Hvordan var det at få barn nr 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2017

BigHope13

Anonym skriver:

Altså du mener at det er hårdt men at det faktisk er lettere end hvad du frygtede at det ville være?

hvis i selv skulle vælge og nr 2 ikke var en upser. Hvornår villet i ha synes at det var god alder for jeres nr 1 barn at blive storebror ?

Ja altså vi skal lige vende os til at være 4 istedet for 3 .. Det er lidt mere hektisk omkring madlavning/ spisetid bad osv fordi baby lige er sulten osv. Men synes slet ikke det er hårdt på samme måde som jeg personligt synes det var at få den første baby.

Hmm ja det svært. Vi havde snakket løst om at have begyndt projekt baby 2 denne sommer og så havde den store været omkring 4,5 . Men synes alligvel her hvor han er 3,5 er helt perfekt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det skal nok komme  

Hun var 2,5 da hun smed bleen og vi sætte hende bare på toilet flere gange dagligt, men der var mange uheld i starten naturligvis. Var hendes dagplejemor der startede med at sætte hende på potte faktisk og opfordrede os til at sætte hende på toilet hjemme og tage bleen af hende. 

Sutterne smed hun da hun var 3,5 og vi hang sutterne på en træ i haven derefter måtte hun vælge lige præcis det hun ville i ToysRus. Det gik overraskende nemt. Hun savnede dem de første dage, men klarede det flot. 

Men med hensyn til 2. Barn er der jo også lidt leveringstid på dem så der kan jo ske meget i mellemtiden med den store 

Nårh okay 

og haha ja det rigtig nok det Tar sin tid 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Ja altså vi skal lige vende os til at være 4 istedet for 3 .. Det er lidt mere hektisk omkring madlavning/ spisetid bad osv fordi baby lige er sulten osv. Men synes slet ikke det er hårdt på samme måde som jeg personligt synes det var at få den første baby.

Hmm ja det svært. Vi havde snakket løst om at have begyndt projekt baby 2 denne sommer og så havde den store været omkring 4,5 . Men synes alligvel her hvor han er 3,5 er helt perfekt

Okay dejligt at høre at det ikke nær så hårdt

men klart jo flere børn jo mere hektisk bliver en hverdag

Anmeld Citér

12. juli 2017

Lunae

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Jeg er ano fordi ingen ved noget endnu. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

Så glæder mig til det og er glad og spændt. 

Nu til de mange spørgsmål

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 

Hvor længe tog det? 

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? 

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn? 

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

Jeg var 26 og min mand var 25, da vi fik vores Nr. 2.

Jeg blev gravid indenfor et par mdr. (Tror at det var første forsøg)

Storesøster var knap 3 år, da lillebror kom til verden og det gik simpelthen så fint.

Min første graviditet var hård, Nr. 2 var virkelig hård. Jeg kastede op indtil jeg fødte, havde bækkenløsning og blev sat igang pga svangerskabsforgiftning.

Jeg har altid syntes, at det var nemt at gå fra et til to børn. I mit hoved var det hårdere end i virkeligheden. Vores søn sov meget, så der var stadig masser af tid til storesøster. De er i dag  6 og 4 år og har lige fået en lillebror. Det går simpelthen også så fint. Glæd dig!

Anmeld Citér

13. juli 2017

Dorthe1986

Hvor gammel var i da i fik nr 2?  Jeg var 29 og min mand 51

Hvor længe tog det? Hun er lavet på p-piller, så det kan jeg ikke svare på.

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2?  Min søn (fra tidligere) var 5 år (min mand har to drenge, de var 5,5 og 9)

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang?  Min første graviditet var nok noget nær den nemmeste i hele verden. Havde en smule mere kvalme og træthed og ondt anden gang, men ikke noget særligt.

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn?  Fordi de var så store drengene har de bare været med fra start og forstået en masse ting. De elsker hende helt vildt. 

