Hvordan var det at få barn nr 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.096 visninger
37 svar
3 synes godt om
3. juli 2017

Anonym trådstarter

God aften alle sammen. 

Jeg er ano fordi ingen ved noget endnu. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

Så glæder mig til det og er glad og spændt. 

Nu til de mange spørgsmål

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 

Hvor længe tog det? 

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? 

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn? 

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 31 og 35 år

Hvor længe tog det? 1 mdr

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 15 mdr

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? Faktisk mere behagelig, da barn Nr 1 lå på tværs og første vente sig i uge 35, hvor barn Nr 2 stod med hovedet ned af fra uge 25.

Ingen problemer overhovedet, hun var glad for hende fra starten af.

Det blev hurtigt en vane, og synes det var nemmere fordi man ikke er så usikker som første gang.

Helog lykke med BP projektet

Anmeld Citér

3. juli 2017

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 31 og 35 år

Hvor længe tog det? 1 mdr

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 15 mdr

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? Faktisk mere behagelig, da barn Nr 1 lå på tværs og første vente sig i uge 35, hvor barn Nr 2 stod med hovedet ned af fra uge 25.

Ingen problemer overhovedet, hun var glad for hende fra starten af.

Det blev hurtigt en vane, og synes det var nemmere fordi man ikke er så usikker som første gang.

Helog lykke med BP projektet

Tak for dit svar 

og jo tak glæder mig helt vildt

Anmeld Citér

3. juli 2017

Tystys14

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor længe tog det? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

Uh hvor spændende. Krydser fingre for jer 

Hvis jeg skal svare på dine spørgsmål:

• Jeg var 21 da vi fik nummer to 
  • Det skete i første forsøg 
  • Storesøster var 3 år og 19 dage da lillesøster kom.
  • Begge mine graviditeter var forfærdelige, bækkenløsning, opkast 6 måneder og mega væske i kroppen problemer. Ect. 
  • Storesøster var mega pave stolt og de har været bedste veninder fra dag et. 
  • Det er på mange måder nemmere, da de er så gode til at bruge hinanden i leg. Storesøster har altid været stille og svært ved selv at gå i gang med at lege, her er lillesøsteren fantastisk til at hive fat i Storesøster og få hende i leg. Lillesøster forsvare altid Storesøster. De to modsætninger der virkelig går i spænd. 

Spørg endelig. Forstår dig godt 

Anmeld Citér

3. juli 2017

God-mor

God aften alle sammen. 

Hvor længe tog det? 

For os har det været hårdere at gå fra 1 til 2 børn end fra ingen børn til 1 barn. Altså syntes jeg at det har været rigtig hårdt at få nummer to og dette er en kombination af forskellige ting. Der er aldrig en som har en hånd fri og du er meget hurtigt nødt til at få en rutine med baby fordi man har et større barn som skal op og afsted og som skal have faste spisetider og puttetider osv. Du kan ikke bare sove længe med baby om morgenen hvis i har haft en hård nat, fordi den store skal jo op og i tøjet, have morgenmad mm. Kronisk dårlig samvittighed over at man ikke kan være 2 steder på en gang. MEN når det så er sagt så er det fantastisk at være mor til 2 Jeg elsker det og de knuselsker hinanden mine to unger. Det er så dejligt at opleve! Min datter var knap 4 da hun blev storesøster og vi oplever at hun er blevet meget mere fræk. Dette er fordi at negativ opmærksomhed er bedre end ingen, så når jeg sidder og ammer fx så prøver hun mig en del af, da hun syntes det er frustrerende at mor hele tiden ammer baby, for så er jeg rimelig låst. Samtidig er hun en fantastisk storesøster og hun er sød og kærlig overfor lillebror og lillebror er et stort smil når han kigger på sin storesøster. Mit hjerte smelter dagligt når jeg kigger på vores to guldklumper og det er for det meste FEDT at være mor til 2

Min 2. Graviditet var væsentligt hårdere end med den ældste. Tilgængæld var min 2. Fødsel end ren drømmefødsel og oplevede ingen smerter efterfølgende udover efterfødselsveer i 14 dage efter fødslen. 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym trådstarter

Tystys14 skriver:

Uh hvor spændende. Krydser fingre for jer 

Hvis jeg skal svare på dine spørgsmål:

• Jeg var 21 da vi fik nummer to 
  • Det skete i første forsøg 
  • Storesøster var 3 år og 19 dage da lillesøster kom.
  • Begge mine graviditeter var forfærdelige, bækkenløsning, opkast 6 måneder og mega væske i kroppen problemer. Ect. 
  • Storesøster var mega pave stolt og de har været bedste veninder fra dag et. 
  • Det er på mange måder nemmere, da de er så gode til at bruge hinanden i leg. Storesøster har altid været stille og svært ved selv at gå i gang med at lege, her er lillesøsteren fantastisk til at hive fat i Storesøster og få hende i leg. Lillesøster forsvare altid Storesøster. De to modsætninger der virkelig går i spænd. 

