Anonym skriver:
Nej. Jeg er sikker på at det ikke handler om plads. Vi bor stort set alle i hus. Men årh hvor er det bare træls, at det skal være sådan.
Jeg tror ikke helt jeg forstår. Du godtog jo præmissen - vidste du ikke der ville komme en reaktion? Jeg mener, selvsagt reagerer dine venner/bekendte når de sorteres fra og ja de vil formodentlig også reagere på dig også selvom du ikke er værten.
Jeg har aldrig prøvet det, hverken som den ene eller den anden side. Men jeg ville vide, at gik jeg med til præmissen om, at nu ændrer vi gruppens konstellation så måtte jeg forvente, at de som blev frasorteret reagerede.
Og jeg er også ret sikker på at var jeg den vragede part så ville jeg være meget såret, og føle mig fravalgt af alle og ikke kun af dem der holder julefrokosten.
hvad kan du så gøre nu? Først og fremmest se i øjnene, at du også var en del af de der valgte at frasortere og med den viden klinke skårene i dine venskaber. Jeg tror ikke du kan klinke sårene i gruppen i hvert fald ikke lige med det samme, signalet til de frasorterede er tydelig oh spørgsmålet er også om skårene skal klinkes når I nu er en gruppe, der har det godt sammen og vel egentlig et eller andet sted er enige om at der er bedst med kun jer.
Skab traditioner med de af de frasorterede du ønsker og hold tungen lige i munden så du ikke bagtaler, men også selv anerkender din rolle i at skrumpe gruppen, men at du vildt gerne vil have de andre i dit liv under andre præmisser
Anmeld
Citér