Hvornår er mænd for gammel til at blive far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2017

Rosa-Sofia

Gad vide om ikke de fleste egentlig planlægger ud fra hvad de selv føler, at de har lyst og overskud til? Tænker jeg lige efter at have læst tråden, det virker ikke som om, at mange forestiller sig eller prøver at forestille sig, hvordan det vil være for deres børn at vokse op med gamle forældre. Men det gælder vel også for folk, der får børn meget tidligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2017

Anonym

Her står vi også lidt i et problem. 

Jeg har et barn fra tidligere - han har tre. Vi snakker om et fælles barn. Han vil dog gerne vente lidt og jeg vil gerne i gang og ja det er også pga alder. Jeg er 34 og han er 46. Vi har begge en på 9 år - så jeg syns det skal være nu hvis det skal være. Men hmm tror faktisk ikke det bliver til flere børn hvis jeg skal være ærlig. 

Anmeld Citér

26. september 2017

Iks

Anonym skriver:

Hvor nå syntes i at en mand er for gammel til at få flere børn?

Min mand er 45 og jeg er 32 vi har 2 børn men kunne måske godt tænke os at få en efternøler, men det ville under alle omstændigheder ikke blive om før et par år. 

Men jeg er lidt i tvivl om jeg helt skal droppe tanken om at få flere børn

I må meget gerne kommenter hvorfor i stemmer som i gør

Jeg mødte først min mand da han var 42. Et af hans første spørgsmål til mig var om jeg skulle have børn, for han havde ikke 5 år at vente i. I morgen bliver han 48 og vi har to børn, en på 3 og en på 8 uger. Vi er dog begge enige om at det er nok også da han stadigvæk gerne vil kunne spille bold med ungerne. Det skal lige siges at jeg er 36. 

Man er vel kun så gammel som man føler sig, men alligevel tænker man da på, at man gerne vil opleve børnene bliver store og gerne også børnebørn. 

Anmeld Citér

27. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvor nå syntes i at en mand er for gammel til at få flere børn?

Min mand er 45 og jeg er 32 vi har 2 børn men kunne måske godt tænke os at få en efternøler, men det ville under alle omstændigheder ikke blive om før et par år. 

Men jeg er lidt i tvivl om jeg helt skal droppe tanken om at få flere børn

I må meget gerne kommenter hvorfor i stemmer som i gør

Jeg ville blive dybt deprimeret hvis jeg var din mand, hvilket jeg heldigvis IKKE er, hvis jeg fik den besked at jeg var for gammel !

Hvad mener du med at være for gammel ? Risikoen for at få et handicappet barn ? Er børn nu ikke længere børn uanset om de er handicappet eller ej ?

Tilbage til alderen... så er der større risiko for at kvinden bliver for gammel før manden ! Depression ophævet.

Jeg syntes ikke at alderen+ spiller nogen rolle, (haters go home), men du kan derimod være for ung, fordi det er modenheden som forældre der afgør om du leverer et afbalanceret barn til samfundet eller ej.

Desværre findes der flere faktorer i livet som afgør om nogen bliver forældre eller ej, uanset alder, så drop aldersproblematikken og nyd at du har en mand samt børn.

Alder er en psykisk/norm relateret størrelse som kan diskuteres til al evighed... så planlæg hvornår I ønsker en efternøler og glæd jer over dén mulighed !

Anmeld Citér

27. september 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Jeg ville blive dybt deprimeret hvis jeg var din mand, hvilket jeg heldigvis IKKE er, hvis jeg fik den besked at jeg var for gammel !

Hvad mener du med at være for gammel ? Risikoen for at få et handicappet barn ? Er børn nu ikke længere børn uanset om de er handicappet eller ej ?

Tilbage til alderen... så er der større risiko for at kvinden bliver for gammel før manden ! Depression ophævet.

Jeg syntes ikke at alderen+ spiller nogen rolle, (haters go home), men du kan derimod være for ung, fordi det er modenheden som forældre der afgør om du leverer et afbalanceret barn til samfundet eller ej.

Desværre findes der flere faktorer i livet som afgør om nogen bliver forældre eller ej, uanset alder, så drop aldersproblematikken og nyd at du har en mand samt børn.

Alder er en psykisk/norm relateret størrelse som kan diskuteres til al evighed... så planlæg hvornår I ønsker en efternøler og glæd jer over dén mulighed !

Alder er jo ikke bare en psykisk norm eller hvad du skriver. Det er da nødvendigt at være realistisk omkring, at vi ikke lever for evigt og at overveje, hvordan det vil være for ens barn eventuelt at stå uden far tidligt i sit liv. Og jeg er helt med på, at der kan ske mange ting også med unge forældre, sygdom, ulykker osv. Men jeg synes ikke, at man bare kan negligere, at vi bliver ældre og hvilke konsekvenser det har for én og ens børn. 

Anmeld Citér

27. september 2017

Beem82

Min mand er 20 år ældre end mig, han er 55 og vi venter vores måske sidste barn.

Da vi mødtes for 5 år siden var børn et stort fælles ønske og han står helt fast på at jeg skal have de børn jeg vil have - det var prisen for at finde sig en yngre dame  

Vi har dog løbende snakken om, at han også gerne vil være til gavn og glæde for dem i så mange år som muligt, så vi har altid haft en tidsfaktor hængende over vores hoved mht prioritering og planlægning. Og vi er enige om at 60 år er det seneste, hvis vi skal have endnu et barn.

Jo, der er en risiko for at vores børn kommer til at opleve tab og savn i en tidligere alder end de fleste og det gør mig ked. Men for mig er det vigtigst, at jeg ved, at han giver alt hvad han har for at være en fantastisk far så længe han kan. 

Kvalitet over kvantitet, der er jo ingen garantier i livet lige meget hvad! Det er også derfor jeg har valgt den mand på trods af han er det ældre - han gør mig lykkelig 

Anmeld Citér

27. september 2017

Carina:-)

I vores omgangskreds er modne forældre det normale.

De fleste har fået børn efter karriere så 35plus ved den første er normalt.

Jeg har fået børn som teen ung mellem og tudsegammel (ifølge nogen)

Og jeg vil til enhver tid vælge tudsegammel da det er noget federe at ha børn med den ro jeg nu har efter jeg har rundet de 40.

Den ældste får jeg kender har her som 53 årig gået nummer 3 og han er på ingen måder en ringere far end en på 30.

Jeg tænker at styr på økonomi job osv er vigtigere ting at have fokus på end noget så ligegyldigt som alder.

Anmeld Citér

27. september 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Den yngste vil være 12-13 år, hvis det er vi skal have en efternøler.

Og på det tidspunkt burde der gerne gå et par år før de få børn.

Mit ældste barn bliver forhåbentlig aldrig forældre da h*n er handicappet og nok aldrig bliver i stand til at tage vare på et barn.

Lige præcis det faktum at l har et handikappet barn kunne gøre at jeg personligt ville overveje at få et barn mere. Ansvaret for den handikappede søskende ville kunne deles ud på to søskende når l ikke er her mere og det faktum at et andet menneske forstår 100% hvad man går igennem når man mister forældre, når der er noget i forhold til det handikappede barn og meget andet ville være vigtigere for mig end alderen

held og lykke til jer <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.