Spørg endelig. Forstår dig godt 

Årh hvor dejligt. Der intet bedre for forældre  end to søskende er så tætte. 

Hvornår og hvordan fortalte i jeres stor pige at hun skal være storesøster? 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

For os har det været hårdere at gå fra 1 til 2 børn end fra ingen børn til 1 barn. Altså syntes jeg at det har været rigtig hårdt at få nummer to og dette er en kombination af forskellige ting. Der er aldrig en som har en hånd fri og du er meget hurtigt nødt til at få en rutine med baby fordi man har et større barn som skal op og afsted og som skal have faste spisetider og puttetider osv. Du kan ikke bare sove længe med baby om morgenen hvis i har haft en hård nat, fordi den store skal jo op og i tøjet, have morgenmad mm. Kronisk dårlig samvittighed over at man ikke kan være 2 steder på en gang. MEN når det så er sagt så er det fantastisk at være mor til 2 Jeg elsker det og de knuselsker hinanden mine to unger. Det er så dejligt at opleve! Min datter var knap 4 da hun blev storesøster og vi oplever at hun er blevet meget mere fræk. Dette er fordi at negativ opmærksomhed er bedre end ingen, så når jeg sidder og ammer fx så prøver hun mig en del af, da hun syntes det er frustrerende at mor hele tiden ammer baby, for så er jeg rimelig låst. Samtidig er hun en fantastisk storesøster og hun er sød og kærlig overfor lillebror og lillebror er et stort smil når han kigger på sin storesøster. Mit hjerte smelter dagligt når jeg kigger på vores to guldklumper og det er for det meste FEDT at være mor til 2

Min 2. Graviditet var væsentligt hårdere end med den ældste. Tilgængæld var min 2. Fødsel end ren drømmefødsel og oplevede ingen smerter efterfølgende udover efterfødselsveer i 14 dage efter fødslen. 

Tak for dit svar. Sådan en erfaring kan give mig noget til eftertanke plus forberede mig lidt også. 

bliv det mindre med at få passet børn ? Når nu man har 2?

Anmeld Citér

4. juli 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Hvor længe tog det? 

Jeg var 24 med nummer 2.

det tog 6-7 mdr at lave hende, havde en spontan abort efter 3 mdr.

Første barn var 3 da nummer 2 kom til verden.

graviditeten var noget lettere end dem første. Slet ikke så meget kvalme og dårligdom.

storebror tog pænt imod. Han var lidt voldsom i starten men han fandt hurtigt ud af hvordan og hvorledes med sådan en lille en. Så, ikke de store problemer der. 

Jeg havde dårlig samvittighed overfor den lille i starten fordi jeg ikke kunne fokusere så intenst på hende som jeg kunne med den store da han var spæd. Men man vænner sig til at præmissen er anderledes derudover er det bare nemmere anden gang! Ingen usikkerhed og man ved hvad man laver og hviler i sin morrolle fra start  

Anmeld Citér

4. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Sådan en erfaring kan give mig noget til eftertanke plus forberede mig lidt også. 

bliv det mindre med at få passet børn ? Når nu man har 2?

Nej det syntes jeg ikke Nu er den yngste stadig baby så han bliver ikke passet men min datter er nogle gange overnatning hos bedsteforældre  Det elsker hun. Er sikker på det bliver det samme med den lille også. Det er nok svære at få passet hvis du har 3-4 stk. 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Soonmom

Jeg var lige blevet 25 og min kæreste var 33

Hvor længe tog det? 

To cyklusser efter den første 

1 år og 1 dag 

Meget hårdere, skulle slæbe rundt på den ældste og vi har trapper i huset, så det var hårdt at skulle bærer ham op og ned 

Pgs hans alder kan han ikke længere huske han har været alene og der har ikke været det store (lillebror er 4 måneder nu) 

Jeg kan godt lide det, der hvor der er hårdest er hvis begge har brug for en på samme tid, men sådan vil det jo altid være  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.