Bare mig igen, undskyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.287 visninger
86 svar
151 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej. Jeg er hende de er bange for at være gravid, da jeg fik finger, hvor der muligvis har været sæd på. Jeg er bange på trods af alle de tegn der peger imod. Jeg vil her skrive alle de ting, der peger imod, men først vil jeg lade jer vide, st jeg er i kontakt med lægen ang psykologhjælp, men da der er lang ventetid, har han opfordret mig til at skrive på sider som disse, da det beroliger mig rigtig meget, at få bekræftelse i jeg ikke er gravid.

Her er alle de ting, der peger imod:

1. Ikke haft sex

2. haft blødninger hver måned siden - meget underlige blødninger med meget lyserød blod og især de første dage er det meget lidt blod og blandet med rigtig meget udflåd. Blødningerne har lagt således: 14/10-20/10, 27/11-1/12, 24/12-29/12

3. Graviditetstest taget d. 14/11-2017 = negativ (ville her være 8+4)

4. Fingre var blevet tørt af i dynen, hvilket mindsker risikoen for graviditet endnu mere

5. Kun 25-30% chance for graviditet i min alder ved fuldbyrdet samleje =eget mindre på denne måned = skal virkelig være uheldig for at være gravid

6. Endnu en graviditetstest blev taget d. 18/11-2017 =negativ (ville her være 9+1)

7. Negativ test d.24/11-2017 = negativ (ville her være 10+0)

8. G-test taget 28/11-2017 =negativ (ville her være 10+4)

9. G-test taget d. 30/11-2017 =negativ (ville her være 10+6)

10. Urintest ved lægen 1/12 = negativ (ville her være 11+0)

11. G-test taget d 5/12-2017 = negativ (ville her være 11+5)

12. Ialt 7 negative tests

13. Får tager blodprøve ved læge 7/12-2017 (ville her være 12+0), svar 8/12-2017 = hcg på 2 =referencetaller for kvinder over 18 som ikke er gravide er mellem 0 og 5 = ikke gravid

MEN her de sidste par dage har jeg haft en underlige følelse af sidestik, og så kommer de negative tanker igen “hvad nu hvis jeg er gravid, men slet ikke kan teste positiv, og jeg så har sidestik fordi kroppen er ved at udvide sig om livet?” Hader de her tanker, og det hjælper SÅ meget når i bekræfter mig i jeg ikke er gravid...Å

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2018

Sprit25

Stop! Stop med at spamme. Kan du ikke bruge den samme tråd? 

Du er IKKE gravid. ANgst er forfærdelig men tror din læge tager fejl. Her kan du blive mindet om nye symptomer hele tiden. OG finde på nye. 

Du er ikke gravid!!!

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Jeg er hende de er bange for at være gravid, da jeg fik finger, hvor der muligvis har været sæd på. Jeg er bange på trods af alle de tegn der peger imod. Jeg vil her skrive alle de ting, der peger imod, men først vil jeg lade jer vide, st jeg er i kontakt med lægen ang psykologhjælp, men da der er lang ventetid, har han opfordret mig til at skrive på sider som disse, da det beroliger mig rigtig meget, at få bekræftelse i jeg ikke er gravid.

Her er alle de ting, der peger imod:

1. Ikke haft sex

2. haft blødninger hver måned siden - meget underlige blødninger med meget lyserød blod og især de første dage er det meget lidt blod og blandet med rigtig meget udflåd. Blødningerne har lagt således: 14/10-20/10, 27/11-1/12, 24/12-29/12

3. Graviditetstest taget d. 14/11-2017 = negativ (ville her være 8+4)

4. Fingre var blevet tørt af i dynen, hvilket mindsker risikoen for graviditet endnu mere

5. Kun 25-30% chance for graviditet i min alder ved fuldbyrdet samleje =eget mindre på denne måned = skal virkelig være uheldig for at være gravid

