Jow. Jeg havde bestemt forventet en reaktion, men kan bare ikke lide at nogen bliver “holdt udenfor”. Vi er voksne mennesker. Men samtidig kan jeg jo godt se argumenterne - vi har ikke været sammen som gruppe i mange år (kun til julefrokost) og så til sommerfesten i år, som min mand og jeg afholdte.
Jeg har taget ansvar og fortalt, at vi alle har accepteret præmissen fra starten. Jeg er kommet med løsningsforslag både til den ene og den anden part. Eneste reelle løsning er, at vi fremadrettet afholder ALLE arrangementer hos os. Det har vi nok alligevel ikke mod på 
Jeg grublede lige lidt over dette indlæg..
når man nu har kendt hinanden så mange år. Er det så ikke naturligt at man - efter børn, faste jobs, måske lidt mere afstand pga huskøb eller whatever - ikke ses hele tiden? Er det ikke meget naturligt at man ender et sted hvor de der er lidt tættere gruppen imellem på kryds og tværs, ses lidt oftere, holder mere jævn kontakt, og de andre glæder man sig til at se til de 2 årlige fester - sommer og jul - hvor alle igen er samlet?
Jeg er slet ikke særlig gammel. 27 for at være helt præcis. Men mine ældste venner er flyttet til hhv Tyskland, den anden ende af dk og så er der nogen der bor ret tæt på mig. Men.. Vi er faktisk pisse dårlige til at holde kontakt. Også os der bor tæt på hinanden. Faktisk tror jeg at dem der bor nærmest mig, har mest jævn kontalkt til dem i den anden ende af landet.. Men gruppen går ikke i stykker af den grund. I stedet er der - som ved jer - ca 2 gange i året hvor nogen råber højt om at nu skal vi satme da også snart ses! Og så finder vi ud af det. Og vi glæder os helt vildt, allesammen. Typisk er det os med børn der holder det. Vi har mest plads, og plads til at hinandens unger kan blive puttet på et roligt værelse imens vi voksne kan nyde resten af aftenen sammen med lidt alkohol, musik og sådan.
Min egen far, har nogen tidligere kollegaer som han aldrig ser! De taler i telefon hvis en er blevet alvorligt syg - og That's it! Men igennem 28år har de holdt fast i at ses 1 gang årligt! Og de glæder sig hvert år! De skiftes primært til at holde det, men nu hvor de er lidt ældre er der nogen der løfter mere end andre naturligvis. Også fordi der er ret vidt aldersspænd imellem dem. Men de holder fast, fordi de er vigtige for hinanden. Også selvom de ikke ses hele tiden. Overhovedet.
Så jeg studser lidt over, hvorfor man skal splittes bare fordi man kun ser hinanden til de 2 årlige fælles fester? Det lyder for mig, som om at du mener at det kan være helt ligegyldigt at ses, hvis det kun er de 2 gange om året. Men hvorfor? Hvis i er gode i hinandens selskab?