Hvornår er mænd for gammel til at blive far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

44, og så min søster da han var 50. Vi har tre brødre på 39, 42 og 43(afdød) 

Han er 75år. 

Ok.

Har din søster ohså det fint med at have en gammel far og har i nogensinde tænkt at I kunne miste ham inden i blev særlig gamle?

Og har i tænkt på det nå i få børn osv.

Hvis jeg spørger for meget så skal du bare sige til 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2017

Anonym trådstarter

Nupa-Sofia skriver:

Jeg ville i øvrigt også tænke, at 50 år ville være sidste udkald for mig som kvinde, også selvom jeg godt ved, at mænd vil have nemmere ved at producere babyer i den alder, end jeg ville have ved at blive gravid  

Ok jeg ville helt udelukke at jeg ville få børn efter jeg blev 40 

Anmeld Citér

23. september 2017

Stivdie

Altså jeg kender der en, godt nok kvinde, der fik en efternøler i en alder af 43. Vil bare sige, din mand skal kraftigt overveje hvordan han selv vil føle omkring, at alle (børnehaven, barnets kammerater og kammeraters forældre) vil tro, at han er barnets bedstefar og ikke barnets far. For det vil komme til at ske, hvis I får barn, når han er så tæt på 50 med den sidste.

Ellers vil jeg sige, at det kommer an på, hvor ung man føler sig. I min familie dør mændene tidligt (først eller midt i 60'erne), så jeg foretrækker at alle børn er sat i verden inden forældrene er fyldt 35.

Anmeld Citér

23. september 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Altså jeg kender der en, godt nok kvinde, der fik en efternøler i en alder af 43. Vil bare sige, din mand skal kraftigt overveje hvordan han selv vil føle omkring, at alle (børnehaven, barnets kammerater og kammeraters forældre) vil tro, at han er barnets bedstefar og ikke barnets far. For det vil komme til at ske, hvis I får barn, når han er så tæt på 50 med den sidste.

Ellers vil jeg sige, at det kommer an på, hvor ung man føler sig. I min familie dør mændene tidligt (først eller midt i 60'erne), så jeg foretrækker at alle børn er sat i verden inden forældrene er fyldt 35.

Min mand ville ikke tænke så meget over det, han ville bare grine lidt af det.

Hans mor døde af en blodprop efter en operation, han har aldrig kendt sin rigtige far. 

Men han morbrødre lever i bedste velgående er begge over 60 hvor af den ene stadig arbejde.

Anmeld Citér

23. september 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Ok jeg ville helt udelukke at jeg ville få børn efter jeg blev 40 

Det kan jeg også sagtens forstå det er ret forskelligt hvad folk har lyst til. En af mine bekendte ville ikke have flere, hvis hun nåede at blive over 30. Det synes jeg jo er meget ung, men hun var så 18 og 21, da hun fik de to børn, hun har, og så giver det mening, at hun ikke har lyst til at have småbørn hele livet, kan man sige  

Anmeld Citér

23. september 2017

Anonym

Min mand er 47. Han var 44 da vi fik nr 1 og 46 da vi fik nr 2. Det synes jeg er i den sene ende, men jeg selv er noget yngre end ham, og vi ville rigtig gerne have fælles børn �� Det er vel ens eget valg ��

Anmeld Citér

23. september 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ok.

Har din søster ohså det fint med at have en gammel far og har i nogensinde tænkt at I kunne miste ham inden i blev særlig gamle?

Og har i tænkt på det nå i få børn osv.

Hvis jeg spørger for meget så skal du bare sige til 

Ikke hvad jeg kan huske som barn, vi havde bare den seje far(alle min søsters veninder synes han var den sejeste) og han var mere fri i opdragelse. 

Ja der har nok været tidspunkt hvor jeg gerne ville have haft en yngre far, men så er jeg hoppet videre og bare glad for at jeg har den bedste far i verden 

Det er mere inden for de sidste 5-10år at jeg tænker at han er ved at blive gammel, en det er også fordi han ikke bare sidde i en stol, men er aktiv.  

Han skal være morfar næste år, og er farfar til 6, men ja der er nogle gange jeg tænker på det, mest fordi de ikke vil have en mormor, så vil jo gerne have at han oplever mine børn, men han har fået forbud om at dø de næste 25år. 

Anmeld Citér

23. september 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Stivdie skriver:

Ikke altid, det med at de tror at han er ens bedstefar. 

Anmeld Citér

23. september 2017

CC79

Min far var 16 da han fik sit første barn og 50 da han fik sit fjerde barn..Man må selv mærke hvornår man føler det løb er kørt. Min mand bliver 42 og jeg bliver 38 og vi fik vores fjerde barn i marts i år og nu ved vi at det løb er kørt og jeg vil ikke have børn når jeg er over 40. Men har en søster der var 41 da hun blev mor også for fjerde gang og hendes første barn fik hun som 18-årig. Har også en svigerinde på over 40 med 2 småbørn i alderen 1 år og 4 år og hendes kæreste som jo er min ældste bror er 48 år. Så tror det er en meget individuel følelse man selv mærker og ikke noget man kan komme med et facit på..

Anmeld Citér

23. september 2017

lineog4

Stivdie skriver:

Min mand har endnu ikke oplevet at blive forvekslet med en bedstefar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.