Anonym skriver:
Min mand og jeg har været sammen i 14 år. Sammen har vi tre børn, alle under 7 år. Vores forhold har altid værftet forhold, hvor bølgerne går højt, eller rettere - jeg får bølgerne til at gå højt. Min mand råber meget sjældent! Vi er en meget aktiv familie og elsker at tage på ture sammen. Vi bruger generelt meget tid sammen alle fem. Min mand og jeg er dog også gode til at tage til koncerter, ud og spise eller på ophold.
Lige nu synes jeg bare, at det hele er super træls. Jeg synes altid at min mand prioriterer helt vildt dårligt - et eksempel fra i dag: Vores hjem roder og ungerne har både været igang med brætspil, perler, tuscher og spist klementin. Jeg beder dem om at rydde tingene op. Derudover roder hjemmet generelt, da min mor har passet børnene med overnatning. Min mand tager så tøj på og går i haven for at slå græs. Han tager de to store med. De har stadig ikke ryddet det op, som jeg har bedt om og det roder stadig MEGET indendørs. De bruger 2 timer i haven. I virkeligheden er jeg jo glad for at min mand tager ungerne med i haven, at de hygger sig og er aktiveret. Jeg synes bare at det er en træls prioritet fra hans side, da hjemmet sejler og ungerne ikke har gjort som de blev bedt om. Det resulterer i at jeg igen bliver vred. I starten siger jeg det bare stille og roligt, men han er altid pisse irriterende og har bare den der attitude; hov, det må du undskylde
vi kan så sidde og snakke om det, når ungerne kommer i seng, men vi er lige vidt i morgen.
Jeg er træt af at vores dynamik er så dårlig for tiden. Jeg føler mig sur konstant og ønsker jo ikke at børnene skal høre mig råbe 
Jeg er i tvivl om mine følelser for min mand. Jeg elsker ham, vi har et fint sexliv og vi laver en masse ting sammen, både som familie men også som par. Han irritere mig også bare grænseløst og jeg har lyst til at fyre ham af helvedes til sommetider
Jeg er ikke forelsket, men det kan man vel heller ikke forvente efter 14 år.
Når vi er sammen med flere vores vennepar, tænker jeg oftest at vores forhold er at foretrække fremfor de andres. Jeg er bare så flov over at mine børn skal opleve mig så vred - nærmest dagligt for tiden 
Jeg har ikke lyst til at leve med andre, men er i tvivl om, om jeg har lyst til at leve med ham
Er en skilsmisse at foretrække fremfor alle de dumme “skænderier”?
Jeg tror, at du har det for godt.
Hvis din mand kom ud for en trafikulykke.....
Hvis dit barn fik en livstruende sygdom.....
Hvis huset brændte ned.....
Hvis du mistede dit arbejde...
.... hvor vigtigt var det så lige, at der ikke blev ryddet op efter din standard?
Hvorfor tog du ikke overtøj på og gik med ud i haven, fik noget lys og frisk luft, hyggede med dem i 2 timer - og bagefter kunne I alle gå ind og være sammen om at få ryddet op, det løber jo ingen steder.