Hvordan var det at få barn nr 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2017

Mor1986

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Jeg er ano fordi ingen ved noget endnu. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

Så glæder mig til det og er glad og spændt. 

Nu til de mange spørgsmål

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 

Hvor længe tog det? 

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? 

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn? 

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

Vi var 30 og 33 ved nr to.

tog kun en måned. 

Vores den store blev 4 år 14 dage senere

jeg havde mindre kvalme. Men fik til gengæld problemer med bækken

den store elskede lillebror fra dag 1

jeg synes ikke det er sværere at have to børn. Man lærer at planlægge. Men vi fik en som skreg meget og sådan var det i ni mdr. Det resulterede i vi har glemt hinanden. Og nu er nået dertil hvor vi har valgt at blive skilt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Hvor lang tid har hun været ble fri og sutte fri før nr 2 bliv født?

Suttefri 3 måneder før termin og blefri i 1,5 år 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Suttefri 3 måneder før termin og blefri i 1,5 år 

Okay dejligt. 

Vores barn er stadig ikke blefri og har ikke tisset andet end få gange på toilettet. Men tilgengæld bruger kun sutten om aften. Og det har stået på i nogle måneder. 

Hvordan gik det med jeres blefri og suttefri. Og hvordan gjort i?

Anmeld Citér

7. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Okay dejligt. 

Vores barn er stadig ikke blefri og har ikke tisset andet end få gange på toilettet. Men tilgengæld bruger kun sutten om aften. Og det har stået på i nogle måneder. 

Hvordan gik det med jeres blefri og suttefri. Og hvordan gjort i?

Det skal nok komme  

Hun var 2,5 da hun smed bleen og vi sætte hende bare på toilet flere gange dagligt, men der var mange uheld i starten naturligvis. Var hendes dagplejemor der startede med at sætte hende på potte faktisk og opfordrede os til at sætte hende på toilet hjemme og tage bleen af hende. 

Sutterne smed hun da hun var 3,5 og vi hang sutterne på en træ i haven derefter måtte hun vælge lige præcis det hun ville i ToysRus. Det gik overraskende nemt. Hun savnede dem de første dage, men klarede det flot. 

Men med hensyn til 2. Barn er der jo også lidt leveringstid på dem så der kan jo ske meget i mellemtiden med den store 

Anmeld Citér

8. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det skal nok komme  

Hun var 2,5 da hun smed bleen og vi sætte hende bare på toilet flere gange dagligt, men der var mange uheld i starten naturligvis. Var hendes dagplejemor der startede med at sætte hende på potte faktisk og opfordrede os til at sætte hende på toilet hjemme og tage bleen af hende. 

Sutterne smed hun da hun var 3,5 og vi hang sutterne på en træ i haven derefter måtte hun vælge lige præcis det hun ville i ToysRus. Det gik overraskende nemt. Hun savnede dem de første dage, men klarede det flot. 

Men med hensyn til 2. Barn er der jo også lidt leveringstid på dem så der kan jo ske meget i mellemtiden med den store 

Hehe ja det rigtig nok

men undskyld alle de spørgsmål

Men altså smid i bleen når hun var hjemme og gav hende den på når i var ude og når hun var i dagpleje? 

Og var bleen smidt derhjemme både hverdag og weekender ?

Anmeld Citér

8. juli 2017

BigHope13

29 og 39

Hvor længe tog det?

lillebror var lidt en upser  vi var i fertilitetsbehandling med den første og da vi bare ikke magtede at skulle gennem den mølle igen tænkte vi ikke lige just på baby nr 2. Men efter et par dages sygdom fandt jeg altså ud af at jeg var 9 uger henne 

3 år og 7 måneder 

første gang var jeg meget plaget af bækkenløsning, her anden gang var jeg ret syg med kvalme og en del plaget af følsom lugtesans der sendte mig ud og kaste op i tide og utide,  en forfærdelig masse halsbrand og smerter i ryggen. Samt tidlig bækkenløsning , men dog nemmere at komme igennem fordi jeg var nødt til at holde mig igang pga den store.

han har taget så godt imod lillebror, han knuselsker ham og er så god og mild ved ham, forventer dog lidt der kommer en reaktion på et tidspunkt da lillebror kun er 3 uger  gammel ..

ja nu er den lille kun 3 uger, så synes stadig det er lidt hektisk. Har været meget bundet til sofaen for at få amningen til at kører og har måttet lade far overtage mange opgaver med den store. Men vi har indtil videre heldigvis fået en super nem baby som bare sover spiser og skider så vi lærer nok de nye rutiner hen af vejen.

