Når baby ikke - IKKE - vil spise rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
39 svar
18 synes godt om
29. september 2017

heaven

hej

jeg har en dreng fra 4 januar, så knapt 9 mdr.... jeg er ved at blive sindsyg, jeg er mega presset, ked af det og faktisk også irriteret på knægten, og det er megasynd. Men

jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise ret meget alm mad, han vil ikke .... vender hovedet væk, bliver møg urolig i stolen og ender med at være en grædende flitsbue.... det er særligt rugbrød han stjerner på. 

Han har generelt været sen med mad, og alm grød kom vi også lidt sent igang med netop fordi han nægtede. Men nu har jeg en sp, som siger at NU skal han altså igang med detbrød, og jeg kæmper virkelig. Men det er jo en psykiskmagtkamp vi har, og jeg er udemærket klar over at ham mærker min frustration, selvom jeg prøver at virke ligeglad...

hvad skal jeg gøre?

hans mad er sådan her pt

morgenmad: havregrød på mme, lidt over en halv del havregryn og lidt over en del mælk, dertil en klat smør og æblemos og sveskemos. Vil ikke drikke mælk af kop, så det er vand

frokost: forsøger rugbrød med forskelligt smørevenligt pålæg, tager max 5 mikro stykker - vand til...

inden eftermiddagslur: 200 mme

aftensmad: som os, her går det dog lidt bedre, men spiser kun lidt

inden sengetid kl 20 ca: 240 mme

sp er indeover, jeg vil bare rigtig gerne høre nogle andres tanker, for det fylder alt for meget og jeg er fyldt op...

hjælp gerne.

jannie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
heaven skriver:

hej

jeg har en dreng fra 4 januar, så knapt 9 mdr.... jeg er ved at blive sindsyg, jeg er mega presset, ked af det og faktisk også irriteret på knægten, og det er megasynd. Men

jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise ret meget alm mad, han vil ikke .... vender hovedet væk, bliver møg urolig i stolen og ender med at være en grædende flitsbue.... det er særligt rugbrød han stjerner på. 

Han har generelt været sen med mad, og alm grød kom vi også lidt sent igang med netop fordi han nægtede. Men nu har jeg en sp, som siger at NU skal han altså igang med detbrød, og jeg kæmper virkelig. Men det er jo en psykiskmagtkamp vi har, og jeg er udemærket klar over at ham mærker min frustration, selvom jeg prøver at virke ligeglad...

hvad skal jeg gøre?

hans mad er sådan her pt

morgenmad: havregrød på mme, lidt over en halv del havregryn og lidt over en del mælk, dertil en klat smør og æblemos og sveskemos. Vil ikke drikke mælk af kop, så det er vand

frokost: forsøger rugbrød med forskelligt smørevenligt pålæg, tager max 5 mikro stykker - vand til...

inden eftermiddagslur: 200 mme

aftensmad: som os, her går det dog lidt bedre, men spiser kun lidt

inden sengetid kl 20 ca: 240 mme

sp er indeover, jeg vil bare rigtig gerne høre nogle andres tanker, for det fylder alt for meget og jeg er fyldt op...

hjælp gerne.

jannie

Hvorfor er det så vigtigt med rugbrød? Min datter spiste heller ikke rigtig rugbrød på det tidspunkt. Hvis hun fik det med leverpostej, så slikkede hun det bare af og lod brødet være. Men nu spiser vi generelt meget lidt brød herhjemme, så har aldrig set det som et kæmpe problem. Det er jo synd det skal være noget der stresser jer så meget. 

Anmeld Citér

29. september 2017

heaven

Cherraly skriver:

Hvorfor er det så vigtigt med rugbrød? Min datter spiste heller ikke rigtig rugbrød på det tidspunkt. Hvis hun fik det med leverpostej, så slikkede hun det bare af og lod brødet være. Men nu spiser vi generelt meget lidt brød herhjemme, så har aldrig set det som et kæmpe problem. Det er jo synd det skal være noget der stresser jer så meget. 

Jeg er helt enig.... men hvad giver/gav du så til frokost som alternativ?

Anmeld Citér

29. september 2017

Aspek

Har du prøvet at bløde rugbrødet op med vand? Altså smøre det og så lige dyppe hapseren i vand, måske det kunne hjælpe lidt på konsistensen..?!

Anmeld Citér

29. september 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Måske du kunne prøve med noget groft bondebrød, mener det er paagen der laver det eller også bare alm bondebrød m. enten gulerod eller lidt kerner i ��

Anmeld Citér

29. september 2017

heaven

Aspek skriver:

Har du prøvet at bløde rugbrødet op med vand? Altså smøre det og så lige dyppe hapseren i vand, måske det kunne hjælpe lidt på konsistensen..?!

Jep - har prøvet at bløde op med både vand og mme....ingen effekt...

Anmeld Citér

29. september 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Min søn blev stort set fuldammet som 9 mdr han havde ingen interesse i mad. Det kom først efter 1 år. Så jeg ville tage det roligt. Tilbyde uden at presse. 

Men hvad med rester af aftensmad pasta mv til frokost ?

Anmeld Citér

29. september 2017

heaven

Måske du kunne prøve med noget groft bondebrød, mener det er paagen der laver det eller også bare alm bondebrød m. enten gulerod eller lidt kerner i ��

Startede ud med bondebrød, og det gad han heller ikke... så sagde sp at jeg skulle skifte til noget mørkt rugbrød, det gjorde jeg også.... ingen effekt.... 

jeg mangler seriøst nogle alternativer til det rugbrød.... han vil godt tage lidt alm Hvidt brød, så nu overvejer jeg om jeg skal prøve grovtoastbrød...

Anmeld Citér

29. september 2017

heaven

Mariehøne123 skriver:

Min søn blev stort set fuldammet som 9 mdr han havde ingen interesse i mad. Det kom først efter 1 år. Så jeg ville tage det roligt. Tilbyde uden at presse. 

Men hvad med rester af aftensmad pasta mv til frokost ?

Åh sikke et dejligt svar.... han vil rigtig gerne have sit mælk og har trivedes fint på det faktisk.... men ja, han får også rester, lige nu faktisk giver jeg ham lidt pasta og kylling, og det vil han gerne... jeg bliver bare så ked når folk siger " han skal nok spise, når han er sulten nok" ....

Anmeld Citér

29. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
heaven skriver:

Jeg er helt enig.... men hvad giver/gav du så til frokost som alternativ?

Hun fik meget avokado, f.eks med æggeblomme, banan, lidt leverpostej eller fisk. Grøntsagsmos og supper. Og så lavede jeg også meget grød, af alle mulige slags, og med f.eks æble- eller pærestykker. 

Det er selvfølgelig sådan, at de får meget brød i institutioner, så din søn må nok vænne sig til det på et tidspunkt. Men jeg ville nok tage en pause fra at det fylder så meget og bliver mere og mere surt. Så måske bare bliv ved med at have lidt på tallerken uden at presse på? Evt lav små hapser til jer voksne som snacks, og se om det vækker lidt mere interesse når han ser jer spise det uden I tilbyder ham noget? 

Men igen, datteren spiste ikke rigtig brød, men det gør hun nu uden problemer i børnehaven, og også hos dp inden da. Så forhåbentlig kommer det på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.