Har du Facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2017

Soonmom

Har haft det siden 2008, ligger stort ser aldrig noget op, men bruger grupper og så er jeg også bare nyskkerig og vil gerne følge med i venner/gamle venner og bekendtes liv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, jeg er på Facebook. Må indrømme at jeg er ret nysgerrig anlagt, og har faktisk kunne regne ud hvad nogle herinde hedder i virkeligheden, da nogle har spurgt om nøjagtigt det samme her, som de har i nogle grupper på Facebook ( altså hvor de skrev hvad børnene hed og de havde nøjagtigt samme problem stilling ). Men til stor glæde for mine unger, er jeg ikke selv en person, som har behov for at dele store dele af vores liv på Facebook.

Anmeld Citér

17. august 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg lavede min første Facebook profil i ca 2009 men få dage efter glemte jeg alt om den. Så her for ca 1-2 siden kom jeg i tanke om den . Men slettet den og lavet en ny. Nu har jeg brugt det mere end den gang. Jeg skriver ikke rigtig noget og deller sjov ting osv engang imellem. Men det jeg bruger Facebook allermest til, er sådan salgs grupper. Også er det sjovt at skrive med nogle gamle bekendte og høre hvordan det gå dem og hvor henne i livet de er nu osv.

Anmeld Citér

17. august 2017

MorTil3+

Min mand og jeg har ikke facebook, det har vi ikke haft i 4 år nu, vi blev træt af det, der var en masse drama, synes facebook i bund og grund er en datingside, der var i hvert fald mange mænd der skrev og prikkede altid og ja så har vi ikke brug for at følge med i andres liv udover vores familie og gode venner, men dem snakker vi med over tlf. Og vi synes ikke alle mulige bekendte skal følge med i vores liv. Og hvis der er noget super vigtigt vi skal vide som kun står derinde skal vores familie og venner nok informere os.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym

Tystys14 skriver:

Ja som overskriften lyder er jeg interesseret i at finde ud af om jeg er helt alene om ikke at have det sociale medie Facebook? 

Jeg har personligt ikke selv lyst til at have Facebook eller anden social medie der minder om. Jeg har haft Facebook for år tilbage og helt ærligt syntes jeg det var noget pjat, og blev på en måde i dårligt humør af det. 

Fik en mail fra mit nye studie om at vi alle skulle gå ind og melde os til deres Facebook gruppe. Hmm... 

Hvad tænker i om Facebook og om dem der fravælger dette? Eller er i selv en af dem som har fravalgt dette medie.  Er ret nysgerrig omkring dette emne. 

Jeg brugte Facebook meget for nogle år siden, men brugte simpelhen så meget tid på det at jeg valgte at deaktiverer den. Loggede først på igen for 1 måned siden, altså efter næsten 2 år uden. 

Blandt andet fordi jeg også starter på nyt studie her i slut august. Men må indrømme at jeg nærmest allerede har fortrudt at jeg har åbnet den igen. Jeg bliver på en eller anden underlig måde super stresset af det 

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym

Jeg har facebook, instagram, Twitter, LinkedIn, pinterest og snapchat, men jeg bruger det så også i mit job. Og generelt ville det være helt umuligt ikke at være på mindst facebook inden for min branche.

Jeg er dog en ret privat person, så jeg deler meget sjældent noget på facebook, min Instagram er lukket og kun for venner og familie, Twitter og LinkedIn bruger jeg udelukkende professionelt, og Snapchat bruger jeg stort set kun med min mand og tre nærmeste veninder. Pinterest bruger jeg kun til inspiration til mig selv.

Jeg kan godt lide facebook og de øvrige sociale medier, da det er en nem og overskuelig måde at holde sig opdateret på. Men jeg vil da også sige, at jeg er meget kritisk over for, hvad folk deler. Jeg gider ikke spilanmodninger, folk der udbasunerer hele deres privatliv (I kender dem sikkert... Dem der kommer med en eller anden kryptisk besked om, at alt er imod dem, for så ikke at ville svare på kommentarer) eller folk, der helt ukritisk deler alt, hvad de møder på nettet.

