Dagens dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2017

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Altså.. under alle omstændigheder er det jo for sent at lave om på nu. Både for denne julefrokost og fremadrettet. 

Der er gået skår i den gruppe, som ikke kan rettes op på igen, så nu må I alle jo bare acceptere den udvikling, der er sket. Og så kan man blive klogere på sine egne grænser til næste gang :-)

Du har ret, men jeg synes jo bare at det er svært, fordi jeg ikke kan holde sammen på en gruppe, som nok i virkeligheden har været i opløsning længe

Der er særligt én af de frasorterede, som jeg har ondt af, men det påvirker mig da at de andre reagerer så kraftigt på noget, som flere af de andre har set som en fuldstændig naturlighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Men du skriver også, at de sidste fem er nogen, som kun du og din mand synes skal med. 

Overordnet mener jeg, løbet er kørt for denne omgang. I kan ikke ændre på signalet til de fravalgte om, at de ikke var velkomne i første omgang, og det vil kun skabe mere splid at lave om på jeres oprindelige afgørelse. 

Så må I tænke jer godt om før sommerfesten og finde frem til en beslutning, som alle kan stå inde for - måske er det muligt at reparere på relationen til de fravalgte forinden. 

Hvis jeg selv bestemte, så ville alle fortsat være velkomne til arrangementer hos mig, men jeg Lan da være i tvivl om, om det her bare var den definitive opløsning af gruppen. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

Jeg har selv været en af dem der er blevet sorteret fra og dermed åbenbart ikke var en del er "kernen" selvom jeg ellers troede det....

Det sårede mig heeeeelt vildt, var dybt dybt ked af det og såret, og havde ikke set den komme. Det gjorde at jeg cuttede al kontakt med dem, måske lidt i trods og på baggrund af det skriveri der var da jeg konfronterede dem. Jeg har ikke fortrudt, selvom jeg savner dem, for måden det blev gjort på eller den reaktion der kom, da jeg spurgte hvorfor jeg ikke var en del af deres sammenkomst, kan jeg ikke lige glemme.

Men nej, du skal ikke overtage festen, invitationerne er sendt ud og jeg kan godt forstå hvis de ikke har lyst til at deltage, nu de er blevet valgt fra en gang.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har selv været en af dem der er blevet sorteret fra og dermed åbenbart ikke var en del er "kernen" selvom jeg ellers troede det....

Det sårede mig heeeeelt vildt, var dybt dybt ked af det og såret, og havde ikke set den komme. Det gjorde at jeg cuttede al kontakt med dem, måske lidt i trods og på baggrund af det skriveri der var da jeg konfronterede dem. Jeg har ikke fortrudt, selvom jeg savner dem, for måden det blev gjort på eller den reaktion der kom, da jeg spurgte hvorfor jeg ikke var en del af deres sammenkomst, kan jeg ikke lige glemme.

Men nej, du skal ikke overtage festen, invitationerne er sendt ud og jeg kan godt forstå hvis de ikke har lyst til at deltage, nu de er blevet valgt fra en gang.

Hvordan kunne dine venner have håndteret det anderledes? Jeg er bare så ked af, at det hele er endt sådan her.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan kunne dine venner have håndteret det anderledes? Jeg er bare så ked af, at det hele er endt sådan her.

De kunne have forklaret mig hvorfor jeg var valgt fra inden de gjorde det, så jeg måske kunne forsøge at forstå hvorfor. Den begrundelse der kom fra nogen af dem, da jeg konfronterede dem var dybt sårende... Måske var det sandheden det ved jeg ikke, men det var i hvert fald sagt i en træls og hård tone og begrundelsen havde jeg meget svært ved at forstå.

MEN uanset er det ikke fedt at blive valgt fra af dem man troede var ens venner. Ja man kan godt ses på kryds og tværs, men man må gå ud fra at en julefrokost er en årlig tradition og en mulighed for at få set ALLE igen. Derfor ville jeg også føle mig totalt udenfor plads eller ej, det er jo ikke fordi gruppen pludselig er vokset betydeligt, lyder det til.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De kunne have forklaret mig hvorfor jeg var valgt fra inden de gjorde det, så jeg måske kunne forsøge at forstå hvorfor. Den begrundelse der kom fra nogen af dem, da jeg konfronterede dem var dybt sårende... Måske var det sandheden det ved jeg ikke, men det var i hvert fald sagt i en træls og hård tone og begrundelsen havde jeg meget svært ved at forstå.

MEN uanset er det ikke fedt at blive valgt fra af dem man troede var ens venner. Ja man kan godt ses på kryds og tværs, men man må gå ud fra at en julefrokost er en årlig tradition og en mulighed for at få set ALLE igen. Derfor ville jeg også føle mig totalt udenfor plads eller ej, det er jo ikke fordi gruppen pludselig er vokset betydeligt, lyder det til.

