Tommelise skriver:
Nej, det er ikke alle, som synes, at mandens/kærestens ekskone er en heks.
Min kærestes ekskone er ingen heks. Jeg har et godt forhold til hende.
Men mange af de bonusmødre, der ikke har problemer med ekskonen, har jo nok ikke så meget grund til at oprettet en tråd.
At være anonym handler nok i mange af disse tilfælde, du åbenbart er faldet over om at beskytte andres - f.eks. biomors - identitet. Det kan jeg ikke se noget ynkeligt ved.
Og hvorfor skriver du "problemer" i anførselstegn. Samværschikane og andre ting, kan være ganske alvorlige problemer.
Præcis.. Tak for dit input, selvom du ikke står i det. Det er nok ret tydeligt, hvis man læser hele debatten, at jeg personligt føler stærkt for denne sag. Jeg synes bare, det er så forfærdelig trist, at folk der ikke kender det, ikke har prøvet massiv samværschikane og den slags biomødre, kan omtale så en alvorlig situation som "problemer" og at man er "ynkelig". For vi "ynkelige" bonusmødre med vores "problemer" er jo som regel så påvirkede, fordi vi ser, hvordan et bonusbarn, som netyder meget for os, bliver brugt som et våben af mødre, som er vrede over at skulle dele forældrerollen. Det er en virkelig vigtig sag, som der gerne måtte være mere fokus på.
Jeg skal være gruppeleder for en bonusmor-netværksgruppe under "Sammenbragte familier", og det er jeg virkelig glad for at kunne. Netop en tråd som denne viser, hvor stort et behov der er for et frirum. Og indgik man i dialog med andre bonusmødre i de her situationer, ville man vide, at det i de fleste tilfædle ikke handler om, at man er sur over, at kæresten har haft en anden. At man hader at skulle forholde sig til en kvinde, han har nydt et sexliv med og elsket. Nej, det handler om smerten ved at se hvordan far og barn behandles. Frustrationen over, at biomor gennem sin chikane formår at styre ens liv så massivt, fordi der er så mange bekymringer, nødvendige mødre, kampe for at sikre barnets trivsel.
You should try walking a mile in our shoes, tænker jeg bare.
Selvfølgelig findes der også bonusmødre, der bare er skide jaloux over at far og x har et godt forhold. Det er ikke i orden hvis hun grundet disse følelser forsøger at sabotere samarbejdet. Hvis hun kan have følelserne uden at agere på dem, er det i mine øjne fair. Men det er nu en gang sjældent det der ser ud til at være kerneproblemet, når man læser "de der debatter".
Pyh, så kom jeg af med lidt igen
Jeg ender nok med at være 10 kilo lettere