Når baby ikke - IKKE - vil spise rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2017

Tip!

Hva med øllebrød og som andre skriver, avokado, æg, kød, hytteost til?

Han skal nok lære at spise rugbrød, i hans tempo. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Har du overvejet at din baby bare ikke er klar til mad??

Min nr 4 ville ikke have mad,før ved 1års alderen.

Det er faktisk ikke naturligt,for en baby på 9 mdr,at få fast føde.

Det er noget vores samfund har dikteret,de har behov for,for at mor kan komme tilbage på arbejdsmarket.

Så din baby er bare helt igennen normal.

Anmeld Citér

30. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her ville Alberte heller ik rigtig spise alm før hun var 1 år. Hun var lige ved at kaste op, hver gang hun fik maden i munden. 

Så jeg ammede hende nærmeste fuld ud, til hun var 11-12 mdr'er, også var hun klar.

Så bare tag det roligt, han ska nok få det han har brug for! Vh Stine 

Anmeld Citér

30. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Måske er han i virkeligheden for sulten til rugbrød ved frokost tid? Min datter kunne på ingen måde overskue rugbrød hvis hun blev for sulten.

Hvis hun ikke fik noget mellem morgenmad og frokost (enten en flaske eller et mellemmåltid), så blev hun tosset på rugbrød. Det er nyt, svært at spise og det fylder ikke hurtigt i maven på samme måde som grød eller flaske.  Her passede det med at hun fik en flaske lige inden formiddagslur og så brød til frokost efter lur. Da vi droppede formiddagsflasken fik hun formiddagsmad sammen med de andre børn i vuggestuen, inden hun blev puttet.

Anmeld Citér

30. september 2017

2721

Min datter er 21 mdr og hun spiser ikke rugbrød. Hun spiser Grovboller, pasta, grovpitabrød, humus med grønt til, æg, avokado, cornflakes(uden sukker tilsat) havregryn, havregryns madmuffins, omelet, alt muligt andet 

Anmeld Citér

30. september 2017

Miti's mama

heaven skriver:

Startede ud med bondebrød, og det gad han heller ikke... så sagde sp at jeg skulle skifte til noget mørkt rugbrød, det gjorde jeg også.... ingen effekt.... 

jeg mangler seriøst nogle alternativer til det rugbrød.... han vil godt tage lidt alm Hvidt brød, så nu overvejer jeg om jeg skal prøve grovtoastbrød...

Min datter er 7 mdr og nægter også rugbrød - hun får en banan og et stykke toast med pålæg til frokost - så længe barnet spiser, gør det ikke så meget om det er rugbrød eller hvidt brød.

Husk at børn skifter mening med hvad de kan og ikke kan lide hele tiden. Så skift til noget han gider, og tilbud rugbrød fra tid til anden - det kan være det kommer lige pludseligt.

Anmeld Citér

30. september 2017

Babilooo

Mor_til_3_unger skriver:

Har du overvejet at din baby bare ikke er klar til mad??

Min nr 4 ville ikke have mad,før ved 1års alderen.

Det er faktisk ikke naturligt,for en baby på 9 mdr,at få fast føde.

Det er noget vores samfund har dikteret,de har behov for,for at mor kan komme tilbage på arbejdsmarket.

Så din baby er bare helt igennen normal.

Der er flere studier, der viser at det ikke er sundt hvis børn venter med fast føde til 1 år. Det skal helst ikke være meget før 6 mmd. Men der er ikke næring nok i mælk i forhold til det kroppen og hjernen har behov for i forhold til udvikling. Så nej det er ikke noget samfundet diktere fordi mor skal arbejde. Der er også større risiko for cøliaki hvis man venter for længe med introduktion SF mad. Der kan også påvirke mundmotorikken og sprog at man ikke får tygget hele første år. Så nej - der er bestemt adskillige grunde til at Sp siger at man skal starte op senest ved 6-7 mmd. 

Anmeld Citér

30. september 2017

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Der er flere studier, der viser at det ikke er sundt hvis børn venter med fast føde til 1 år. Det skal helst ikke være meget før 6 mmd. Men der er ikke næring nok i mælk i forhold til det kroppen og hjernen har behov for i forhold til udvikling. Så nej det er ikke noget samfundet diktere fordi mor skal arbejde. Der er også større risiko for cøliaki hvis man venter for længe med introduktion SF mad. Der kan også påvirke mundmotorikken og sprog at man ikke får tygget hele første år. Så nej - der er bestemt adskillige grunde til at Sp siger at man skal starte op senest ved 6-7 mmd. 

Men som andre siger : drop rugbrød. Tilbyd omelet, æg, avokado osv. 

Mine elskede de glas med spagetti osv fra hipo. Det var godt til ture

Anmeld Citér

30. september 2017

heaven

Smølfine123 skriver:

Pyyy, det er da et indlæg der er til at få stress af, jeg prøver jo faktisk alt hvad jeg kan - og jo nok for meget siden det er gået sådan i hårdknude for os.... jeg kan jo ikke tvinge ham....

jannie

Anmeld Citér

30. september 2017

heaven

Smølfine123 skriver:

Men som andre siger : drop rugbrød. Tilbyd omelet, æg, avokado osv. 

Mine elskede de glas med spagetti osv fra hipo. Det var godt til ture

Jeg tænker også groft toastbrød, og så må jeg igang med avocado.... æg vil han også godt have lidt af

jannie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.