Dagens dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Netop at i kæmper for hver jeres personer, gør jo netop at alle skal med. Nogen er vigtige for nogen, og andre er vigtige for nogen andre. = alle skal med. Ellers kan i hver især holde jeres egen fest med dem i lige selv ses mest med, det er da total børnehave  

Og til det med at i lægger hus til hver gang, jamen har i nogensinde sagt det højt? Sagt "Hey, nu er det vidst nogen andres tur til at tage teten, vi har allesammen plads nok." Og hørt argumenterne for hvorfor de ikke vil fx? 

I dette tilfælde handler det jo om, at vi ikke vil have de samme med. De seks par som er inviteret, er nogen alle er enige om. Så er der én som 10/12 kan blive enige om. Én som 6/12 kan blive enige om og ellers er de sidste 5 kun nogen som min mand er jeg synes skal med. To af dem ser vi privat og de sidste de sidste tre er bare gode mennesker, som gerne vil os.

Jeg kender ikke argumenterne fra alle i forhold til at lægge hus til, men der er nogle forskellige.

et par har et spædbarn og har derfor ikke mulighed for det

et par holder nytår (det gør vi så også)

et par bor i lille lejlighed og har reelt ikke pladsen

I det sidste par er det manden der bare overhovedet ikke gider.

De siger dog alle sammen, at havde det været hos dem, var alle heller ikke blevet inviteret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

I dette tilfælde handler det jo om, at vi ikke vil have de samme med. De seks par som er inviteret, er nogen alle er enige om. Så er der én som 10/12 kan blive enige om. Én som 6/12 kan blive enige om og ellers er de sidste 5 kun nogen som min mand er jeg synes skal med. To af dem ser vi privat og de sidste de sidste tre er bare gode mennesker, som gerne vil os.

Jeg kender ikke argumenterne fra alle i forhold til at lægge hus til, men der er nogle forskellige.

et par har et spædbarn og har derfor ikke mulighed for det

et par holder nytår (det gør vi så også)

et par bor i lille lejlighed og har reelt ikke pladsen

I det sidste par er det manden der bare overhovedet ikke gider.

De siger dog alle sammen, at havde det været hos dem, var alle heller ikke blevet inviteret.

det lyder nu egentlig til at du er ok med præmissen. Men måske bare har det lidt skidt med at de andre ved at du også har accepteret den. 

Hvis i vitterligt synes i 6par er tættere end alle de andre og det et helt ok at i helst vil holde arrangementer uden de andre. Så synes jeg i skal tale åbnet om det. Og måske også til de resterende 7 så de ved hvor de står og har jer. Det andet er sgu sådan lidt usselt i min optik  

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

det lyder nu egentlig til at du er ok med præmissen. Men måske bare har det lidt skidt med at de andre ved at du også har accepteret den. 

Hvis i vitterligt synes i 6par er tættere end alle de andre og det et helt ok at i helst vil holde arrangementer uden de andre. Så synes jeg i skal tale åbnet om det. Og måske også til de resterende 7 så de ved hvor de står og har jer. Det andet er sgu sådan lidt usselt i min optik  

Der er talt åbent omkring det. De resterende har fået oplyst at vi andre holder julefrokost og at de ikke er inviteret grundet vores relationer. Så der er ikke noget hemmeligt i det. De andre er bare skuffet og føler at de var tættere på os andre.

Jeg har accepteret præmissen, men har det skidt med det. Jeg drømmer om at kunne bevare gruppen som i gamle dage, men hvis det kun er min mand og jeg der vil det, så kan det jo ikke rigtig nytte noget med mindre at vi står for alle arrangementer.

Anmeld Citér

27. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Der er talt åbent omkring det. De resterende har fået oplyst at vi andre holder julefrokost og at de ikke er inviteret grundet vores relationer. Så der er ikke noget hemmeligt i det. De andre er bare skuffet og føler at de var tættere på os andre.

Jeg har accepteret præmissen, men har det skidt med det. Jeg drømmer om at kunne bevare gruppen som i gamle dage, men hvis det kun er min mand og jeg der vil det, så kan det jo ikke rigtig nytte noget med mindre at vi står for alle arrangementer.

Jamen så har du jo dit svar der.. 

i har accepteret det og da i ikke ønsker at i skal holde det hver gang (så alle kan komme med) så har i sagt ja til at lade gruppen blive mindre. 

Så hjælper det ikke meget at du tager over nu, for at holde det samlet - da du alligevel ikke agter at stå for alle sammenkomster i fremtiden. 

Så håber jeg da bare, at de udelukkede ikke mister lysten til at ses med jer ellers.. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Ud fra dine svar kommer jeg i tvivl om I er en stor samlet gruppe som alle ses, eller om det bare er din mand og dig, der ser alle. Du skriver, at ud af de 7 ikke-inviterede ser du og din mand de to og de 3 er nogle goder mennesker, som gerne vil jer, men det lyder ikke som om der er nogen, der ser dem ellers. 

