Okay, der er kommet mange indlæg/indspark i debatten og det super. Først, vil jeg gerne understrege at jeg skam fuldt ud accepterer diagnosen og jo mere jeg læser om ADD, jo mere mening giver alting lige pludselig. Han skal selv, i samarbejde med overlægen og psykiateren bestemme hvordan hans behandling skal være. Lige nu er han startet stille op på Ritalin med en lille dosis der gradvist skal optrappes. Jeg kan endnu ikke mærke ændring i adfærden, men han siger selv, at han kan mærke en lille ændring oppe i hovedet (på den positive måde). Om Ritalin er "gift" kan jeg ikke udtale mig om, men jeg vælger at tro på, at overlægen og psykiateren ved hvad de laver.
Om ADD/ADHD diagnosen gives "i flæng" kan jeg heller ikke udtale mig om, men jeg har igennem mit fag, som pædagog, kun oplevet at det er en utrolig grundig og langvarig proces som barnet, ved mistanke om ADHD, skal igennem. Som sagt er jeg ret "bekymret" for vores ældste datter og vil gerne vende hende med psykiateren - men måske kan man også gå gennem skolepsykologen? Jeg bed det faktisk ikke, ved bare, at hvis hun har nogle af de samme vanskeligheder som hendes far (hvilket hendes adfærd kunne TYDE på) så skal hun have hjælp, for så er det virkelig svært at være hende
Og så må det tage den tid det tager.
tak for alle svar og de mange meninger 
Anmeld
Citér