Hvornår er mænd for gammel til at blive far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2017

Anonym

Min veninde har en meget gammel far (der er over 20 års forskel på hendes forældres aldre) og så har hun søskende der er mere end 20 år ældre end hende (halvsøskende). Hun er en rigtig efternøler og hendes mors eneste barn. Og hun HADER det, både med at være efternøler, men også især med at have en så gammel far. Og nu hvor hun kun er midt i 20’erne er hendes far så dårlig at han næsten ikke kan gå på trapper eller noget (kan tage et enkelt trin på trapper, ellers ikke), og der går ikke ret mange år før hun mister ham, fordi han er enormt syg og dårlig. Og det meste af hendes liv har han ikke været frisk til fx at lege med hende udenfor osv.

Så jeg ville bestemt fraråde det. Ved godt at selv med yngre forældre er der ingen garanti for at have dem i mange år, men risikoen for at miste sin far tidligt er væsentlig større ved en ældre far.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Hvordan bliver i mødt nå i fortæller hvor gammel din man er?

Kun positivt. Der er endnu ikke nogen der har sagt noget eller andet til os. Hvad de tænker er jo selvfølgelig en anden sag,  det kan vi jo ikke vide. Men jeg bekymrer mig ikke om det 

Anmeld Citér

24. september 2017

Baby2017

Anonym skriver:

Jeg har også altid sagt at jeg ikke ville have børn efter jeg blev 30 år jeg var 21 da vi fik den første. 

Men nu hvor jeg er 32 så kan jeg godt se man stadig er ung og har stadig meget at give af

Men jeg har altid tænkt at vi skulle udelukke det nå min mand blev 40 år 

Men ønsket om et 3 barn bliver bare større og større og jeg ved der som min. Vil gå et par år, før jeg har det overskud der skal til også vil min man jo være 48 år ca nå babyen kommer til verden.

Men der vil jeg så stadig kun være 35 år

Jeg tror at selv til den tid vil jeg føle det er for sent.. Selvom jeg selv var i 30erne, så det at min mand ville være tæt på 50 ville jeg nok ikke helt kunne acceptere. Tænker at det er deromkring man normalt får sin "frihed" igen. Men altså hvis i er klar på den så synes jeg i skal gøre det. Det er jo kun jer der kan vide hvad der er bedst for jer og jeres familie 

Anmeld Citér

24. september 2017

Solstråle90

Anonym skriver:

Hvor nå syntes i at en mand er for gammel til at få flere børn?

Min mand er 45 og jeg er 32 vi har 2 børn men kunne måske godt tænke os at få en efternøler, men det ville under alle omstændigheder ikke blive om før et par år. 

Men jeg er lidt i tvivl om jeg helt skal droppe tanken om at få flere børn

I må meget gerne kommenter hvorfor i stemmer som i gør

Jeg har stemt 43-45.- men for mig kommer det meget mere an på hvor stor alders forskel der er på ens børn når man vælger en sidste evt efternøler. 

Jeg ville selv syntes det var alt andet end fedt at blive mor mens mine egne forældre havde små børn. Jeg er 40 når vores ældste pige er 20 og så skal jeg ikke havde små børn samtidigt som mine store børn. 

Jeg vil gerne kunne give mine børn det at jeg har overskud til at være mormor til deres børn og ikke selv havde små på næsten samme alder løbende rundt. 

Er 26 og venter barn nr 2 min kæreste er 32. Og vi har en datter på 6 år. Hvis vi skal have en nr 3, bliver det inde for 1-3 år. 

Anmeld Citér

24. september 2017

Anonym trådstarter

Solstråle90 skriver:

Jeg har stemt 43-45.- men for mig kommer det meget mere an på hvor stor alders forskel der er på ens børn når man vælger en sidste evt efternøler. 

Jeg ville selv syntes det var alt andet end fedt at blive mor mens mine egne forældre havde små børn. Jeg er 40 når vores ældste pige er 20 og så skal jeg ikke havde små børn samtidigt som mine store børn. 

Jeg vil gerne kunne give mine børn det at jeg har overskud til at være mormor til deres børn og ikke selv havde små på næsten samme alder løbende rundt. 

Er 26 og venter barn nr 2 min kæreste er 32. Og vi har en datter på 6 år. Hvis vi skal have en nr 3, bliver det inde for 1-3 år. 

Den yngste vil være 12-13 år, hvis det er vi skal have en efternøler.

Og på det tidspunkt burde der gerne gå et par år før de få børn.

Mit ældste barn bliver forhåbentlig aldrig forældre da h*n er handicappet og nok aldrig bliver i stand til at tage vare på et barn.

Anmeld Citér

24. september 2017

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

Jeg tror at selv til den tid vil jeg føle det er for sent.. Selvom jeg selv var i 30erne, så det at min mand ville være tæt på 50 ville jeg nok ikke helt kunne acceptere. Tænker at det er deromkring man normalt får sin "frihed" igen. Men altså hvis i er klar på den så synes jeg i skal gøre det. Det er jo kun jer der kan vide hvad der er bedst for jer og jeres familie 

Det var også derfor at jeg ville have børn tidligt, men vi må se på det til den tid da det jo ikke er sikkert at vi vælger nr 3 da det kommer meget an på hvordan tingene former sig de næste par år.

