Timerne efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det er det for mor... 

og nu handler det jo ikke om at baby bliver holdt i 5 minutter, men om at gå fra arm til arm i længere tid. 

Det er bare ikke alle nybagte mødre der er klar til at dele baby med alle fra starten af. Og det er netop disse mødre, med en omgangskreds med den holdning at det ingen skade gør, der er risiko for at udvikle fødselsdepression. 

En fødselsdepression pga. familien holder baby i en kortere tid under et barselbesøg.

Det er vel tilladt at gøre besøget kort, og medmindre der kommer 20 mennesker, så er det vel heller ikke fra arm til arm.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2017

Anonym

Ikke på vilkår ville jeg have hele familien rendene efter et ks.

Det er en operation,og faktisk en større operation,end mange tror.

Jeg kunne ihvertfald ikke overskue andet besøg,end storebror og mormor/morfar kom forbi på intensiv hvor jeg lå efterfølgende.

Du skal gøre helt som du ønsker.

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

So sorry, men forstår slet ikke dem/jer der ikke vil "dele" baby med familie og venner.

Hvorfor er det så forfærdeligt at de gerne vil se/holde baby?

Det er jo ikke fordi du/i ikke får rigtig meget alene tid med baby.. Det er så kort tid det barselsbesøg. Og det er jo ikke noget der skader baby, men udelukkende dig der ikke kan have det.

Jeg beskriver heller ikke nogle steder at jeg ikke vil dele baby med familien, hvis du ellers har læst indlægget?

Jeg skriver at jeg DEN FØRSTE DAG, FÅ TIMER EFTER FØDSLEN, har svært ved at baby skal gå fra arm til arm. 

Vores familier får massere af tid med baby - det er lige op til jul og vi skal være sammen med dem alle sammen, næsten på dagsbasis ind til nytårsaften, da der ligger mange julearrangementer samt fødselsdage. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Kan i ikke melde ud at i først ønsker barselsbesøg dagen efter dit KS? Det er da helt legitimt at have det på den måde. Vi fik ikke besøg før dagen efter, her med nummer 2. Kun farmor og farfar kom lige over med storesøster og de holdte lige hurtigt lillemanden (det har jeg slet slet intet problem med) fik ham hurtigt i mine arme igen. Men jeg forstår godt at i gerne vil have et par dages ro inden en masse besøg. 

Jeg er dog enig i ovenstående omkring ikke at kunne forstå, hvorfor man ikke kan "dele" baby forstået på den måde at bedsteforældre osv. ikke kan få lov at holde den lille bare kort tid. Når de er helt nye sover de jo som regel alligevel og opdager ikke at de lige er i armene på en anden end mor i 2 sek. 

Tænk på når du en dag skal være bedste, og at du så ikke må holde. Jeg ved ikke med dig, men jeg ville altså være ellevild for at holde mit nye barnebarn når den tid kommer Men selvfølgelig med respekt for at det ikke er en halv eller hel time det drejer sig om. 

Når det så er sagt så lyder dine svigerforældre lidt gammeldags og i må jo bare melde ud at i gør det på jeres måde, og at baby ikke tager skade af at komme udenfor en dør. tværtimod. Så må i finde noget læsestof til dem om emnet  Held og lykke med din forestående fødsel, og jeg håber i får en fantastisk første tid. Det er bare så magisk, bliver helt misundelig 

Egentlig forstår jeg heller ikke rigtig selv min frustration omkring det med at sende baby fra arm til arm. MEN jeg tror måske forskellen i det her ligger i at jeg med de to første har født så sent om aftenen at der først kom besøg dagen efter og jeg lige havde nået at restituere mig lidt inden besøgene. 

Jeg har intet imod at de kommer på besøg samme dag, som jeg har fået kejsersnittet - men vi taler jo ikke kun om at det er mine forældre og børn samt mine svigerforældre det er også onkler og fastre m.m. der har stor forventning om at komme samme dag - dvs. det er som minium omkring 20 besøgende fra om eftermiddagen.

Jeg kan sagtens følge din tankegang, for selvfølgelig er sikkert selv ellevild efter at holde den lille ny, når jeg engang selv bliver mormor/farmor. 

Jeg må nok bare prøve at bide i det sure æble og lade dem komme til. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg beskriver heller ikke nogle steder at jeg ikke vil dele baby med familien, hvis du ellers har læst indlægget?

Jeg skriver at jeg DEN FØRSTE DAG, FÅ TIMER EFTER FØDSLEN, har svært ved at baby skal gå fra arm til arm. 

Vores familier får massere af tid med baby - det er lige op til jul og vi skal være sammen med dem alle sammen, næsten på dagsbasis ind til nytårsaften, da der ligger mange julearrangementer samt fødselsdage. 

Hvem siger at den første tid få timer efter fødslen, at baby skal gå arm i arm?

Det er vel bare dig der forventer det?

Det er vel tilladt for din mand/kæreste at sige til familien (og dig til din familie) at i ikke ønsker besøg de første par timer. De ved vel heller ikke hvornår i præcis er færdige og sådan, så det er vel bare at strække den lidt med at give besked. Medmindre det er flere dage du gerne vil vente.

Anmeld Citér

23. november 2017

Loa

Anonym skriver:

Egentlig forstår jeg heller ikke rigtig selv min frustration omkring det med at sende baby fra arm til arm. MEN jeg tror måske forskellen i det her ligger i at jeg med de to første har født så sent om aftenen at der først kom besøg dagen efter og jeg lige havde nået at restituere mig lidt inden besøgene. 

