Julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2017

ChesireKitty

Nu er mine børn stadig meget små - en pige på 3 og en dreng der når at fylde 1 inden jul - så de forstår stadig ikke helt det der med hvorfor man får gaver. Min "store" pige ved at gaver er god ting og er sjove, så hun vil bare gerne have mange af dem og pakke dem op - hun e r ret ligeglad med hvad der er indeni. Den bedste gave hun har fået - efter hendes egen mening - er en Minions "prut-pistol" fra min lillebror (hendes onkel). Prutter det helt store lige nu...

Vi sætter ikke rigtig et budget for hvor mange penge vi kan bruge på gaver til hvert barn, ford et kommer også an på hvor meget de har fået for til deres fødselsdage osv, da vi sætter penge ind på en "gaveopsparingskonto" hver måned, så der altid er nok til gaver.

Vi bruger til gengæld en del både penge og tid på "hygge", som andre også har nævnt. Jeg ELSKER at bage og jeg er simpelthen den STØRSTE fan af julen! Jeg har jule sweatere, bomber huset med julepynt og der spilles KUN julemusik i radioen hele December. Den første Søndag i advent bliver altid brugt på at lave hjemmelavede juledekorationer - også før jeg fik børn, da var det bare med min mor og mormor. ALT går simpelthen op i jul i den ene måned og det er det bedste jeg ved! Min datter er faktisk endda døbt den tredje søndag i advent.

Anyways, før jeg går fuldstændig i jule-mode allerede nu i oktober, hvor Halloween er lige rundt om hjørnet (hvornår begyndte vi egentlig at fejre det i Danmark?), må jeg hellere komme med konklusionen:

Vi køber flere, mindre gaver og går ikke så meget op i prisen, så længe det hele går op med vores opsparing.

Vi går mere op i julehyggen end vi gør i julegaverne.

Vi elsker kage - og meget af det. Hvis vi ikke tager mindst 5 kilo på på én måned, har jeg ikke bagt nok.

Risengrød, medister, flæskesteg/kamsteg og andre klassiske juleretter er det eneste der bliver serveret til aftensmad i den måned. Vi spiser kalkun pv selve Juleaften, så det får vi ikke andre dage.

Jeg klæder både mig selv og børnene ud i juletøj det meste af tiden (dog ikke når de skal i institution (men jeg tager det gerne på på arbejde (jeg tager også julekager med (det får ungerne også med)))) og der bliver taget tonsvis a billeder - hvilket er okay, da de begge er kameralus.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej alle

Hvad forventer i at bruge på julegaver pr barn? Altså jeres egne �� 

Knus Louise 

Vores pige på 3,5 år (til juletid) får masser af gaver fra familien, så vi køber en lidt mindre gave til omkring 100-300kr. De andre år har hun intet fået fra os.

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Tystys14 skriver:

Åh synes godt nok det nogle vilde priser folk giver for til jul. 500+ kroner hos os svarer til en fødselsdags gave hvor vi giver for lidt mere. Vores økonomi er fin, men kan simpelthen ikke se hvorfor julen skal gå op i gaver til så høje beløb.

Hos os får de Ca for 200-250kr, da de jo også får gaver af familien og venner. Vi gør en stor dyd ud af at rafle, finde mandel i risalamande, danse om træ og fortælle julehistorier,  samt ikke mindst, at spise god mad til vi revner. 

Hentyder du dermed, at os som giver for høje beløb ikke sætter en dyd i hyggen, samværet og andet ved julen?

Det ene udelukker vel ikke det andet?

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Lje

Tystys14 skriver:

Åh synes godt nok det nogle vilde priser folk giver for til jul. 500+ kroner hos os svarer til en fødselsdags gave hvor vi giver for lidt mere. Vores økonomi er fin, men kan simpelthen ikke se hvorfor julen skal gå op i gaver til så høje beløb.

Hos os får de Ca for 200-250kr, da de jo også får gaver af familien og venner. Vi gør en stor dyd ud af at rafle, finde mandel i risalamande, danse om træ og fortælle julehistorier,  samt ikke mindst, at spise god mad til vi revner. 

Mens os der giver større gaver er nogle anti-julemennesker, der sidder i mørke og fornægter juleknas, julestemning, mandeljagt, raflegaver og kun spiser meget lidt julemad?

Alle gaver bliver givet i kærlighed og med julehumør. Store som små. Og man skal give gave efter evne og lyst. Så din selvretfærdighed behøver slet ikke fylde så meget for dig. 