vil dog klart sige at det er meget nemmere end jeg havde turdet håbe på. Et kæmpe plus ved nr 2 er hvertfald at jeg personligt hviler meget meget mere i mig selv, jeg stoler på min mavefornemmelse og har en helt anden ro på denne gang. Både gennem graviditeten , fødslen og især her med en lille ny baby .

så pøj pøj til jer håber i hurtigt bliver gravide og får en dejlig fremtid med familien på 4 når i når dertil

Anmeld Citér

8. juli 2017

A-1995

Der er 18 mdr imellem mine. De er halvandet og 3 år. Jeg synes det er meget hårdere at gå fra 1-2 end fra 0-1 og jeg synes stadig det er hårdt. Den yngste har så også nogle særlige behov som gør han kræver ekstra og sen store er ekstremt aktiv så det har selvfælgelig noget at sige. 

De få gange det sker at jeg kun har er barn hjemme føler jeg virkelig det er ingenting og har så meget tid til alting hvor når de begge er der kræver de mig non stop.. hele tiden.. ��

Anmeld Citér

8. juli 2017

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

29 og 39

Hvor længe tog det?

lillebror var lidt en upser  vi var i fertilitetsbehandling med den første og da vi bare ikke magtede at skulle gennem den mølle igen tænkte vi ikke lige just på baby nr 2. Men efter et par dages sygdom fandt jeg altså ud af at jeg var 9 uger henne 

3 år og 7 måneder 

første gang var jeg meget plaget af bækkenløsning, her anden gang var jeg ret syg med kvalme og en del plaget af følsom lugtesans der sendte mig ud og kaste op i tide og utide,  en forfærdelig masse halsbrand og smerter i ryggen. Samt tidlig bækkenløsning , men dog nemmere at komme igennem fordi jeg var nødt til at holde mig igang pga den store.

han har taget så godt imod lillebror, han knuselsker ham og er så god og mild ved ham, forventer dog lidt der kommer en reaktion på et tidspunkt da lillebror kun er 3 uger  gammel ..

ja nu er den lille kun 3 uger, så synes stadig det er lidt hektisk. Har været meget bundet til sofaen for at få amningen til at kører og har måttet lade far overtage mange opgaver med den store. Men vi har indtil videre heldigvis fået en super nem baby som bare sover spiser og skider så vi lærer nok de nye rutiner hen af vejen.

vil dog klart sige at det er meget nemmere end jeg havde turdet håbe på. Et kæmpe plus ved nr 2 er hvertfald at jeg personligt hviler meget meget mere i mig selv, jeg stoler på min mavefornemmelse og har en helt anden ro på denne gang. Både gennem graviditeten , fødslen og især her med en lille ny baby .

så pøj pøj til jer håber i hurtigt bliver gravide og får en dejlig fremtid med familien på 4 når i når dertil

Altså du mener at det er hårdt men at det faktisk er lettere end hvad du frygtede at det ville være?

hvis i selv skulle vælge og nr 2 ikke var en upser. Hvornår villet i ha synes at det var god alder for jeres nr 1 barn at blive storebror ?

Anmeld Citér

8. juli 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Der er 18 mdr imellem mine. De er halvandet og 3 år. Jeg synes det er meget hårdere at gå fra 1-2 end fra 0-1 og jeg synes stadig det er hårdt. Den yngste har så også nogle særlige behov som gør han kræver ekstra og sen store er ekstremt aktiv så det har selvfælgelig noget at sige. 

De få gange det sker at jeg kun har er barn hjemme føler jeg virkelig det er ingenting og har så meget tid til alting hvor når de begge er der kræver de mig non stop.. hele tiden.. ��

Når nu i har prøvet det med kun 18 måneder i mellem. Villet du godt ha ventet til den første bliv ældre?

Anmeld Citér

9. juli 2017

Tystys14

Anonym skriver:

Årh hvor dejligt. Der intet bedre for forældre  end to søskende er så tætte. 

Hvornår og hvordan fortalte i jeres stor pige at hun skal være storesøster? 

Vi fortalte hende det da maven ikke længere kunne skjules (var vel omkring 5-6 måneder henne) og hun selv kunne mærke lillesøster derinde. Det var helt vildt sjovt at se hendes reaktion på der var en baby inde i mors mave. 

Tror måske også det var godt vi ikke sagde det tidligere,  pga.  ventetiden blev meeeeeeget lang for Storesøster. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.