Jeg har intet imod at de kommer på besøg samme dag, som jeg har fået kejsersnittet - men vi taler jo ikke kun om at det er mine forældre og børn samt mine svigerforældre det er også onkler og fastre m.m. der har stor forventning om at komme samme dag - dvs. det er som minium omkring 20 besøgende fra om eftermiddagen.

Jeg kan sagtens følge din tankegang, for selvfølgelig er sikkert selv ellevild efter at holde den lille ny, når jeg engang selv bliver mormor/farmor. 

Ej okay, det er da også lidt speciel tankegang. Der er da ingen der gider have besøg af tyve mennesker lige efter en fødsel

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvem siger at den første tid få timer efter fødslen, at baby skal gå arm i arm?

Det er vel bare dig der forventer det?

Det er vel tilladt for din mand/kæreste at sige til familien (og dig til din familie) at i ikke ønsker besøg de første par timer. De ved vel heller ikke hvornår i præcis er færdige og sådan, så det er vel bare at strække den lidt med at give besked. Medmindre det er flere dage du gerne vil vente.

Jeg siger heller ikke at nogle siger det - der blev bare skrevet at de ikke forstod det der med at baby ikke må blive holdt af andre. 

Nej de ved ikke præcis hvornår og de ved faktisk heller ikke datoen. Men jeg vil ikke ekskludere dem og de skal selvfølgelig have besked på hvornår vi har født. 

Det er ikke flere dage jeg gerne vil vente, som jeg også har skrevet i flere kommentarer. 

Jeg tror desværre jeg bliver misforstået rigtig meget - for jeg er ikke ude på at spolere familier. Jeg er ikke ude på at isolere mig fra alle, men den lille ny. Jeg er ikke på nogen måde typen der ikke vil lade min børn være en del af familien, men jeg kan mærke at jeg denne gang har det lidt svært med at sende baby igennem 20 arme samme dag som baby er født. Det er en følelse i mig - det er ikke ensbetydende med at andre har samme følelse. Og jeg gør det jo ikke med vilje. 

Jeg ville da ønske at jeg ikke skulle spekulere over det her og føle mig trist ved tanken, for det er ikke særlig rart. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ej okay, det er da også lidt speciel tankegang. Der er da ingen der gider have besøg af tyve mennesker lige efter en fødsel

Tror måske bare de har glemt hvordan det er. Min mand er en efternøler, dvs. at hans søskendes børn er alle store og flyttet hjemmefra, derfor er dette en kæmpe sensation at der kommer en lille baby i familien. Dette er selvfølgelig dejligt og den vil blive knuselsket fra dag 1. 

Og det skal hele familien også have lov til at gøre  - men igen, selvom det er 3. gang jeg skal have barn, synes jeg det stadig er overvældende at skulle være mor igen og skulle afsætte hele eftermiddagen/aftenen på skiftende besøg. 

Anmeld Citér

23. november 2017

God-mor

Anonym skriver:

Ej. Kan godt forstå at du/i ikke vil have at 20 forskellige over 1 døgn skal holde den lille nyfødte. Det ville jeg virkelig også mene var for meget for mig selv, men også for min baby. Syntes fint i kan sige at det kun er jeres forældre og evt. søskende som skal holde, hvis de kommer sådan lige oveni hinanden. Hvis det føles helt forkert for dig at nogle skal holde de første døgn, så er det også bare sådan det er, og det skal selvfølgelig respekteres, fordi vi allesammen er jo forskellige med hensyn til sådan noget. Det er klart dine og babys behov der kommer i første række. Selv var jeg meget stolt da både mine svigerforældre og forældre holdte mine unger første gang, men jeg ville da gerne have dem relativt hurtigt tilbage igen

Men se ad hvordan du har det når i når dertil. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Ej. Kan godt forstå at du/i ikke vil have at 20 forskellige over 1 døgn skal holde den lille nyfødte. Det ville jeg virkelig også mene var for meget for mig selv, men også for min baby. Syntes fint i kan sige at det kun er jeres forældre og evt. søskende som skal holde, hvis de kommer sådan lige oveni hinanden. Hvis det føles helt forkert for dig at nogle skal holde de første døgn, så er det også bare sådan det er, og det skal selvfølgelig respekteres, fordi vi allesammen er jo forskellige med hensyn til sådan noget. Det er klart dine og babys behov der kommer i første række. Selv var jeg meget stolt da både mine svigerforældre og forældre holdte mine unger første gang, men jeg ville da gerne have dem relativt hurtigt tilbage igen

Men se ad hvordan du har det når i når dertil. 

Altså planen er jo at vi skal hjem dagen efter, så det er temmelig meget besøg på én dag. Og vores dør er altid åben og det tror jeg slet ikke vores familier og venner er i tvivl om, da vi netop ikke er typen der isolerer os - men gladeligt åbner døren for andre eller deltager til alle tænkelige familie/vennesammenkomster.

Og som jeg skrev i en anden kommentar, så er det lige op til jul, hvor vi netop skal være rigtig meget sammen med vores familier og der derfor er rig mulighed for at være sammen med baby, nusse ham den osv. 

Men ja, det kan også være jeg bare har det helt anderledes når jeg har født.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.