Jeg er en af dem, som er velsignet med den dejligste svigermor. Hun er på alle måder en uundværlig farmor for vores dreng. Inden vi fik barn, havde vi et naturligt familieforhold, hvor vi jævnligt var hjemme at spise. Nøjagtig som vi var hos min familie. Efter vi fik vores dreng, er der helt naturligt skruet lidt op for besøg. Helt fra start har svigermor været oprigtigt interesseret i vores lille familie. Da vi kom hjem fra sygehuset havde hun lavet forskelligt portionsanrettet mad til fryseren, så vi ikke skulle bruge tid på madlavning det første tid. Når jeg havde haft en lang nat, kom hun forbi i løbet af dagen og gik en tur med barnevognen, så jeg kunne få en lur. Hun har samtidig formået at holde tilpas afstand, så hvert besøg har været velkomment. Hun har passet på lige fod med min mor helt fra start af.
Det gælder i øvrigt også farfar, som virkelig har overrasket os positivt. Helt fra vores dreng var 6 måneder, har han uden tøven sagt ja til at passe. Også med overnatning, hvor man ikke var garanteret ret meget mere end 2 timers sammenhængende søvn ad gangen. Og taget i betragtning af, at han ikke havde skiftet en ble i 30 år, så har han klaret det med bravur. Nu er vores dreng 1 1/2 og elsker at komme hjem til farfar. For så ved han, at de måde skal på legepladsen, ned og fodre ænder, hilse på køerne og meget mere. Det er en fornøjelse at hente en dreng, som næsten ikke har tid til at tage med hjem igen.
Samtidig har vores dreng verdens bedste mormor og morfar, som forguder deres lille barnebarn og elsker at være samme med ham.
Det lyder måske sukkersødt i manges øre, men det er heldigvis vores virkelighed.
Anmeld
Citér