Og så er det jo så smart, at man selv kan bestemme, hvor meget man selv deler og faktisk også hvor meget man ser fra andre. Det er, hvad man gør det til.

Anmeld Citér

17. august 2017

heaven

Nej, har ikke fb, har aldrig haft det og får det heller aldrig - jeg gider ikke, og har ikke brug for det. 

De mennesker, hvis liv jeg gerne vil følge med i, har jeg på tlf/SMS..... og Irl.

dog har jeg messenger, nogen påstår at så er jeg også på fb, aner det ikke. Min mand oprettede det og jeg bruger det i gruppesammenhæng/korrespondence.....

Anmeld Citér

17. august 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Tystys14 skriver:

Ja som overskriften lyder er jeg interesseret i at finde ud af om jeg er helt alene om ikke at have det sociale medie Facebook? 

Jeg har personligt ikke selv lyst til at have Facebook eller anden social medie der minder om. Jeg har haft Facebook for år tilbage og helt ærligt syntes jeg det var noget pjat, og blev på en måde i dårligt humør af det. 

Fik en mail fra mit nye studie om at vi alle skulle gå ind og melde os til deres Facebook gruppe. Hmm... 

Hvad tænker i om Facebook og om dem der fravælger dette? Eller er i selv en af dem som har fravalgt dette medie.  Er ret nysgerrig omkring dette emne. 

Jeg har ikke Facebook. Min mand har heller ikke. 

Vi har da overlevet indtil nu

Men vi oplever ofte at vi bliver afholdt fra nogle ting. Fx grupper som du selv nævner. For os vil det være børnehave, i fremtiden skole, osv. 

Også køb og salg af tøj og legetøj og ja alt. Vi bruger dba, men nogle gange har vi bedt min mor sælge noget eller finde noget over Facebook. 

Så der er gode fordele og også ulemper ved facebook.

vi herhjemme har bare ikke haft et større behov for at tilmelde os, end det. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Tystys14 skriver:

Jeg har det lidt ligesom dig..

Jeg har iøvrigt kun Facebook pga studie.. men bruger det ikke rigtig, kun når vi har gruppe arbejde i forbindelse med studie.

Ser på Facebook, som folks chance for at snage i andres liv.. og omvendt kan jeg også se fordelene ved  Facebook, mht kontakt til familie og venner..

Anmeld Citér

17. august 2017

Tystys14

Mor11 skriver:

Jeg har. Bruger det til alt lige fra skoleinfo - der er en gruppe for skolen/klassen hvor lærere og pædagoger ligger info og billeder op. Til familie jeg ikke rigtig ser, men gerne vil se hvordan det går dem. Og min helt fantastiske terminsgruppe som jeg har fået mange tætte venskaber ud af, også irl det er også der jeg opsnapper de fleste store nyheder da jeg ikke har tv og ikke tjekker netaviser eller fysiske.

Jeg bruger det rigtig meget, også til beskeder istedet for SMS, da min kæreste arbejder i udlandet, så det kan hurtigt blive dyrt ellers, men med facebooks messenger kan vi både skrive og facetime uden merbetaling  

Lige i forhold til det med børnehaven og skolen der føler jeg også måske jeg går glip af noget, især pga. Det er derinde de lægger alle fælles billeder af fester, aregenmenter og lign. Men synes ikke det nok til jeg ønsker deltage på Facebook.

Her bruger både manden og jeg mere tid på at mødes med familien og ellers SMS og ringe med fem længere væk. Sender også MMS til dem der interessere sig for hvad vi laver, og omvendt sender andre fra familien også en del MMS'er til os. 

Men jo, kan godt se at Facebook nok er nemmere i nogle sammenhæng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.