Har du Facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2017

Tystys14

Chrissi skriver:

Jeg har det lidt ligesom dig..

Jeg har iøvrigt kun Facebook pga studie.. men bruger det ikke rigtig, kun når vi har gruppe arbejde i forbindelse med studie.

Ser på Facebook, som folks chance for at snage i andres liv.. og omvendt kan jeg også se fordelene ved  Facebook, mht kontakt til familie og venner..

Skrev til mit kommende studie om det var et krav med Facebook, og de forslog mig at lave en "anonym" profil. Lidt øv synes jeg at det er nødvendigt når der findes telefoner SMS, MMS og fronter. 

Facebook gjorde Inter godt for mig, og hader andre kan snage i ens privatliv og omvendt er jeg ikke spor nysgerrigt anlagt i den sammenhæng. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Tystys14

MorTil3+ skriver:

Min mand og jeg har ikke facebook, det har vi ikke haft i 4 år nu, vi blev træt af det, der var en masse drama, synes facebook i bund og grund er en datingside, der var i hvert fald mange mænd der skrev og prikkede altid og ja så har vi ikke brug for at følge med i andres liv udover vores familie og gode venner, men dem snakker vi med over tlf. Og vi synes ikke alle mulige bekendte skal følge med i vores liv. Og hvis der er noget super vigtigt vi skal vide som kun står derinde skal vores familie og venner nok informere os.

Ej det lyder lidt som os. Min mand var den første til at slette sin profil da han fik nok af sine exkærester hele tiden skrev og fandt ham. For meget drams sagde han. 

Der gik dog et års tid før jeg fulgte hans eksempel, da nogle fra min fortid fandt mig. Der gik det op for mig at det ikke sagde mig noget at have kontakt til folk på den måde.   Efterfølgende er det også gået op for mig at jeg blev en smule deprimeret af Facebook.  

Vores familie er også gode til at informere hvis noget meget virgtigt skulle dukke op. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Tystys14

heaven skriver:

Nej, har ikke fb, har aldrig haft det og får det heller aldrig - jeg gider ikke, og har ikke brug for det. 

De mennesker, hvis liv jeg gerne vil følge med i, har jeg på tlf/SMS..... og Irl.

dog har jeg messenger, nogen påstår at så er jeg også på fb, aner det ikke. Min mand oprettede det og jeg bruger det i gruppesammenhæng/korrespondence.....

Så fornuftigt hvis du spørger mig,  deler din holdning. Dog har jeg heller ikke messenger. 

Jeg blev overrasket over hvor deprimeret Facebook gjorde mig, da jeg slettede den for nogle år siden. Har det virkelig meget bedre uden sociale medier som Facebook. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym

Sjovt jeg vidste heller ikke hvornår det blev lanceret.  Troede også jeg var ældre dengang Facebook blev lavet. Men der kan man bare se. 

Hvordan kan det være du har fravalgt Facebook ? Hvis du vil fortælle det selvfølgelig   Dejligt jeg ikke er helt alene. 

Har først set beskeden nu  Jeg synes det stjæler for meget tid, og det irritere mig at folk forventede at man svarede med det samme, og var online derinde.. Og ja.. jeg ved det faktisk ikke. Det var et valg jeg traf, og jeg har ikke kigget mig tilbage siden. 

Det er selvfølgelig irriterende at man går glip af nogle forskellige ting, men derudover.. så mangler jeg det ikke :-)

Anmeld Citér

17. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Tystys14 skriver:

Lige i forhold til det med børnehaven og skolen der føler jeg også måske jeg går glip af noget, især pga. Det er derinde de lægger alle fælles billeder af fester, aregenmenter og lign. Men synes ikke det nok til jeg ønsker deltage på Facebook.

Her bruger både manden og jeg mere tid på at mødes med familien og ellers SMS og ringe med fem længere væk. Sender også MMS til dem der interessere sig for hvad vi laver, og omvendt sender andre fra familien også en del MMS'er til os. 

Men jo, kan godt se at Facebook nok er nemmere i nogle sammenhæng.

Men i bund og grund bestemmer man jo selv hvor meget tid man bruger på Facebook, om man kun bruger det for at se og følge konkrete ting, eller om man skal følge med i alt.

Anmeld Citér

17. august 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Skrev til mit kommende studie om det var et krav med Facebook, og de forslog mig at lave en "anonym" profil. Lidt øv synes jeg at det er nødvendigt når der findes telefoner SMS, MMS og fronter. 

Facebook gjorde Inter godt for mig, og hader andre kan snage i ens privatliv og omvendt er jeg ikke spor nysgerrigt anlagt i den sammenhæng. 

Præcis forstår heller ikke hvorfor det skal være nødvendigt.. men man kan bare minimere sig til når der er studie opgaver, det gør jeg 

Jeg har også en ret anonym profil 

Anmeld Citér

17. august 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
  1. Jeg har fravalgt at have facebook. Det er ikke noget jeg synes jeg mangler, og har masser af andre ting at bruge min tid på.

Anmeld Citér

17. august 2017

Ciss

Tystys14 skriver:

Ja som overskriften lyder er jeg interesseret i at finde ud af om jeg er helt alene om ikke at have det sociale medie Facebook? 

Jeg har personligt ikke selv lyst til at have Facebook eller anden social medie der minder om. Jeg har haft Facebook for år tilbage og helt ærligt syntes jeg det var noget pjat, og blev på en måde i dårligt humør af det. 

Fik en mail fra mit nye studie om at vi alle skulle gå ind og melde os til deres Facebook gruppe. Hmm... 

Hvad tænker i om Facebook og om dem der fravælger dette? Eller er i selv en af dem som har fravalgt dette medie.  Er ret nysgerrig omkring dette emne. 

Jeg har Facebook. 

Jeg fik det mens jeg studerende.  Men brukte det næsten ikke.

Nu bruger jeg det rigtig meget, men det er i forbindelse med mit arbejde. Det forventes, at vi har det, og jeg ser at det er et vigtigt redskab for os i dagens samfund.

Privat bruger jeg det minimalt, så hvis ikke det var en del af arbeidet, havde jeg meldt mig ud.

Jeg ser med lidt misundelse på dem, som melder sig ud. Når man er der, får folk en forventning om, at de altid kan nå dig, og at du følger med på, hvad de lægger ud osv. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tystys14 skriver:

Lige i forhold til det med børnehaven og skolen der føler jeg også måske jeg går glip af noget, især pga. Det er derinde de lægger alle fælles billeder af fester, aregenmenter og lign. Men synes ikke det nok til jeg ønsker deltage på Facebook.

Her bruger både manden og jeg mere tid på at mødes med familien og ellers SMS og ringe med fem længere væk. Sender også MMS til dem der interessere sig for hvad vi laver, og omvendt sender andre fra familien også en del MMS'er til os. 

Men jo, kan godt se at Facebook nok er nemmere i nogle sammenhæng.

Altså vi har ikke et valg mht skolen. Det er en privat ny skole der endnu ikke har alm intra, så hvis man vil vide om de skal på tur og skal have noget særligt med, hvad de har for af lektier osv, så er det der det sker indtil videre.

Anmeld Citér

17. august 2017

B&J

Jeg har det og bruger det virkelig meget. Ang min søns skole - spejder man får en masse dejlige billeder 

Køb og salg syntes jeg også er fantastisk. Jeg syntes det er fantastisk nogle man har gået i skole med feks har fået job uddannelse barn osv og kan sige tillykke fordi jeg kab godt log at være glad på andres vejede lige som da jeg fik job alle de tillykke jeg fik blev jo vildt glad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.