig nemt skriftligt, fordi man netop ikke kan se hinanden, og ikke kan sige, "det kan jeg da godt se, det har du nok ret i, men jeg tænker sådan og sådan" Jeg kan sagtens se, at du ikke var ude på at give hende skyldfølelse - men det kan man godt komme til, helt uden at ville det. Jeg læste nemlig slet ikke hendes "tak for støtten" som sarkastisk - men netop som om hun var glad for det.

Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at dine råd er velmente, og de er også gode. Jeg har netop skrevet, at jeg synes, det er nogle gode redskaber. Så du behøver altså heller ikke at tillægge mig, at jeg nærmest som den eneste ikke kan se, at dine råd er kvalificerede. Jeg har jo lige som selv været i behandling.

Og jeg er da ikke spor i tvivl om din faglighed. Hvorfor skulle jeg være det - jeg kender dig ikke. Og der er jo en grund til, at det tager så mange år at uddanne sig til psykolog. Men jeg kan kun forholde mig til det, du skriver, og du skrev netop "Det er dit eget valg" - og det synes jeg ikke er så heldigt netop her. Det er noget man tager, når man sidder i konsultationen og kender sin klient. 

Og jeg synes, det er vigtigt at der BÅDE er professionel behandling og støtte fra mennesker, der selv kender til det. Det er to vidt forskellige ting.

Anmeld Citér

20. januar 2018

Tommelise

Tommelise skriver:

Men jeg bliver altså også lidt træt af, at folk herinde bliver personlige over for mig og tillægger mig motiver, som jeg ikke har, og at jeg bestemt ikke kan støtte TS. Det var så ikke dig, der gjorde det.

OK - du misforstod hende - det kan ske for alle, og det sker rigtig nemt skriftligt, fordi man netop ikke kan se hinanden, og ikke kan sige, "det kan jeg da godt se, det har du nok ret i, men jeg tænker sådan og sådan" Jeg kan sagtens se, at du ikke var ude på at give hende skyldfølelse - men det kan man godt komme til, helt uden at ville det. Jeg læste nemlig slet ikke hendes "tak for støtten" som sarkastisk - men netop som om hun var glad for det.

Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at dine råd er velmente, og de er også gode. Jeg har netop skrevet, at jeg synes, det er nogle gode redskaber. Så du behøver altså heller ikke at tillægge mig, at jeg nærmest som den eneste ikke kan se, at dine råd er kvalificerede. Jeg har jo lige som selv været i behandling.

Og jeg er da ikke spor i tvivl om din faglighed. Hvorfor skulle jeg være det - jeg kender dig ikke. Og der er jo en grund til, at det tager så mange år at uddanne sig til psykolog. Men jeg kan kun forholde mig til det, du skriver, og du skrev netop "Det er dit eget valg" - og det synes jeg ikke er så heldigt netop her. Det er noget man tager, når man sidder i konsultationen og kender sin klient. 

Og jeg synes, det er vigtigt at der BÅDE er professionel behandling og støtte fra mennesker, der selv kender til det. Det er to vidt forskellige ting.

Og for øvrigt så var det slet ikke møntet på dig - det med at skifte til en anden. Jeg er da ikke det fjerneste i tvivl om, at du gør en kæmpe forskel for dem du hjælper hver eneste dag.

Det var helt generelt - at der også er tale om kemi.

Jeg har selv haft en helt fantastisk terapeut, og det var da dejligt

Anmeld Citér

20. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Men omvendt kan du ikke sidde og debattere alle andres erfaring og holdning når den ikke matcher din. 

Hvis dit udgangspunkt er at alle situationer er forskellige så syntes jeg da du skal respektere andres holdning ud fra deres situation i stedet for at debattere med ALLE. 

Så hold dig dog til at støtte ts i at være her hvis det er det du mener hun har brug for. 

Det handler ikke om, at jeg ikke respekterer andres holdninger - men vi har lov til at være uenige på et debatforum.

