Timerne efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2017

God-mor

Anonym skriver:

Altså planen er jo at vi skal hjem dagen efter, så det er temmelig meget besøg på én dag. Og vores dør er altid åben og det tror jeg slet ikke vores familier og venner er i tvivl om, da vi netop ikke er typen der isolerer os - men gladeligt åbner døren for andre eller deltager til alle tænkelige familie/vennesammenkomster.

Og som jeg skrev i en anden kommentar, så er det lige op til jul, hvor vi netop skal være rigtig meget sammen med vores familier og der derfor er rig mulighed for at være sammen med baby, nusse ham den osv. 

Men ja, det kan også være jeg bare har det helt anderledes når jeg har født.

Det er da storsindet at i er sådan, her skulle folk ikke komme uanmeldt de første 2-3 uger efter fødslen, der gik vi lidt i hi herhjemme og skulle lige lære at være en familie på 4. Det var der kun forståelse for fra vores venner og familie Syntes slet ikke dine følelser er underlige eller noget i den dur. Følelser er vi ikke selv helt herre over. Det lyder til at familien nok skal få en masse del i babys første tid- også selvom, de måske ikke får lov at holde baby det første døgn. Men ja ingen ved hvordan du har det efter fødslen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2017

Skouboe

Meld ud at bedsteforældrene og jeres egne børn kan komme om aftenen, alle andre må vente til I er kommet hjem. Det er stadig en operation, selvom den er planlagt, så du har stadig brug for hvile og ro med baby.

Anmeld Citér

23. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker om i ik ku gi dem den " forkerte" dato, så i ka ha den første dag sammen, bare jeres lille familie? 

Jeres store unger skal vel i alm pasnings tilbud, også ka far hente dem, når baby er kommet og du har hvilet et par timer.

Så ka resten af familien komme dagen efter, når i måske er kommet hjem.

Må indrømme at jeg nok heller ik havde orket besøg af 20 mennesker få timer efter fødslen.

Det er jo så fordelen ved at føde om aftnen, for det ka man ik nå at få besøg.

Jeg har i hvert fald også syntes det var rart, at gæsterne først kom dagen efter, fordi man bare er så træt, efter ks og fødsel. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg tænker om i ik ku gi dem den " forkerte" dato, så i ka ha den første dag sammen, bare jeres lille familie? 

Jeres store unger skal vel i alm pasnings tilbud, også ka far hente dem, når baby er kommet og du har hvilet et par timer.

Så ka resten af familien komme dagen efter, når i måske er kommet hjem.

Må indrømme at jeg nok heller ik havde orket besøg af 20 mennesker få timer efter fødslen.

Det er jo så fordelen ved at føde om aftnen, for det ka man ik nå at få besøg.

Jeg har i hvert fald også syntes det var rart, at gæsterne først kom dagen efter, fordi man bare er så træt, efter ks og fødsel. Vh Stine 

Børnene er i skole den dag og aftalen er at mormor og morfar henter dem(vi ringer til mine forældre om morgnen, inden vi kører på sygehuset) fra skole og kommer ind til os, når vi giver lyd. 

Og så tager de med mormor og morfar hjem, da de jo skal i skole næste dag og så henter min mand dem dagen efter fra skole. 

Vi har også talt om det med den "forkerte" dato, men det virker bare forkert synes jeg. Og vi ønsker jo ikke at lave noget bøvl ud af det, netop fordi vi også skal være så meget sammen i juledagene. Og hvis jeg vender situationen til når jeg en gang selv bliver mormor/farmor, tror jeg også jeg ville blive ked af ikke at få et kald den dag barnet er født. 

Men altså der er jo de besøgstider på sygehuset, som vi jo "skal" holde os til og så må vi jo se hvad vi kan nå på de timer, for forestiller mig ikke at jeg går fra stuen for at kunne være sammen med hele familien i et opholdsrum.

Anmeld Citér

23. november 2017

Buller4321

Anonym skriver:

Godmorgen 

Jeg skal have planlagt kejsersnit denne gang, grundet to akutte tidligere. 

Dengang jeg fik akutte kejsersnit, var sent om aftenen, dvs. jeg var først oppe at gå næste morgen og havde haft tid med baby om natten/morgenen, inden de første barselsgæster dukkede op. 

Denne gang ved jeg at jeg skal have kejsersnit om morgenen, skal relativt hurtigt op at gå og en forventning fra familiens side om at vi er klar til barselsbesøg om eftermiddagen. 

Jeg har det egentlig okay med at der kommer besøg, men jeg kan også mærke at jeg føler det svært denne gang, med at baby skal gå fra arm til arm. Først og fremmest skal de to ældste(fra tidligere forhold) have lov til at komme og se baby, som så bliver sammen med mormor og morfar. Men mine forældre er ikke så påtrængende og bliver ikke sure/kede/fornærmet hvis de ikke får baby i armene, de er generelt sådan ret afslappet og er ikke bange for ikke at få lov. 

