Når baby ikke - IKKE - vil spise rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2017

heaven

Hun fik meget avokado, f.eks med æggeblomme, banan, lidt leverpostej eller fisk. Grøntsagsmos og supper. Og så lavede jeg også meget grød, af alle mulige slags, og med f.eks æble- eller pærestykker. 

Det er selvfølgelig sådan, at de får meget brød i institutioner, så din søn må nok vænne sig til det på et tidspunkt. Men jeg ville nok tage en pause fra at det fylder så meget og bliver mere og mere surt. Så måske bare bliv ved med at have lidt på tallerken uden at presse på? Evt lav små hapser til jer voksne som snacks, og se om det vækker lidt mere interesse når han ser jer spise det uden I tilbyder ham noget? 

Men igen, datteren spiste ikke rigtig brød, men det gør hun nu uden problemer i børnehaven, og også hos dp inden da. Så forhåbentlig kommer det på et tidspunkt. 

1000 1000 tak for dit svar... for ja, det fylder aaaaaalt for meget og jeg er træt af hvis resten af min barsel skal gå med det her, for det er ikke spor hyggeligt. 

Avocado hvordan?, bare i stykker? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
heaven skriver:

Startede ud med bondebrød, og det gad han heller ikke... så sagde sp at jeg skulle skifte til noget mørkt rugbrød, det gjorde jeg også.... ingen effekt.... 

jeg mangler seriøst nogle alternativer til det rugbrød.... han vil godt tage lidt alm Hvidt brød, så nu overvejer jeg om jeg skal prøve grovtoastbrød...

Åh ok tænkte ellers at bondebrød var et godt alternativ til rugbrød nemlig.. måske du skulle prøve det igen? Og så med hans yndlings smøre ost/pålæg �� 

Nogengange kan det hjælpe, bare at sætte 5-10 hapsere på tallerken og så få lidt succes med at kunne spise dem op og evt så gradvist øge antallet, bare en tanke..

Men prøv dig frem til den din søn gerne vil spise, man kan få rugtoast mv.. Eller måske noget hjemmebag kunne gøre tricket..

Nogen gange skal man følge sine egen mavefornemmelse på trods af hvad ens sp siger.. gjorde jeg ihvertfald ��

Anmeld Citér

29. september 2017

Beem82

Jeg vil også anbefale bondebrødet med gulerod, det er lækkert blødt og i lange tider det eneste min datter ville spise. Skorperne skulle dog af for ellers nægtede hun.

Som alternativ kan jeg anbefale havregrødspandekager/muffins eller æggekager i muffinsforme med grønt i. Der er så mange forskellige variationsmuligheder.

Tænker heller ikke det rugbrød er så vigtigt.

Og ja det tager bare tid. Min datter nu to år og først nu er hun begyndt at interessere sig for andet mad end pasta. Og succesraten på rugbrød til frokost er meget varierende. Lige nu kan vi kun give hende én bid af gangen da hun ellers sutter pålægget af og lader brødet være. Hos dp grovæder hun åbenbart 

Det vigtigste i forhold til hendes madindtag er at vi sidder sammen om måltidet. Og så ellers bare lader hende sidde uden at lokke/presse. Tit gider hun ikke til at starte med, men så kommer hun alligevel igang. Nogle gange kræver det vi dutter lidt ketchup/sød sennep eller lignende på.

De dage hun så ikke spiser noget særligt supplerer vi lidt senere med yoghurt/pandekage eller andet, så vi ved hun er nogenlunde mæt.

Anmeld Citér

29. september 2017

heaven

Chrissi skriver:

Åh ok tænkte ellers at bondebrød var et godt alternativ til rugbrød nemlig.. måske du skulle prøve det igen? Og så med hans yndlings smøre ost/pålæg �� 

Nogengange kan det hjælpe, bare at sætte 5-10 hapsere på tallerken og så få lidt succes med at kunne spise dem op og evt så gradvist øge antallet, bare en tanke..

Men prøv dig frem til den din søn gerne vil spise, man kan få rugtoast mv.. Eller måske noget hjemmebag kunne gøre tricket..

