Jeg elsker at give gaver, og for hver gave jeg køber er der indbygget en drøm, en drøm at modtager oplever, mærker, ser, er med til... osv. Jeg sætter ikke pris på gaverne på forhånd, men køber det som jeg gerne vil give (og som banken tillader). Måske er der en der får for 3000 måske er der en der får for 250 kroner - det afhænger helt af hvad jeg ønsker at give dem og hvad de ønsker sig.
I år er gaverne så småt ved at tage form til manden min (og det handler om vi skal til Thailand til sommer). Til min mor er jeg også ved at samle sammen. Til børnene skal jeg sy en personlig badekåbe, der er stoffet købt, den store ønsker sig formodentlig tøj (hun får tøjpenge så hun begynder at mangle for hun sparer op til lommepenge til hendes NY tur) og penge til NY, og så elsker jeg at give hende teaterbilletter. De små (som vist ikke er så små mere), de har ingen store ønsker (endnu) så det bliver formodentlig en masse små pakker som det er sjovt at lave sammen, lege med og hygge med.
Nå ja og så får alle store som små en bog hvert år til jul.
Jeg starter fornuftigt med et budget på max 500 og så stiger det for hver lille drøm jeg møder på min vej - og så er der også kun gaver fra os og mormor under træet.
Og nej gaven er ikke indbegrebet af julen, men det er heller ikke bare noget ekstra, det er noget jeg elsker - jeg elsker at give (ikke specielt interesseret i at modtage), jeg elsker glæden, overraskelsen og dagene efter hvor vi hygger med alt det de fik. Elsker at pakke dem fint ind, lægge dem under træet sammen med ungerne og nyder stunden hvor de pakker ud. Jo vi har også raflegaver, risalamande, gåturen ned til enten ænderne eller gederne juleaftensdag, juleklip, Sømod bolcher til julekalenderen osv. Nå ja og så for det meste alt alt alt for travlt i julemåneden og rimelig træt af juleklip jeg laver med andre forældres børn, og når for det meste ikke halvdelen af alt det jeg drømte om... Så en masse være sammen tid, hygge og nattøj men så sandelig også gaver som er givet med glæde og modtaget med nydelse.
Anmeld
Citér