Jeg vil også anbefale bondebrødet med gulerod, det er lækkert blødt og i lange tider det eneste min datter ville spise. Skorperne skulle dog af for ellers nægtede hun.
Som alternativ kan jeg anbefale havregrødspandekager/muffins eller æggekager i muffinsforme med grønt i. Der er så mange forskellige variationsmuligheder.
Tænker heller ikke det rugbrød er så vigtigt.
Og ja det tager bare tid. Min datter nu to år og først nu er hun begyndt at interessere sig for andet mad end pasta. Og succesraten på rugbrød til frokost er meget varierende. Lige nu kan vi kun give hende én bid af gangen da hun ellers sutter pålægget af og lader brødet være. Hos dp grovæder hun åbenbart 
Det vigtigste i forhold til hendes madindtag er at vi sidder sammen om måltidet. Og så ellers bare lader hende sidde uden at lokke/presse. Tit gider hun ikke til at starte med, men så kommer hun alligevel igang. Nogle gange kræver det vi dutter lidt ketchup/sød sennep eller lignende på.
De dage hun så ikke spiser noget særligt supplerer vi lidt senere med yoghurt/pandekage eller andet, så vi ved hun er nogenlunde mæt.
Anmeld
Citér