Julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2017

Mortilah

Tystys14 skriver:

Uha man skal passe på hvad man skriver, kan se nogle blev støt over mit svar, det var slet ikke min hensigt.  

Vi har også rigtig mange at give gaver til, og dermed får vores børn selvfølgelig også rigtig mange gaver af andre. Men nu har vi i vores familie aldrig givet for særligt store beløb til jul (selvfølgelig om det 200 eller 300kr der er forskellen på om det noget ungerne kan bruge skal ikke være det afgørende.) Synes bare at 500kr+ er voldsomt til julegaver.  

Kunne se nogle synes jeg antød de er antijulemennesker osv. Pga. Min holdning til julegaver, bliver jeg da lidt ked af, for var ikke det jeg mente. 

Jeg forstod dig godt:-) og synes slet ik du skrev nedsættende omkring os der bruger mange mange penge på julegaver..)

Nu til temaet:

Vi juler også alt hvad vi kan med sammenbragte børn. Det er meget forskelligt hvordan vi fordeler gaverne, fordi vi er to familier, der er sat sammen med hver vores værdier mht. Jul. Jeg er typen der slet ik ønsker gaver, men glæder mig til juletræ, julebag og julelys. Mit eget halvstore barn er vokset op på den måde og får gaver i løbet af året hvis barnet fx har “brug for det” (ja har man nogensinde det..��) og typisk mindre til jul, for vil ikke give, bare fordi vi skal finde på noget. Det fungerer super. 

Til gengæld er det en pest at give/købe gaver til fødselsdage og jul til mine bonusbørn fordi de ikke rigtigt kan håndtere det. Der er desværre meget misundelse og at alt skal deles op ned til mindste krone/krumme og derfor har vi det bedst med at de får fællesgaver og kun gaver til jul og fødselsdag. Ellers når én får vil alle de andre også. 

Disse gaver er af “fælles” karakter.. dvs. lego, barbie, wii osv. Som alle kan lege med. Vi forældre (og børnene) har gavn af at de leger med tingene sammen fordi de får fællesgaver og ikke ret meget hver for sig. Vi lander der på ca. 6000 til jul.. så slipper vi for at tænke på legetøj indtil næste jul og alt passer nogenlunde til det vi har. Vi skulle som sammenbragt familie også først bygge beholdningen af legetøj op, da alt hvad børnene ejer er hos deres “andre” forældre. 

Til fødselsdag giver vi én gave til fødselaren af personlig karakter fx cykel eller hvad der nu er “brug” for.. eller en bamse hvis det er det han/hun har ønsket sig.. det kan være mellem 300-5000 kr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tystys14 skriver:

Uha man skal passe på hvad man skriver, kan se nogle blev støt over mit svar, det var slet ikke min hensigt.  

Vi har også rigtig mange at give gaver til, og dermed får vores børn selvfølgelig også rigtig mange gaver af andre. Men nu har vi i vores familie aldrig givet for særligt store beløb til jul (selvfølgelig om det 200 eller 300kr der er forskellen på om det noget ungerne kan bruge skal ikke være det afgørende.) Synes bare at 500kr+ er voldsomt til julegaver.  

Kunne se nogle synes jeg antød de er antijulemennesker osv. Pga. Min holdning til julegaver, bliver jeg da lidt ked af, for var ikke det jeg mente. 

Jeg tolkede dig slet ik som antijule menneske! 

Og ville såmænd bare gi dig ret i, at alt det andet der høre julen til, er meget mere vigtigt, end selve gaveræstet!

Her får vores børn self de ting, de ska bruge i løbet af året, men ellers får de ik rigtig legetøj osv med mindre det er deres fødselsdag eller til jul, hvor de så får lidt større ting.

Håber det gav mening?! Vh Stine 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

300515

Vi har egentlig ikke noget beløb på. Sidste år gav vi hende en fodbold til 25 kr. I år ved jeg ikke hvad vi giver. Hun er kun 2,7 til jul og er bare glad for gaver. Min far gav hende aktier sidste år. Og sæbebobler. Sæbeboblerne var næsten den bedste gave hun kunne få. 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

lineog4

Tystys14 skriver:

Åh synes godt nok det nogle vilde priser folk giver for til jul. 500+ kroner hos os svarer til en fødselsdags gave hvor vi giver for lidt mere. Vores økonomi er fin, men kan simpelthen ikke se hvorfor julen skal gå op i gaver til så høje beløb.

Hos os får de Ca for 200-250kr, da de jo også får gaver af familien og venner. Vi gør en stor dyd ud af at rafle, finde mandel i risalamande, danse om træ og fortælle julehistorier,  samt ikke mindst, at spise god mad til vi revner. 

Kan jo også være der ikke er så stor familie. Fx får mine børn kun gaver af os forældre og mormor - vi har ikke større familie og ikke på gaver med venner og lignende.

Anmeld Citér

21. oktober 2017

lineog4

Jeg elsker at give gaver, og for hver gave jeg køber er der indbygget en drøm, en drøm at modtager oplever, mærker, ser, er med til... osv. Jeg sætter ikke pris på gaverne på forhånd, men køber det som jeg gerne vil give (og som banken tillader). Måske er der en der får for 3000 måske er der en der får for 250 kroner - det afhænger helt af hvad jeg ønsker at give dem og hvad de ønsker sig.

I år er gaverne så småt ved at tage form til manden min (og det handler om vi skal til Thailand til sommer). Til min mor er jeg også ved at samle sammen. Til børnene skal jeg sy en personlig badekåbe, der er stoffet købt, den store ønsker sig formodentlig tøj (hun får tøjpenge så hun begynder at mangle for hun sparer op til lommepenge til hendes NY tur) og penge til NY, og så elsker jeg at give hende teaterbilletter. De små (som vist ikke er så små mere), de har ingen store ønsker (endnu) så det bliver formodentlig en masse små pakker som det er sjovt at lave sammen, lege med og hygge med.

