Jeg blir simpelthen så ked af det når jeg læser at en ADHD diagnose gives i flæng til utilpassede børn og unge. ADHD er et livsvarigt handicap som har store konsekvenser for både barnet og hele familien og den gives bestemt ikke til højre og venstre, som mange fejlagtigt tror. Som mor til datter med både en autisme og en ADHD diagnose og som pædagog ved jeg af erfaring at barnet skal igennem et længere udredningsforløb før en eventuel diagnose gives. Det er omfattende og tidskrævende og kræver specialuddannede psykiatere at stille en diagnose.
Min erfaring er desværre en anden . Mit barn har fået adhd diagnose efter, hvad jeg vil kalde kort tids udredning og på tyndt grundlag. INGEN af dem som kender barnet i hverdagen , ser denne diagnose. Men alligevel har børne pyskriatrien givet en diagnose for så kunne vi få hjælp. I øvrigt var det en psykolog, der gav den sammen med læge. Den afdeling mit barn var på har et ry for at give netop adhd diagnose til rigtig mange børn .
Skriver jeg som jeg gør , fordi jeg netop ved at diagnosen er livslang . Så må den jo være fejl fra start . I ærligt fik vi også besked på , at vores barn jo ville kunne vokse fra det.
Så min erfaring er bestemt anderledes end din. Er meget skuffet over vores forløb .
Anmeld
Citér