Anonym skriver:
Godmorgen 
Jeg skal have planlagt kejsersnit denne gang, grundet to akutte tidligere.
Dengang jeg fik akutte kejsersnit, var sent om aftenen, dvs. jeg var først oppe at gå næste morgen og havde haft tid med baby om natten/morgenen, inden de første barselsgæster dukkede op.
Denne gang ved jeg at jeg skal have kejsersnit om morgenen, skal relativt hurtigt op at gå og en forventning fra familiens side om at vi er klar til barselsbesøg om eftermiddagen.
Jeg har det egentlig okay med at der kommer besøg, men jeg kan også mærke at jeg føler det svært denne gang, med at baby skal gå fra arm til arm. Først og fremmest skal de to ældste(fra tidligere forhold) have lov til at komme og se baby, som så bliver sammen med mormor og morfar. Men mine forældre er ikke så påtrængende og bliver ikke sure/kede/fornærmet hvis de ikke får baby i armene, de er generelt sådan ret afslappet og er ikke bange for ikke at få lov.
Min mands familie er derimod stik modsat og kan mærke at de virkelig fylder i mig. Det skal lige siges at jeg rigtig godt kan lide min svigerfamilie og vi har det dejligt sammen. Men min svigerforældre er meget gammeldags, som i gammeldags. De mener bl.a. at jeg skal være sengeliggende en måned, at baby ikke må komme ud og køre før den er blevet døbt, at de skal hjælpe og træde til med pasning af baby den første tid og sådan kan jeg blive ved.
Men jeg kan bare mærke at jeg slet ikke orker at skulle have dem på besøg, men jeg bliver nok nødt til at bide det i mig. Min mand siger at vi bare forklarer at de skal nok få lov at få en masse tid med baby, men at den ikke skal gå fra arm til arm første dag. Men for filan det er svært, for ved de vil bliv sure/skuffet over det.
Beklager det blev lidt langt, har nok bare brug for luft og for at høre om jeg er en hormonella der er på vej ud på herrens mark?
Jeg synes du/I skal gøre som i ønsker.
Jeg skal selv have planlagt kejsersnit denne gang, jeg har frabedt mig, at familien kommer samme dag. Fordi jeg ikke aner hvordan jeg har det efter kejsersnit og fordi sidste gang følte jeg simpelthen det var for meget med besøg få timer efter fødslen. Jeg gør det udelukkende for min egen skyld, er helt sikker på at baby ikke tager skade af, at gå fra arm til arm (men igen I skal jo gøre som i synes) farmor og farfar tager ikke skade af, at vente til dagen efter i min optik, hvis man vælger at vente. Men man er nok nødt til, at tage snakken med dem, hvis I vælger, at de ikke skal holde baby den første dag eller møde op den første dag.
Griner lidt af deres mening med, at du skal være sengeliggende, samt bebs ikke må komme ud og køre før den er døbt - måske jeg er født i går, men det har jeg ikke hørt før
- igen så er disse ting 100 procent op til jer
Held og lykke