Men nu blev mor og meget mere MEGET personlig og begyndte at tillægge mig motiver, som jeg slet ikke har. Det synes jeg egentlig, jeg har lov til at reagere på, da det var et direkte personangreb.

Men som sagt - så vil resten foregå i en pb.

Anmeld Citér

20. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Det handler ikke om, at jeg ikke respekterer andres holdninger - men vi har lov til at være uenige på et debatforum.

Men nu blev mor og meget mere MEGET personlig og begyndte at tillægge mig motiver, som jeg slet ikke har. Det synes jeg egentlig, jeg har lov til at reagere på, da det var et direkte personangreb.

Men som sagt - så vil resten foregå i en pb.

men det er ikke kun hende jeg hentyder til, det er samtlige indlæg der er skrevet i denne tråd,  du har reageret kritisk på.. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Jep, hende med angst igen. Spring gerne tråden over, hvis det eneste du vil kommentere på er mine indlæg.. 

Jeg er stadigvæk bange. Ikke i lige så stor grad som før hen. Nu er jeg begyndt at mærke "bobler" oppe af ved ribenene, og føler mig meget oppustet.... Har i oplevede sådan nogle "bobler" inden i blev gravide? Ville være 17+5 i dag hvis det var, og det passer jo fint med at man begynder og kan mærke liv... Jeg er så ræd... 

Ingen kritik. Blot et forslag for at forskåne dig og mange andre medlemmer herinde der er begyndt at blive provokerede af dine mange opslag. 

Når du opretter dem (som du selvfølgelig skal have lov til) kunne det måske være en ide at skrive i emnefeltet som du gjorde før “bare mig igen (angst)”. Så kan folk selv vælge om de vil klikke ind og læse din tråd eller om de bare vil hoppe videre. Så slipper du for at få så mange tilsvininger og andre medlemmer slipper for at klikke ind når man på forhånd ved det “bare” er dig igen. Fremfor nu hvor at nye overskrifter tiltrækker folk til at se hvad det handler om. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Ingen kritik. Blot et forslag for at forskåne dig og mange andre medlemmer herinde der er begyndt at blive provokerede af dine mange opslag. 

Når du opretter dem (som du selvfølgelig skal have lov til) kunne det måske være en ide at skrive i emnefeltet som du gjorde før “bare mig igen (angst)”. Så kan folk selv vælge om de vil klikke ind og læse din tråd eller om de bare vil hoppe videre. Så slipper du for at få så mange tilsvininger og andre medlemmer slipper for at klikke ind når man på forhånd ved det “bare” er dig igen. Fremfor nu hvor at nye overskrifter tiltrækker folk til at se hvad det handler om. 

Men på den anden tråd, hvor jeg gjorde sådan kom der også ballade, så folk kan jo ikke lade være med at klikke sig ind på den...

Anmeld Citér

21. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Men på den anden tråd, hvor jeg gjorde sådan kom der også ballade, så folk kan jo ikke lade være med at klikke sig ind på den...

Hmm det kan jeg så godt se. Det var som ment også blot er forslag men hvis det ikke virker er det jo ligemeget 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Hmm det kan jeg så godt se. Det var som ment også blot er forslag men hvis det ikke virker er det jo ligemeget 

Finder var et rigtig godt forslag, men det virkede bare ikke efter hensigten, så jeg tænkte at det var ligegyldigt da jeg lavede det her opslag

Anmeld Citér

21. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Finder var et rigtig godt forslag, men det virkede bare ikke efter hensigten, så jeg tænkte at det var ligegyldigt da jeg lavede det her opslag

Kan jeg godt se. Syntes bare den her debat virkelig har udviklet sig til meget mudderkastning mellem alle i tråden efterhånden. 

Men hvor om alting er. Så håber jeg du snart får noget hjælp. Så du kan komme angsten til livs og se at du umuligt kan være gravid.  

ønsker dig held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.