Ud fra dine svar kommer jeg i tvivl om I er en stor samlet gruppe som alle ses, eller om det bare er din mand og dig, der ser alle. Du skriver, at ud af de 7 ikke-inviterede ser du og din mand de to og de 3 er nogle goder mennesker, som gerne vil jer, men det lyder ikke som om der er nogen, der ser dem ellers.
Har de sidste 5 været en del af de andres liv eller er det kun nogle I ser og har inviteret med i gruppen? Hvis det kun er jeres venner/bekendte, havde jeg som vært også fravalgt dem.
Jeg kender godt til dit dilemma, da vi også er del af en stor flok venner, hvor der gennem de senere år, hvor folk har fået børn, er sket nogle ændringer i vores indbyrdes forhold. Det ene par i gruppen er kommet sent ind i gruppen og har egentlig bare hængt lidt på og aldrig været ret tætte med andre end et enkelt af de andre par i gruppen, som de dog ser rigtig meget. Gennem årene har de altid været inviteret med til bryllupper osv. og alle i gruppen var med til deres. I de senere år har de ofte selv meldt fra og ses stort set kun med det ene par i gruppen, så de fleste i gruppen har ikke set dem i flere år. Jeg ved derfor, at når der næste år er en rund fødselsdag og et bryllup i gruppen, så bliver de ikke inviteret med, så der kommer vi igennem samme "drama", hvor nogle finder ud af, at de ikke er rigtig med, selv om det måske ikke burde komme som en overraskelse, da de ikke selv gør noget for at ses med gruppen. De deltager kun sjældent og kun hvis det par de ses med også kommer.
Anmeld
Citér