Bonusmødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2017

Sandratoft

Ja

Det lyder godtnok ikke sådan 

Kan du ikke komme med bare ét eksempel på at bonusnor lyder ynkelig og inderst inde bare er misundelig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2017

Tommelise

Troldemommi skriver:

Jøsses da, der fik jeg godt nok lige åbnet Pandoras æske, den bliver ved med at blive kommenteret 

tak for jeres meninger, jeg har læst dem alle, jeg har ændret mening om en ting, jeg havde ikke tænkt på at nogle af jer er anonyme for ikke at udlevere den biologiske mor, den havde jeg ikke regnet ud, så det er fint.

Nogle af jer føler jer provokeret af det jeg skrev, håber i har fået blodtrykket ned igen, men vi kan jo ikke være enige i alting vel? 

Nogle har skrevet små romaner, tak for jeres tid, de er læst med interesse.

Jeg ser slet ikke det at være bonusmor som at være et tabu, overhovedet ikke, det undrer mig at nogle af jer føler det, vi må leve vores liv 100% som vi selv vil, så længe vi ikke skader andre, det overrasker mig at flere af jer nævner det.

Flere af mine veninder er Bonusmødre, men de har bare gode forhold til den biologiske mor.

god aften til jer

Det er ikke særlig mærkeligt, at man får mange kommentarer, når det índlæg, man skriver, er så fyldt med fordomme.

Selvfølgelig er der bonusmødre, der bare er misundelige. Personligt har jeg svært ved at forstå, at man kan være jaloux på noget, der er fortid. Hvis man møder hinanden i en sen alder, er det naturligt, at man har haft et sexliv med andre, har børn med en anden eller har været gift.

Da jeg mødte min kæreste, havde han været fraskilt i 3 år, og hans ekskone havde en ny mand. Ingen jalousi hverken fra hendes eller min side.

Men nogle forhold er jo "uafsluttede" forstået på den måde, at ekskonen f.eks. ikke har ønsket at blive skilt og stadig har følelser for sin eksmand og måske ønsker at få ham tilbage.

Det kan godt være, at alle bonusmødre, du kender, har et godt forhold til biomor - det har jeg som sagt også selv til min kærestes ekskone. Men jeg kender et lille ord, der hedder empati - det betyder evnen til at sætte sig ind i andres følelser/situation.

"Så længe vi ikke skader andre " - det er jo netop problemet - nogle gange er biomor blind for, at hun skader sine egne børn. Der var f.eks. en tråd - husker ikke, om det var på dette site - hvor barnet ikke måtte nævne fars nye kæreste, når han/hun var hjemme hos sin mor. Det må være frygtelig svært for bonusmor, når hun kan se og mærke, at det går ud over børnene - er det aldrig faldet dig ind, at bonusmor faktisk kan holde af sine bonusbørn ?

Anmeld Citér

15. august 2017

sne190810

"Min" biomor har formået at lukke en af mine bonuspiger ude på toilettet adskillige gange da min bonuspige var 5-6 år, når hun "skabte" sig. Så måtte hun pænt stå derude I MØRKE (!!) grædende, pisse bange og ked af det, indtil det hed sig at hun kunne "være ordentlig" igen. Mens biomor holdte døren lukket.       Nogle få gange tissede hun i bukserne af skræk.                                              Dette er bare et ud af mange eksempler på hvordan biomor er overfor mine bonuspiger. 

Så ja, indrømmet!- jeg har det sgu lidt svært/stramt/lettere hadefuldt ved "min" biomor herhjemme.

Om det er fordi jeg er direkte jaloux? (jaloux på hvad? Hendes fænomenale forældreevne?) Naaaah, ikke just præcis 

Tag og tænk sig om en ekstra gang, og måske kom lidt ud af den lyserøde bobbel det virker til, at du lever i, næste gang du kommer med sådanne påstande om andre grupper af mennesker, som du tydeligvis ingen viden har herom. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.