Min mands familie er derimod stik modsat og kan mærke at de virkelig fylder i mig. Det skal lige siges at jeg rigtig godt kan lide min svigerfamilie og vi har det dejligt sammen. Men min svigerforældre er meget gammeldags, som i gammeldags. De mener bl.a. at jeg skal være sengeliggende en måned, at baby ikke må komme ud og køre før den er blevet døbt, at de skal hjælpe og træde til med pasning af baby den første tid og sådan kan jeg blive ved. 

Men jeg kan bare mærke at jeg slet ikke orker at skulle have dem på besøg, men jeg bliver nok nødt til at bide det i mig. Min mand siger at vi bare forklarer at de skal nok få lov at få en masse tid med baby, men at den ikke skal gå fra arm til arm første dag. Men for filan det er svært, for ved de vil bliv sure/skuffet over det. 

Beklager det blev lidt langt, har nok bare brug for luft og for at høre om jeg er en hormonella der er på vej ud på herrens mark? 

Jeg synes du/I skal gøre som i ønsker. 

Jeg skal selv have planlagt kejsersnit denne gang, jeg har frabedt mig, at familien kommer samme dag. Fordi jeg ikke aner hvordan jeg har det efter kejsersnit og fordi sidste gang følte jeg simpelthen det var for meget med besøg få timer efter fødslen. Jeg gør det udelukkende for min egen skyld, er helt sikker på at baby ikke tager skade af, at gå fra arm til arm (men igen I skal jo gøre som i synes) farmor og farfar tager ikke skade af, at vente til dagen efter i min optik, hvis man vælger at vente. Men man er nok nødt til, at tage snakken med dem, hvis I vælger, at de ikke skal holde baby den første dag eller møde op den første dag. 

Griner lidt af deres mening med, at du skal være sengeliggende, samt bebs ikke må komme ud og køre før den er døbt - måske jeg er født i går, men det har jeg ikke hørt før  - igen så er disse ting 100 procent op til jer 

Held og lykke 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Buller4321 skriver:

Jeg synes du/I skal gøre som i ønsker. 

Jeg skal selv have planlagt kejsersnit denne gang, jeg har frabedt mig, at familien kommer samme dag. Fordi jeg ikke aner hvordan jeg har det efter kejsersnit og fordi sidste gang følte jeg simpelthen det var for meget med besøg få timer efter fødslen. Jeg gør det udelukkende for min egen skyld, er helt sikker på at baby ikke tager skade af, at gå fra arm til arm (men igen I skal jo gøre som i synes) farmor og farfar tager ikke skade af, at vente til dagen efter i min optik, hvis man vælger at vente. Men man er nok nødt til, at tage snakken med dem, hvis I vælger, at de ikke skal holde baby den første dag eller møde op den første dag. 

Griner lidt af deres mening med, at du skal være sengeliggende, samt bebs ikke må komme ud og køre før den er døbt - måske jeg er født i går, men det har jeg ikke hørt før  - igen så er disse ting 100 procent op til jer 

Held og lykke 

Nej, ingen tager skade af at vente. Men mine to store børn glæder sig helt vildt til at blive storesøskende og derfor betyder det meget for os at de får lov at komme og se den lille så hurtigt som muligt. Der inkluderer ligesom mine forældre da de ikke selv kan komme ind til os 

Og når mine forældre kommer og ser den lille, synes jeg bestemt også min mands forældre skal, det er deres søns første barn. Derfor tror jeg glæden fra deres side er meget stor.

Men jeg kan bare mærke at de har lidt urealistiske forventninger om hvordan dagen/dagene skal foregå. 

Ej, det med at være sengeliggende mv. ser jeg fuldstændig igennem fingre med, det påvirker mig ikke og jeg/vi gør lige hvad der passer os. Og jeg har heller ikke nogen intention om at svigermor skal flytt ind den første måned. Ikke engang min egen mor ville jeg kunne holde ud en måned, selvom jeg holder utrolig meget af hende

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

En fødselsdepression pga. familien holder baby i en kortere tid under et barselbesøg.

Det er vel tilladt at gøre besøget kort, og medmindre der kommer 20 mennesker, så er det vel heller ikke fra arm til arm.

Men lige i denne her situation er det jo netop hvad familien forventer. At baby skal gå fra arm til arm kort tid efter fødslen. - Hvis vi nu holdt os til emnet der netop er at svigerfamilien (som så vidt jeg forstår, ikke kun tæller farmor og farfar), forventer at komme kort tid efter overstået kejsersnit og få lov at holde baby alle sammen, så var det nok nemmere at nå til enighed.

For selvfølgelig skader det ikke at en bedsteforælder får lov at holde baby kort 5 minutter når Alle har fået lov at komme sig ovenpå kejsersnit/fødsel. Men det er bare ikke det der er ts's dillema.

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen 

Jeg skal have planlagt kejsersnit denne gang, grundet to akutte tidligere. 

