Jeg har en dejlig svigermor. Hun lader mig være mig, og mig være mor, som jeg er. Hun har aldrig kritiseret mig, men altid holdt den ved at tilbyde sin hjælp. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun ville have gjort og gøre meget anderledes, men hun respekterer og accepterer mine valg og handlemåder. Hun har altid rost mig meget og givet udtryk for at hun er glad for (og lettet over - ha ha) at hendes søn fandt mig. Vi har det super godt sammen og det har jeg ikke haft med to tidligere kæresters mødre.
Den ene var svært utilfreds over at jeg ikke sagde nok. Det turde jeg ikke, fordi hun var utilfreds med alt, hvad alle sagde. Engang blev jeg sendt hjem, da jeg ikke kunne gengive historien om pinsedagene helt konkret og på kommando.
Den anden låste sig ind i min eks-kærestes og min lejlighed og rykkede rundt på tingene og pyntede op med kunstige roser. Hendes søn skulle ikke bo sådan. Hun tog kager med hjemmefra, når de var inviteret til kaffe og kage, og fortalte som det første, idet de trådte ind af døren (uden at ringe eller banke på) og de jo blev nødt til selv at tage med, sådan som jeg lavede kager. Da vi besluttede at gå fra hinanden, tog han ned til sin mama (som han kaldte hende), som var dybt rystet over at hendes lille prins (som hun kaldte ham) havde taget til takke med sådan en tøs, og skrev en mail om at jeg skulle lade blenderen stå, som de havde givet os i julegave, når jeg flyttede.
Anmeld
Citér