Nå ja og så får alle store som små en bog hvert år til jul.

Jeg starter fornuftigt med et budget på max 500 og så stiger det for hver lille drøm jeg møder på min vej - og så er der også kun gaver fra os og mormor under træet.

Og nej gaven er ikke indbegrebet af julen, men det er heller ikke bare noget ekstra, det er noget jeg elsker - jeg elsker at give (ikke specielt interesseret i at modtage), jeg elsker glæden, overraskelsen og dagene efter hvor vi hygger med alt det de fik. Elsker at pakke dem fint ind, lægge dem under træet sammen med ungerne og nyder stunden hvor de pakker ud. Jo vi har også raflegaver, risalamande, gåturen ned til enten ænderne eller gederne juleaftensdag, juleklip, Sømod bolcher til julekalenderen osv. Nå ja og så for det meste alt alt alt for travlt i julemåneden og rimelig træt af juleklip jeg laver med andre forældres børn, og når for det meste ikke halvdelen af alt det jeg drømte om... Så en masse være sammen tid, hygge og nattøj men så sandelig også gaver som er givet med glæde og modtaget med nydelse.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

grinny

lineog4 skriver:

Jeg elsker at give gaver, og for hver gave jeg køber er der indbygget en drøm, en drøm at modtager oplever, mærker, ser, er med til... osv. Jeg sætter ikke pris på gaverne på forhånd, men køber det som jeg gerne vil give (og som banken tillader). Måske er der en der får for 3000 måske er der en der får for 250 kroner - det afhænger helt af hvad jeg ønsker at give dem og hvad de ønsker sig.

I år er gaverne så småt ved at tage form til manden min (og det handler om vi skal til Thailand til sommer). Til min mor er jeg også ved at samle sammen. Til børnene skal jeg sy en personlig badekåbe, der er stoffet købt, den store ønsker sig formodentlig tøj (hun får tøjpenge så hun begynder at mangle for hun sparer op til lommepenge til hendes NY tur) og penge til NY, og så elsker jeg at give hende teaterbilletter. De små (som vist ikke er så små mere), de har ingen store ønsker (endnu) så det bliver formodentlig en masse små pakker som det er sjovt at lave sammen, lege med og hygge med.

Jeg starter fornuftigt med et budget på max 500 og så stiger det for hver lille drøm jeg møder på min vej - og så er der også kun gaver fra os og mormor under træet.

Og nej gaven er ikke indbegrebet af julen, men det er heller ikke bare noget ekstra, det er noget jeg elsker - jeg elsker at give (ikke specielt interesseret i at modtage), jeg elsker glæden, overraskelsen og dagene efter hvor vi hygger med alt det de fik. Elsker at pakke dem fint ind, lægge dem under træet sammen med ungerne og nyder stunden hvor de pakker ud. Jo vi har også raflegaver, risalamande, gåturen ned til enten ænderne eller gederne juleaftensdag, juleklip, Sømod bolcher til julekalenderen osv. Nå ja og så for det meste alt alt alt for travlt i julemåneden og rimelig træt af juleklip jeg laver med andre forældres børn, og når for det meste ikke halvdelen af alt det jeg drømte om... Så en masse være sammen tid, hygge og nattøj men så sandelig også gaver som er givet med glæde og modtaget med nydelse.

Du beskriver mig 

Jeg ikke bare glæder mig, jeg er helt oppe og ringe over Aya's 'første rigtige jul' - at se hendes glæde, at pakke det fint ind og under træe, åhh alle de år jeg har endnu til at se den glæde 

Og så ELSKER jeg bare generelt at give gaver til folk jeg elsker og holder af  Jeg er fan af julen! 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Mamalou

Det afhænger af hvad min søn ønsker sig. Jeg hænger mig ikke så meget i beløb men køber ud fra ønskeseddel selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser. Han har været mit eneste barn indtil nu (han er 6), hvor lillesøster er kommet til verden. Der bliver ikke “millimeter demokrati” hvad der angår gaver de to i mellem. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

B&J

Her hjemme er de virkelig forskelligt , er tingen på tilbud eller ej og om hvor store og små er pengene osv. Jeg sætter ikke pris på hvor meget jeg giver for bare han er glad og lige det han ønsker sig. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tror, vi år ender på et beløb mellem 500 og 750. Vi har ikke noget budget, så beløbet afhænger af børnenes ønsker, og hvad de mangler. Især hvad de mangler og ønsker kan være en udfordring, da de begge har fødselsdag tæt på jul.

Jeg har lige købt fødselsdagsgaver til den mindste i Bilka i weekenden, da de havde 25% på alt legetøj, og der endte beløbet med at blive noget mindre end forventet, da den Duplo æske jeg bl.a. købte, stod til 449,- i deres katalog, men blev solgt til 139,- før rabat, så pludselig blev indkøbet 250,- billigere end forventet, så han får ikke for så meget som planlagt, da jeg ikke køber en ekstra ting for de "sparede" penge, da vi så ender med ikke at have ønsker nok til resten af familien og til julen . Jeg kan derfor godt have et budget i tankerne og så ender det pludselig med noget helt andet. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Janey

Profilbillede for Janey
lineog4 skriver:

Dit indlæg sætter gang i mine drømme. Jeg elsker NYC . Jeg er lige kommet hjem fra endnu en tur derover, og drømmene om næste tur er allerede i gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.