Dengang jeg fik akutte kejsersnit, var sent om aftenen, dvs. jeg var først oppe at gå næste morgen og havde haft tid med baby om natten/morgenen, inden de første barselsgæster dukkede op. 

Denne gang ved jeg at jeg skal have kejsersnit om morgenen, skal relativt hurtigt op at gå og en forventning fra familiens side om at vi er klar til barselsbesøg om eftermiddagen. 

Jeg har det egentlig okay med at der kommer besøg, men jeg kan også mærke at jeg føler det svært denne gang, med at baby skal gå fra arm til arm. Først og fremmest skal de to ældste(fra tidligere forhold) have lov til at komme og se baby, som så bliver sammen med mormor og morfar. Men mine forældre er ikke så påtrængende og bliver ikke sure/kede/fornærmet hvis de ikke får baby i armene, de er generelt sådan ret afslappet og er ikke bange for ikke at få lov. 

Min mands familie er derimod stik modsat og kan mærke at de virkelig fylder i mig. Det skal lige siges at jeg rigtig godt kan lide min svigerfamilie og vi har det dejligt sammen. Men min svigerforældre er meget gammeldags, som i gammeldags. De mener bl.a. at jeg skal være sengeliggende en måned, at baby ikke må komme ud og køre før den er blevet døbt, at de skal hjælpe og træde til med pasning af baby den første tid og sådan kan jeg blive ved. 

Men jeg kan bare mærke at jeg slet ikke orker at skulle have dem på besøg, men jeg bliver nok nødt til at bide det i mig. Min mand siger at vi bare forklarer at de skal nok få lov at få en masse tid med baby, men at den ikke skal gå fra arm til arm første dag. Men for filan det er svært, for ved de vil bliv sure/skuffet over det. 

Beklager det blev lidt langt, har nok bare brug for luft og for at høre om jeg er en hormonella der er på vej ud på herrens mark? 

Jeg har to veninder der første for hhv 1 og 3 uger siden. De fødte på forskellige hospitaler men blev begge anbefalet at ingen måtte holde baby de første 48 timer. Snak eventuelt med din jordmoder om det  hvis ikke dine svigerforældre er så nemme at trænge igennem til, kan i måske aftale at en fagperson formidler det 

Anmeld Citér

25. november 2017

M (:

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke at nogle siger det - der blev bare skrevet at de ikke forstod det der med at baby ikke må blive holdt af andre. 

Nej de ved ikke præcis hvornår og de ved faktisk heller ikke datoen. Men jeg vil ikke ekskludere dem og de skal selvfølgelig have besked på hvornår vi har født. 

Det er ikke flere dage jeg gerne vil vente, som jeg også har skrevet i flere kommentarer. 

Jeg tror desværre jeg bliver misforstået rigtig meget - for jeg er ikke ude på at spolere familier. Jeg er ikke ude på at isolere mig fra alle, men den lille ny. Jeg er ikke på nogen måde typen der ikke vil lade min børn være en del af familien, men jeg kan mærke at jeg denne gang har det lidt svært med at sende baby igennem 20 arme samme dag som baby er født. Det er en følelse i mig - det er ikke ensbetydende med at andre har samme følelse. Og jeg gør det jo ikke med vilje. 

Jeg ville da ønske at jeg ikke skulle spekulere over det her og føle mig trist ved tanken, for det er ikke særlig rart. 

Jeg tror bare jeg ville vente med at give familien besked til jeg var klar til besøg. (: Så hvis du får KS eks. kl. 10, og føler jer klar til besøg af mormor/morfar/ældre søskende kl 16, så giv dem besked om det, og har i overskud til farmor/farfar kl. 20, så giv dem besked om det? Og så lad fastre osv. få besked så sent på aftenen at de kommer dagen efter. Problem solved. 

Vi informerede familien om, at vi ikke ønskede besøg det første døgn, og om, at storebror skulle møde lillesøster ALENE. Så efter fødslen (sidst på eftermiddagen) kom mormor med storebror og ventede pænt ude på gangen til han havde mødt sin lillesøster og haft tid med os alle fire alene. Da han så mistede koncentrationen gik far/mor på skift alene med ham ud i legeværelset og mormor så lillesøster kortvarigt.

Farmor og farfar var (uanmeldt) på lynbesøg midt på formiddagen (vores datter er født kl 05) fordi farmors bror var døende, og de var nødt til at køre derned resten af dagen. Havde situationen været anderledes var de blevet inviteret efter storebrors besøg. 

Vores datter er præmatur og var derfor indlagt de første tre døgn efter fødslen. Vi klarede derfor mange besøg på sygehuset og der er jo en naturlig besøgstid på omkring 30 minutter og folk har selv kage med  

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym

Jeg havde meldt ud at kun bedsteforældre og børn skulle komme samme dag - og så måtte resten vente til I kom hjem. Jeg fødte selv i tirsdags og udover Bedster og børn kommer de første besøg her i weekenden... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.