Nej. Jeg er sikker på at det ikke handler om plads. Vi bor stort set alle i hus. Men årh hvor er det bare træls, at det skal være sådan.

Anmeld Citér

27. november 2017

Soonmom

Anonym skriver:

Ville du så lægge hus til alle arrangementer for at alle kunne komme?

Altså nu ser jeg det ikke som et problem at skulle ligge hus til, så ja hvis en gruppe skulle splittes ellers, så ja

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså nu ser jeg det ikke som et problem at skulle ligge hus til, så ja hvis en gruppe skulle splittes ellers, så ja

Okay, jeg synes nemlig bare at det er lidt omstændigt, når vi har tre børn hvoraf det ene stadig er meget lille og ikke har sovet ude.

Samtidig er mine tanker også, at når jeg nu ved at de andre ikke ville invitere dem i deres hjem, så er der nok en grund til det - at jeg så vil forsøge at holde fast i en gruppe, som længe har været i opløsning, giver nok i virkeligheden ikke megen mening

Anmeld Citér

28. november 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nej. Jeg er sikker på at det ikke handler om plads. Vi bor stort set alle i hus. Men årh hvor er det bare træls, at det skal være sådan.

Jeg tror ikke helt jeg forstår. Du godtog jo præmissen - vidste du ikke der ville komme en reaktion? Jeg mener, selvsagt reagerer dine venner/bekendte når de sorteres fra og ja de vil formodentlig også reagere på dig også selvom du ikke er værten. 

Jeg har aldrig prøvet det, hverken som den ene eller den anden side. Men jeg ville vide, at gik jeg med til præmissen om, at nu ændrer vi gruppens konstellation så måtte jeg forvente, at de som blev frasorteret reagerede. 

Og jeg er også ret sikker på at var jeg den vragede part så ville jeg være meget såret, og føle mig fravalgt af alle og ikke kun af dem der holder julefrokosten.

hvad kan du så gøre nu? Først og fremmest se i øjnene, at du også var en del af de der valgte at frasortere og med den viden klinke skårene i dine venskaber. Jeg tror ikke du kan klinke sårene i gruppen i hvert fald ikke lige med det samme, signalet til de frasorterede er tydelig oh spørgsmålet er også om skårene skal klinkes når I nu er en gruppe, der har det godt sammen og vel egentlig et eller andet sted er enige om at der er bedst med kun jer. 

Skab traditioner med de af de frasorterede du ønsker og hold tungen lige i munden så du ikke bagtaler, men også selv anerkender din rolle i at skrumpe gruppen, men at du vildt gerne vil have de andre i dit liv under andre præmisser 

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror ikke helt jeg forstår. Du godtog jo præmissen - vidste du ikke der ville komme en reaktion? Jeg mener, selvsagt reagerer dine venner/bekendte når de sorteres fra og ja de vil formodentlig også reagere på dig også selvom du ikke er værten. 

Jeg har aldrig prøvet det, hverken som den ene eller den anden side. Men jeg ville vide, at gik jeg med til præmissen om, at nu ændrer vi gruppens konstellation så måtte jeg forvente, at de som blev frasorteret reagerede. 

Og jeg er også ret sikker på at var jeg den vragede part så ville jeg være meget såret, og føle mig fravalgt af alle og ikke kun af dem der holder julefrokosten.

hvad kan du så gøre nu? Først og fremmest se i øjnene, at du også var en del af de der valgte at frasortere og med den viden klinke skårene i dine venskaber. Jeg tror ikke du kan klinke sårene i gruppen i hvert fald ikke lige med det samme, signalet til de frasorterede er tydelig oh spørgsmålet er også om skårene skal klinkes når I nu er en gruppe, der har det godt sammen og vel egentlig et eller andet sted er enige om at der er bedst med kun jer. 

Skab traditioner med de af de frasorterede du ønsker og hold tungen lige i munden så du ikke bagtaler, men også selv anerkender din rolle i at skrumpe gruppen, men at du vildt gerne vil have de andre i dit liv under andre præmisser 

Jow. Jeg havde bestemt forventet en reaktion, men kan bare ikke lide at nogen bliver “holdt udenfor”. Vi er voksne mennesker. Men samtidig kan jeg jo godt se argumenterne - vi har ikke været sammen som gruppe i mange år (kun til julefrokost) og så til sommerfesten i år, som min mand og jeg afholdte.

Jeg har taget ansvar og fortalt, at vi alle har accepteret præmissen fra starten. Jeg er kommet med løsningsforslag både til den ene og den anden part. Eneste reelle løsning er, at vi fremadrettet afholder ALLE arrangementer hos os. Det har vi nok alligevel ikke mod på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.