6. Endnu en graviditetstest blev taget d. 18/11-2017 =negativ (ville her være 9+1)

7. Negativ test d.24/11-2017 = negativ (ville her være 10+0)

8. G-test taget 28/11-2017 =negativ (ville her være 10+4)

9. G-test taget d. 30/11-2017 =negativ (ville her være 10+6)

10. Urintest ved lægen 1/12 = negativ (ville her være 11+0)

11. G-test taget d 5/12-2017 = negativ (ville her være 11+5)

12. Ialt 7 negative tests

13. Får tager blodprøve ved læge 7/12-2017 (ville her være 12+0), svar 8/12-2017 = hcg på 2 =referencetaller for kvinder over 18 som ikke er gravide er mellem 0 og 5 = ikke gravid

MEN her de sidste par dage har jeg haft en underlige følelse af sidestik, og så kommer de negative tanker igen “hvad nu hvis jeg er gravid, men slet ikke kan teste positiv, og jeg så har sidestik fordi kroppen er ved at udvide sig om livet?” Hader de her tanker, og det hjælper SÅ meget når i bekræfter mig i jeg ikke er gravid...Å

Er det her en joke?

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym

Det lader ikke til du lider af angst, men vrangforestillinger. Måske psykiatrien skulle hjælpe dig istedet for din læge.

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lader ikke til du lider af angst, men vrangforestillinger. Måske psykiatrien skulle hjælpe dig istedet for din læge.

Hvilket også er grunden til, jeg har henvendt mg til min læge for at gå henvisning til psykiatrien

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det her en joke?

Ja, for jeg hsr det jo bare for fedt med det, ikke?

Anmeld Citér

11. januar 2018

Junipige15

Jeg tror ikke det hjælper dig at skrive på en forum for folk der ønsker graviditet, gravide og mødre - tværtimod har det højst sandsynligt den modsatte effekt at du hele tiden læser om andres symptomer og lign. Og forstærker din angst. Har du ikke nogle forældre, en tæt veninde eller andet du kan tale med det om, og som kan støtte dig i kontakt til psykiatrien? Det er jo drænende for dig at gå med den form for angst/paranoia for noget der er fysisk umiligt i din tilfælde. 

Håber du får den hjælp du skal have og kan komme videre uden konstant at være bange! 

Anmeld Citér

11. januar 2018

pb2017

For det første, så synes jeg det er skide ærgerligt folk kaster sådan med mudder efter dig! 

For det andet, er det godt at høre, at din læge hjælper dig  

Din risiko for at være gravid er lig nul!  Forstår godt, det kan være svært at slippe tanken, og som det er nu, så slipper du den nok heller ikke uden professionel hjælp. Husk på, at din krop sagtens kan give samme symptomer, som denne ville gøre, hvis du havde været gravid - men det er altså HELT NORMALT. Min menstruation har f.eks. flere gange rykket sig flere dage, været meget sparsom (plejer at bløde meget og have store smerter) og uden smerter, men jeg har aldrig været gravid. Dernæst kan du bilde din krop en masse ind, og du vil også lægge mere mærke til din krops signaler nu end før. At ens menstruation ændre sig er HELT NORMALT, og vil formentlig ske mange gange i løbet af dit liv  Desuden ville en blodprøve UDEN TVIVL have vist et markant højere (vi snakker flere 1.000) end 2, hvis du var gravid. 

Til sidst vil jeg blot ønske dig held og lykke med psykolog, og håber du får det bedre 

Anmeld Citér

11. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Stop! Stop med at spamme. Kan du ikke bruge den samme tråd? 

Du er IKKE gravid. ANgst er forfærdelig men tror din læge tager fejl. Her kan du blive mindet om nye symptomer hele tiden. OG finde på nye. 

Du er ikke gravid!!!

Hvad går der fra dig, for at TS opretter flere tråde? Du kan jo bare springe dem over

Anmeld Citér

11. januar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Junipige15 skriver:

Jeg tror ikke det hjælper dig at skrive på en forum for folk der ønsker graviditet, gravide og mødre - tværtimod har det højst sandsynligt den modsatte effekt at du hele tiden læser om andres symptomer og lign. Og forstærker din angst. Har du ikke nogle forældre, en tæt veninde eller andet du kan tale med det om, og som kan støtte dig i kontakt til psykiatrien? Det er jo drænende for dig at gå med den form for angst/paranoia for noget der er fysisk umiligt i din tilfælde. 

Håber du får den hjælp du skal have og kan komme videre uden konstant at være bange! 

Jeg er enig her. det er nemlig sikkerhedsadfærd, som er med til at fastholde angsten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.