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1?  For mig er det hårdere på flere punkter. For det første var det slet ikke meningen, der skulle komme flere børn og jeg havde forliget mig fint med tanken om at være mor bare til en. Så det faktum skulle jeg lige vende inde i hovedet nogle gange. Derudover var det hårdt at komme tilbage til babystadiet igen - fordi min dreng jo var så stor Det har også været hårdt for mig at finde min helt rigtige rolle i parforholdet til min mand - men det er mest mig, fordi det jo ligesom ændrede vores planer for livet 180 grader.

Men helt praktisk er det hele lidt mere hektisk med to. Men jeg elsker det

Anmeld Citér

13. juli 2017

lineog4

Den store forskel på første og de næste børn er tiden.

Med første barn kunne det at stop, pusle, amme og kigge på miraklet tage næsten en hel arbejdsdag. Med barn nummer to skal det tage meget kort tid, for storebrøster skal have morgenmad, tøj på og afsted i institution eller have kvalitetstid med mor. 

Med første barn kunne man trille ud når det passede, blive i mødregruppe og lave planer uden bagkant. Med barn nummer to triller man ud når storebrøster skal afleveres, og man triller sørme tilbage igen når storebrøster skal hentes. 

Med barn nummer 1 kunne man blive i sengen hele dagen hvis man havde lyst. Med barn nummer 2 står der en stor og vil op kl 6 og lege. 

Med barn nummer 1 var en hver lille forandring dagens samtaleemne. Med barn nummer 3 har man glemt det for storebrøster har gjort tusind andre fantastiske ting den dag.

Til mit første barn er der skrevet side op oh side ned i barnets bog alt er dokumenteret. Med de efterfølgende er det endt med der kun står tidspunktet for fødslen med den sidste - dt gik bed af bakke. 

Med barn nummer 1 er alle smil til mor og far. Med barn nummer 3 er de fleste smil til storebrøster.

er det fantastisk - så fantastisk....

Anmeld Citér

14. juli 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Den store forskel på første og de næste børn er tiden.

Med første barn kunne det at stop, pusle, amme og kigge på miraklet tage næsten en hel arbejdsdag. Med barn nummer to skal det tage meget kort tid, for storebrøster skal have morgenmad, tøj på og afsted i institution eller have kvalitetstid med mor. 

Med første barn kunne man trille ud når det passede, blive i mødregruppe og lave planer uden bagkant. Med barn nummer to triller man ud når storebrøster skal afleveres, og man triller sørme tilbage igen når storebrøster skal hentes. 

Med barn nummer 1 kunne man blive i sengen hele dagen hvis man havde lyst. Med barn nummer 2 står der en stor og vil op kl 6 og lege. 

Med barn nummer 1 var en hver lille forandring dagens samtaleemne. Med barn nummer 3 har man glemt det for storebrøster har gjort tusind andre fantastiske ting den dag.

Til mit første barn er der skrevet side op oh side ned i barnets bog alt er dokumenteret. Med de efterfølgende er det endt med der kun står tidspunktet for fødslen med den sidste - dt gik bed af bakke. 

Med barn nummer 1 er alle smil til mor og far. Med barn nummer 3 er de fleste smil til storebrøster.

er det fantastisk - så fantastisk....

Hehe tak for dit svar. Du skrevet det på en andet måde som gør at man har noget at tænke over. 

Anmeld Citér

14. juli 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvor gammel var i da i fik nr 2?

30 år begge to

Hvor længe tog det?

første forsøg

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2?

2 år og 3 mdr

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang?

meget mere kompliceret pga. sygdom. Derudover er det også bare hårdere at bære gravid, når man har et lille barn i forvejen.

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn? 

Rigtig godt. Han er så glad og stolt, men far har selvfølge måtte tage mere over, og vi er ikke helt så tætte som før (mig og nr. 1)

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1?

Bestemt hårdere, men også meget mere fantastisk. Det at se sine to unger interagere. Det er bare skønt. Jeg synes faktisk først vi blev en rigtig familie, da nr 2 kom. Før var vi bare et par med et barn. Kan klart anbefale det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.