Vh. Louise 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Carina:-)

Jeg går amok 

Har 5 stk hjemmeboende og de får for omkring 3000

De voksne børn for omkring 1000 og det samme for svigerbørn

Skal ikke købe gaver til andre så elsker at shoppe til især børnene.

Her er vi vildt materialistiske . Men det er vildt underligt at alligevel elsker vi hinanden og hygger os helt vildt med at være sammen osv (indsæt selv ironisk smilende smiley)

Jeg kunne lige så godt skrive det for spår at ligesom de andre år så ender sådan en tråd her med at nogen forsøger at sidesætte antal kr man bruger med at så hygger man sig mindre og ens børn bliver ødelagt og/eller forstår ikke at vise hensyn og bla bla bla.

Forstår så nok heller ikke hvorfor det er så interessant at vide hvad andre giver eller ikke giver. Men det er nok bare mig der ikke er med .

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Tystys14

Mom skriver:

Hentyder du dermed, at os som giver for høje beløb ikke sætter en dyd i hyggen, samværet og andet ved julen?

Det ene udelukker vel ikke det andet?

Åh det var slet ikke det jeg mente.  Synes der bliver lagt noget i det som jeg ikke skrev. Det jeg mente er, at her i vores familie er gaverne bare en ekstra bonus, så derfor er de ikke så dyre. (Dog ikke 100 kr der skiller os fra at købe en ting de kan bruge selvfølgelig.) 

Og nej selvfølgelig udelukker det ene ikke det andet. 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Tystys14

Lje skriver:

Mens os der giver større gaver er nogle anti-julemennesker, der sidder i mørke og fornægter juleknas, julestemning, mandeljagt, raflegaver og kun spiser meget lidt julemad?

Alle gaver bliver givet i kærlighed og med julehumør. Store som små. Og man skal give gave efter evne og lyst. Så din selvretfærdighed behøver slet ikke fylde så meget for dig. 

Vh. Louise 

Ej det var altså ikke det jeg skrev, jeg skrev at hos OS er det mere det der er i fokus og dermed er gaverne bare en ekstra bonus for børnene. (Derfor bliver gaverne hos os ikke så dyre.) sorry hvis det lød som er angreb. 

Dog synes jeg altså (personlig holdning) at gaver for over 500kr til jul er voldsomt. Men betyder ikke at det udelukker julehyggen. 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Tystys14 skriver:

Åh det var slet ikke det jeg mente.  Synes der bliver lagt noget i det som jeg ikke skrev. Det jeg mente er, at her i vores familie er gaverne bare en ekstra bonus, så derfor er de ikke så dyre. (Dog ikke 100 kr der skiller os fra at købe en ting de kan bruge selvfølgelig.) 

Og nej selvfølgelig udelukker det ene ikke det andet. 

Kan reelt godt se hvad du mener. I vores familie er gaverne også en x-tra bonus. Iøvrigt syntes jeg ikke at 1.000 kr er meget for en gave (eller flere )

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Tystys14

StineW79 skriver:

Her går vi også rigtig meget op i hyggen, men tænker at det måske også kommer meget an på, hvor mange andre man ska gi gaver til, i forhold til priser osv. Feks ska jeg kun købe gaver til min søster, svoger, kæresten. Mig og min søster plejer at gå sammen om gaven til vores mor. 

Vi har en aftale det hedder omkring 500kr. Og vi forventet self ik at de gir os for feks 500! Hver, de fordeler og gir for det de har lyst til, til os, da vi jo er 4 i alt.

Min kæreste ska købe mange flere gaver til hans side af familien, og der hedder det maks 350kr.

Og har ungerne nogle større ønsker, går vi gerne sammen. Her handler det ik om mangden af gaver eller hvor dyre de er, men om at gi en gave, som de blir glade for, hva endten det er nyt, brugt eller hjemmelavet. Vh Stine 

Uha man skal passe på hvad man skriver, kan se nogle blev støt over mit svar, det var slet ikke min hensigt.  

Vi har også rigtig mange at give gaver til, og dermed får vores børn selvfølgelig også rigtig mange gaver af andre. Men nu har vi i vores familie aldrig givet for særligt store beløb til jul (selvfølgelig om det 200 eller 300kr der er forskellen på om det noget ungerne kan bruge skal ikke være det afgørende.) Synes bare at 500kr+ er voldsomt til julegaver.  

Kunne se nogle synes jeg antød de er antijulemennesker osv. Pga. Min holdning til julegaver, bliver jeg da lidt ked af, for var ikke det jeg mente. 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Flomama

Tystys14 skriver:

Det gør vi da også  selvom vi giver for det dobbelte. 

At min søn får 1 gave til 3000 er antal mæssigt jo helt det samme som en gave til 150 kr 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.