Bisættelse :( respektere familien??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er ked af at læse at I har mistet en god ven

I er nødt til at respekterer familiens ønske - hvis I ikke gør det, kan I ultimativt risikerer at blive vist døren når I ankommer til kirken.

Jeg syntes I skal sende ham en kærlig tanke, og så komme på kirkegården efter bisættelsen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2018

Soonmom

Sprit25 skriver:

Modsat alle andre ville jeg møde op. Jeg frygtede selv en lignende situation engang og der bestemte jeg mig for at møde op hvis døden skulle indtræffe. Gjorde den heldigvis ikke. 

Men jeg ville møde op. Sidde bagerst i kirken også bare fordufte igen

Men det er jo lidt svært at møde op, hvis de ikke ved hvor og hvornår det forgår. 

- men jeg havde gjort det samme, hvis jeg fandt ud af tid og sted  

Anmeld Citér

4. januar 2018

MorTil3+

Hvis vi finder ud af hvor og hvornår tager vi derhen og venter udenfor kirken så vi i det mindste kan se han bliver båret ud. Vi vil ikke gå ind når vi ikke er velkomne, og ellers har jeg i dag snakket med hans x som også skal med og hun har lovet mig at skrive hvor han bliver begravet og så kører vi op og siger farvel der.

Anmeld Citér

4. januar 2018

Sprit25

MorTil3+ skriver:

Hvis vi finder ud af hvor og hvornår tager vi derhen og venter udenfor kirken så vi i det mindste kan se han bliver båret ud. Vi vil ikke gå ind når vi ikke er velkomne, og ellers har jeg i dag snakket med hans x som også skal med og hun har lovet mig at skrive hvor han bliver begravet og så kører vi op og siger farvel der.

Åh jeg får hug nu. Men blomsterhandler har ikke tavshedspligt. 

Man kunne jo ringe og sige at man gerne vil bestille blomste til Niels Nielsens begravelse men I ved ikke hvor eller hvornår

Anmeld Citér

4. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Åh jeg får hug nu. Men blomsterhandler har ikke tavshedspligt. 

Man kunne jo ringe og sige at man gerne vil bestille blomste til Niels Nielsens begravelse men I ved ikke hvor eller hvornår

Nu kan det så være at jeg får hug , men jeg finder det usmagelig at dukke op til en bisættelse, hvor man er uønsket, om man så kan forstå grunden eller ej. 

Anmeld Citér

4. januar 2018

Sprit25

Mom skriver:

Nu kan det så være at jeg får hug , men jeg finder det usmagelig at dukke op til en bisættelse, hvor man er uønsket, om man så kan forstå grunden eller ej. 

Jeg synes tilgengæld det er usmageligt at nægte nære venner adgang. Det er egoistisk i min optik  

Men der er vi jo forskellige

Anmeld Citér

4. januar 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

I er jo beviset på deres manglede kontakt og måske dårlige samvittighed.  

At det et derfor i ikke er velkommen.  

At være med til en bisættelse er jo for jeres egen skyld og typisk familien.  At vise sin støtte i sorgen.  

Anmeld Citér

4. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg synes tilgengæld det er usmageligt at nægte nære venner adgang. Det er egoistisk i min optik  

Man kan bebrejde forældre meget, men IKKE, at de handler egoistisk og er sig selv nærmest, når deres barn dør. 

Hvem ville ønske sig, at ens bisættelse blev til et sammenstød mellem ens nærmeste venner og familie? Hvem ville ønske sig dét for sin vens bisættelse? 

Det er givetvis ikke fair af familien, men hér må man altså sætte sig selv til side. 

Anmeld Citér

4. januar 2018

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Man kan bebrejde forældre meget, men IKKE, at de handler egoistisk og er sig selv nærmest, når deres barn dør. 

Hvem ville ønske sig, at ens bisættelse blev til et sammenstød mellem ens nærmeste venner og familie? Hvem ville ønske sig dét for sin vens bisættelse? 

Det er givetvis ikke fair af familien, men hér må man altså sætte sig selv til side. 

Det kan godt være, men jeg var stadig mødte op. Evt ventede udenfor eller andet. Men jeg ville være der når min beste ven blev begravet- 

Anmeld Citér

4. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Jeg er sådan set ikke uenig. Men det er nu engang familien der bestemmer - og det må og skal man under alle omstændigheder respektere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.