Har de sidste 5 været en del af de andres liv eller er det kun nogle I ser og har inviteret med i gruppen? Hvis det  kun er jeres venner/bekendte, havde jeg som vært også fravalgt dem.

Jeg kender godt til dit dilemma, da vi også er del af en stor flok venner, hvor der gennem de senere år, hvor folk har fået børn, er sket nogle ændringer i vores indbyrdes forhold. Det ene par i gruppen er kommet sent ind i gruppen og har egentlig bare hængt lidt på og aldrig været ret tætte med andre end et enkelt af de andre par i gruppen, som de dog ser rigtig meget. Gennem årene har de altid været inviteret med til bryllupper osv. og alle i gruppen var med til deres. I de senere år har de ofte selv meldt fra og ses stort set kun med det ene par i gruppen, så de fleste i gruppen har ikke set dem i flere år. Jeg ved derfor, at når der næste år er en rund fødselsdag og et bryllup i gruppen, så bliver de ikke inviteret med, så der kommer vi igennem samme "drama", hvor nogle finder ud af, at de ikke er rigtig med, selv om det måske ikke burde komme som en overraskelse, da de ikke selv gør noget for at ses med gruppen. De deltager kun sjældent og kun hvis det par de ses med også kommer.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Ud fra dine svar kommer jeg i tvivl om I er en stor samlet gruppe som alle ses, eller om det bare er din mand og dig, der ser alle. Du skriver, at ud af de 7 ikke-inviterede ser du og din mand de to og de 3 er nogle goder mennesker, som gerne vil jer, men det lyder ikke som om der er nogen, der ser dem ellers. 

Har de sidste 5 været en del af de andres liv eller er det kun nogle I ser og har inviteret med i gruppen? Hvis det  kun er jeres venner/bekendte, havde jeg som vært også fravalgt dem.

Jeg kender godt til dit dilemma, da vi også er del af en stor flok venner, hvor der gennem de senere år, hvor folk har fået børn, er sket nogle ændringer i vores indbyrdes forhold. Det ene par i gruppen er kommet sent ind i gruppen og har egentlig bare hængt lidt på og aldrig været ret tætte med andre end et enkelt af de andre par i gruppen, som de dog ser rigtig meget. Gennem årene har de altid været inviteret med til bryllupper osv. og alle i gruppen var med til deres. I de senere år har de ofte selv meldt fra og ses stort set kun med det ene par i gruppen, så de fleste i gruppen har ikke set dem i flere år. Jeg ved derfor, at når der næste år er en rund fødselsdag og et bryllup i gruppen, så bliver de ikke inviteret med, så der kommer vi igennem samme "drama", hvor nogle finder ud af, at de ikke er rigtig med, selv om det måske ikke burde komme som en overraskelse, da de ikke selv gør noget for at ses med gruppen. De deltager kun sjældent og kun hvis det par de ses med også kommer.

Vi har alle været én stor samlet gruppe.

ud af de 7 der ikke er inviteret er 2 af dem fra folkeskolen. To fra gymnasie/hh og én er kommet til gennem en af veninderne (de har gået i skole sammen)

Men der er jo altid forskel på relationerne, men vi har det godt i hinandens selskab alle sammen.

Anmeld Citér

27. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi har alle været én stor samlet gruppe.

ud af de 7 der ikke er inviteret er 2 af dem fra folkeskolen. To fra gymnasie/hh og én er kommet til gennem en af veninderne (de har gået i skole sammen)

Men der er jo altid forskel på relationerne, men vi har det godt i hinandens selskab alle sammen.

Men du skriver også, at de sidste fem er nogen, som kun du og din mand synes skal med. 

Overordnet mener jeg, løbet er kørt for denne omgang. I kan ikke ændre på signalet til de fravalgte om, at de ikke var velkomne i første omgang, og det vil kun skabe mere splid at lave om på jeres oprindelige afgørelse. 

Så må I tænke jer godt om før sommerfesten og finde frem til en beslutning, som alle kan stå inde for - måske er det muligt at reparere på relationen til de fravalgte forinden. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Soonmom

Jeg havde lagt hus til så alle kunne komme med, men havde gjort det fra start af. Det er jo for sent nu, hvor de ved at de er blevet torteret fra, så er skaden jo sket.

så alt for sent og tænke på det nu

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg havde lagt hus til så alle kunne komme med, men havde gjort det fra start af. Det er jo for sent nu, hvor de ved at de er blevet torteret fra, så er skaden jo sket.

så alt for sent og tænke på det nu

Ville du så lægge hus til alle arrangementer for at alle kunne komme?

Anmeld Citér

27. november 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Altså.. under alle omstændigheder er det jo for sent at lave om på nu. Både for denne julefrokost og fremadrettet. 

Der er gået skår i den gruppe, som ikke kan rettes op på igen, så nu må I alle jo bare acceptere den udvikling, der er sket. Og så kan man blive klogere på sine egne grænser til næste gang :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.