idontknow skriver:
Jeg har både begravet min mor og far og begge gange havde vi intet at sige i hvem der måtte komme i kirken..
I kirken har alle lov til at komme og familien har faktisk intet at sige Der, men nu til det efter :-)
Der kom også alm kirkegængere bare fordi, en kirke er jo noget vi alle har ret til at møde op i og man må ikke bare sende folk væk :-)
Jeg siger måske også Dette, men en begravelse koster mange penge, og det kan være hans mor har valgt at få den billigste løsning. Altså at ham bliver brændt og bosat ude på kapellet og der derfor faktisk ikke vil være en rigtig besættlse :-)
Ved man har det i kirken skal man betale blomster, bedemanden for at kører frem og tilbage osv. Og derfor vælger moren at der ikke bliver noget stort ud af det :-)
Hvis de nærmeste pårørende ønsker en bisættelse uden andre deltagere, så annoncerer de jo ikke - eller fortæller andre - hvornår den finder sted, og så har præsten m.fl. ganske rigtigt tavshedspligt omkring, hvornår det sker. Nogle skriver i dødsannoncen “begraves i stilhed”, hvilket betyder, at man ikke ønsker andre deltagere. Så undlader man at skrive, hvor og hvornår, bisættelsen foregår.
Så ville det i den grad være et udtryk for manglende respekt og pli, hvis man alligevel troppede op - og sætte både de nærmeste pårørende og præsten i en virkelig ubehagelig situation. Almindelige kirkegængere kommer forhåbentlig heller ikke og “crasher” en bisættelse, fordi de lige tilfældigt kommer forbi og ser, der sker noget i kirken.
Nu har TS jo respekteret/accepteret, at de ikke skulle komme i kirken, så dette er ikke rettet mod hende.
Anmeld
Citér