Nogen gange skal man følge sine egen mavefornemmelse på trods af hvad ens sp siger.. gjorde jeg ihvertfald ��

Du har helt ret, jeg er bare nok lidt autoritetstro... og det er ikke fordi jeg ikke har givet det tid, vi kører på 3 uge nu... det er synd for os begge... og det er ikke nemt at finde ynglingspålægget når han ikke vil smage nærmest... 

Anmeld Citér

29. september 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
heaven skriver:

Du har helt ret, jeg er bare nok lidt autoritetstro... og det er ikke fordi jeg ikke har givet det tid, vi kører på 3 uge nu... det er synd for os begge... og det er ikke nemt at finde ynglingspålægget når han ikke vil smage nærmest... 

Ja det er synd for jer begge.. 

Huha jamen du må jo bare prøve at købe en masse forskelligt så.. Noget neutralt smøreost, leverpostej, torskerogn, makrel (man kan vist få noget på tube vist nok i rema) mv.

Håber at det lykkedes 

Anmeld Citér

29. september 2017

Thilde86

Det er ikke alle børn, der er klar til rugbrød i den alder, så tænker ikke du skal være så bekymret  Men for at gøre overgangsfasen til almindelig mad nemmere, så ville jeg nok holde igen med alt det søde du blander i havregrøden (altså frugtmos og sveskemos), altså ligesom trappe langsomt ud af det, så han kan spise havregrød, som ikke er sødet. Mange små børn har svært ved almindelig mad, netop fordi det er en stor overgang fra det meget søde mos og modermælk til det mere salte mad, og de fleste små børn er bare meget glad for det søde.

Så jeg ville vænne ham mere og mere til ikke at få det søde i sin mad, så overgangen til det mere salte brød med pålæg ikke er så stor 

Anmeld Citér

29. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
heaven skriver:

1000 1000 tak for dit svar... for ja, det fylder aaaaaalt for meget og jeg er træt af hvis resten af min barsel skal gå med det her, for det er ikke spor hyggeligt. 

Avocado hvordan?, bare i stykker? 

Jeg moste det bare med gaflen, og så blandede med lidt forskelligt, enten æg, eller ærter, kartoffel, fiskefrikadelle, banan osv. Hvad man nu synes. Senere blev avokadoen bare skåret til stykker. Hun fik også lidt hytteost ind imellem. Håber I finder ud af det, så du bedre kan nyde resten af barsel. Og der er da ikke noget galt i at spise pålæg uden brød - datteren og jeg gik lidt til angreb på noget hønsesalat og ost lige før 

Anmeld Citér

29. september 2017

Soonmom

Hvad med større stykker? - du skriver selv at du giver Micro stykker. Min dreng bliver rasende hvis jeg giver for små stykker for så opdage han ikke rigtigt at han får noget, han skal have noget i munden han kan gumle på

Anmeld Citér

29. september 2017

Bissen

Hvad med at gå skridtet tilbage og give ham store stykker som han selv sidde med. Han kan lege med det, sutte på det og gnave i det - og spise det han nu spiser. 

Det kan godt være han ikke får spist så meget, men lyder til, at han skal have vagt interessen for mad, hvilket kan være en måde at gøre det. Og så bare slap lidt af i det selv - han er kun 9 mdr, han er stadig en baby han skal nok komme efter det. 

Anmeld Citér

29. september 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
heaven skriver:

Åh sikke et dejligt svar.... han vil rigtig gerne have sit mælk og har trivedes fint på det faktisk.... men ja, han får også rester, lige nu faktisk giver jeg ham lidt pasta og kylling, og det vil han gerne... jeg bliver bare så ked når folk siger " han skal nok spise, når han er sulten nok" ....

Han er 9 mdr han skal nok lære det. Min søn begyndte først at spise da han blev et år. Og når du giver flaske er der jo ikke stress i forhold til jobstart og amme afvænning. 

Nogle børn har bare ikke læst de bøger om hvad de burde kunne, så tag det i hans tempo. 

Min søn er nu 2,5 og har ikke taget skade af kun at blive ammet han er vist Ree normal og spiser massere af mad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.