Anmeld Citér

24. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min veninde har en meget gammel far (der er over 20 års forskel på hendes forældres aldre) og så har hun søskende der er mere end 20 år ældre end hende (halvsøskende). Hun er en rigtig efternøler og hendes mors eneste barn. Og hun HADER det, både med at være efternøler, men også især med at have en så gammel far. Og nu hvor hun kun er midt i 20’erne er hendes far så dårlig at han næsten ikke kan gå på trapper eller noget (kan tage et enkelt trin på trapper, ellers ikke), og der går ikke ret mange år før hun mister ham, fordi han er enormt syg og dårlig. Og det meste af hendes liv har han ikke været frisk til fx at lege med hende udenfor osv.

Så jeg ville bestemt fraråde det. Ved godt at selv med yngre forældre er der ingen garanti for at have dem i mange år, men risikoen for at miste sin far tidligt er væsentlig større ved en ældre far.

Vores yngste vil være omkring 12-13 år på det tidspunkt. 

Men vil vi vil kigge på det om et par år da det ikke er sikkert at vi få nr 3 da det kommer meget and på hvordan vores liv former sig de næste par år

Anmeld Citér

24. september 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Min mand var 49 da vi fik den sidste (og han var 28 da han fik sin første). Jeg har ikke overvejet, at han skulle være for gammel, men han har bekymret sig selv. 

Han er en skøn far og jeg er sikker på ingen af vores børn går rundt og bekymrer sig for han dør i hvert fald ikke mere end de bekymrer sig for jeg gør og jeg var kun 36 med den sidste.

jo han er 69 når den yngste er 20, men så er det jo bare sådan det er. Tænk hvor meget tid han får nården yngste er fri og frejdig og måske kan rejse Jorden rundt med sin far. Der r jo fordele og ulemper ved alt. 

Min egen grænse går nok cirka ved de 50. I hvert fald synes jeg min mand nu er for gammel ikke nu men i forhold til ham nødig skulle gå.på pension samtidig med barnet skal holde 9. Klasses sidste skoledag 

Her er det ikke min mand der bekymre sig . Han har ville have nr 3 siden vores yngste var et par mdr, det er mig der har sagt nej. Da vi ikke har haft det overskud det kræver at have et 3 barn.

Anmeld Citér

25. september 2017

Bornholmer tøsen

Altså jeg synes ikke det er noget man som sådan skal gå efter, men min far var 50 da han fik mig. 

Hvis jeg skulle ændre noget så var det hans alder, men om han er 30 eller 50 så kan han jo altid dø lige pludselig desværre. Min mor døde da jeg var 5 så det er nok "kun" derfor jeg ville ændre hans alder, for han opfører sig ikke som en på hans alder, så derfor har ikke altid tænkt over det.

Det eneste der rigtig har været forskel på min barndom i forhold til mine veninder fra skolen, er at mange ikke troede han var min far men min bedstefar, og han hos nogen af dem var på alder med deres bedsteforældre

Jeg ville ikke skifte ham ud til trods for hans alder, men han var også meget frisk som 50 årig, så jeg tror det kommer meget an på hvem man snakker om

Anmeld Citér

25. september 2017

Anonym

Jeg syntes det er vildt svært at svarer på hvornår man er for gammel. 

Min mor er midt 40erne (jeg er 26) og i min verden er hun bare for gammel nu. Hun har en dårlig krop og ikke lige så frisk som for 10 år siden. 

Omvendt har jeg en veninde på 46, hun var 43 da hun fik sin søn og jeg har aldrig tænkt hun var for gammel, hun er frisk, i god form og ingen skavanker. 

På mande siden har jeg en veninde på 32 hendes mand er 52 jeg skænkede det aldrig en tanke, han er frisk og rørig og tager på bjergbestigning eller lange vandrer ture i svært terræn 1 gange om året og landevejs cykler hver morgen kl 5. 

En anden  venindes mand er 47 og de venter sig til november og ærligt jeg syntes han er alt for gammel, han er sløv, taler langsomt, ryger pibe og kan ikke være  med på noget fysisk (ok. Han er overvægtig og passer ikke på sig selv) han er samtidig rigtig gammel at se på og folk tror jævnligt han er i 60erne. 

Min egen mand er 36, han bliver altid skudt yngre, er meget frisk og laver mange "jeg kan sagtens" -nej du kan ej haha. Så selvom han er frisk og dejlig vil vi ikke have flere efter han er fyldt 40. Dels fordi du aldrig ved hvornår det går ned af bakke og fordi alle mænd dør når de 65-70 år i hans familie og vil vil også gerne have mere end 5 år sammen uden børn i hytten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.