Hej !
Jeg vil meget gerne argumentere for mit svar til den kvinde som oplever sig presset til en abort.For det er det hun bliver.
Det optimale i et parforhold, hvor der er børn og en ny graviditet dukker op,er det vigtigt ,man som kompetente omsorgsfulde voksne tager en beslutning under hensyn til kærlighed til hinanden, børnene og ens resourcer. beslutningen skal tages med hjertet.
Når der bliver ultimativt presset , mener jeg, at jeg som mor, skal tage min beslutning udfra ,hvad jeg kan klare, i forhold til mig selv, mine børn, og om jeg har kærlighed til endnu et barn.
Jeg har aldrig tænkt mit barn som uønsket, mine børn er elskede børn, og det vil den sidste også blive, hvis det er ,hvad jeg vælger.
Når jeg har besluttet mig udfra min kærlighed, min styrke og mit ansvar for mig selv og mine børn, vurderer jeg har de nødvendige resourcer til endnu et barn, så er jeg tro mod mig selv og mine børn. Det er min holdning i mit liv.
Jeg er ikke modstander af fri abort. Alligevel er det vigtigt for mig , jeg mærker,beslutter og lever bedst muligt med min beslutning.
Når jeg har en god uddannelse, er en kærlig omsorgsfuld mor med mange resourcer, er jeg fuldt ud i stand til at give alle mine børn et godt liv.Vel vidende at det kan blive hårdt arbejde.
Min historie endte godt for mine børn og mig.
Jeg ved der er mange familier, hvor både de små og store kommer til at betale en pris, som er smertelig. Jeg kan læse af dit svar at du også bruger dine egne erfaringer. det gør mig ondt, det du bliver udsat for.
Jeg har i mit arbejde mødt mange børn, som har oplevet fravær af far, både i intakte familier, skilsmissefamilier, sammenbragte familier,hvor der kommer nye børn på banen.og de biologiske bliver glemt. Det er tungt og sorgfuldt at savne sin fars kærlighed.
Det er jeg helt enig med dig i.
Jeg håber min uddybning giver forståelse for mit svar.
Håber det lykkes på bedste vis i den pågældende familie.
Hav en god sommer.