Hvordan var det at få barn nr 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2017

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Jeg er ano fordi ingen ved noget endnu. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

Så glæder mig til det og er glad og spændt. 

Nu til de mange spørgsmål

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor gammel var i da i fik nr 2? 

Hvor længe tog det? 

Hvor gammel var jeres første barn da i fik nr 2? 

Hvordan var jeres graviditet andet gang i forhold til føreste gang? 

Hvordan tog føreste barn i mod andet barn? 

Hvordan var det at have 2 i stedet for 1? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

Jeg var 28.

Hvor længe tog det?

Det tog 1-2 måneder

Hun var 2 år og 10 måneder

Jeg havde kvalme 24/7 indtil omkring uge 22 og derefter halsbrand. Man kan ikke hvile på samme måde, da nummer 1 kræver en.

Hun var sød ved lillesøster, men ikke specielt interesseret i hende.

Det var meget hårdt, jeg var meget alene med dem pga. mandens arbejde og følte lidt jeg svigtede den ældste. Derudover blev den store ramt af en længere periode med sygdom, samtidig med at den lille fik kolik. Så var totalt udkørt i en periode, men vi havde også haft en problemfyldt graviditet.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Efter vi fik vores første barn og barnet bliv 2 år bliv jeg skruk. Nu fylder vores barn snart 3 år lige om lidt. Og først nu at manden , sagde endelig at vi kan starte pb 2 til november december altså  efter jeg altså spurgt efter et par gange hvornår han har tænkt på det skulle være, fordi jeg er så skruk . Der er nogle måneder endnu men jubiii der ikke så længe igen. 

jeg har kobberspiral. Jer der har haft den, hvornår fra i tog den af til i bliv gravide? Så jeg kan få den fjernet og hvor min cyklus kan finde sig selv igen så vi klar når tiden kommer. 

Hvor længe tog det? 

Ej undskyld alle de spørgsmål men jeg er helt op at køre og ligeså lykkelig jeg er for snart at få nr 2 barn ligeså bekymret og 1000 ting køre i hovedet på mig. 

vi var begge to 26 da hun kom. Hun er sin fars førstefødte.

Jeg fik fjernet spiralen i slut feb. 2013 og testede positivt 4+5 slut juli 2013.

Min søn var præcis 6 år 3 mdr. da lillesøster blev født.

I starten var de begge ubehagelige; med storebror havde jeg voldsom kvalme og kunne ikke holde mad nede. Med lillesøster kastede jeg bare op, men nærmest ud af det blå. Til gengæld nåede jeg til terminsdato med lillesøster og fik et forsøg på at føde vaginalt men endte i kejsersnit igen (storebror pga. svangerskabsforgiftning og kramper).

Han tog rigtig godt imod lillesøster, og da hun kom på MME var han hurtig til at fange hvordan man gør og ville gerne hjælpe.

Jeg syntes det var hårdt i starten efter vi fik vores datter, men det ligger mere i at storebrors far, og især farmor, brugte alt hvad de kunne imod os.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Sprit25

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Hvor længe tog det? 

Nu er lillebror kun lidt over en uge men svarer alligevel 

jeg er 28

det tog 6 mdr at blive gravid. Vs 1,5 år med nummer 1

den var enorm fysisk hård. Var syg fra jeg blev gravid til jeg fødte. 

Indtil videre elsker hun sin lillebror meget højt. Hun er lidt jaloux indimellem men det kan ikke ungåes med 3 års aldersforskel 

for at være ærlig: jeg har det som om han altid har været her

Anmeld Citér

5. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

For os har det været hårdere at gå fra 1 til 2 børn end fra ingen børn til 1 barn. Altså syntes jeg at det har været rigtig hårdt at få nummer to og dette er en kombination af forskellige ting. Der er aldrig en som har en hånd fri og du er meget hurtigt nødt til at få en rutine med baby fordi man har et større barn som skal op og afsted og som skal have faste spisetider og puttetider osv. Du kan ikke bare sove længe med baby om morgenen hvis i har haft en hård nat, fordi den store skal jo op og i tøjet, have morgenmad mm. Kronisk dårlig samvittighed over at man ikke kan være 2 steder på en gang. MEN når det så er sagt så er det fantastisk at være mor til 2 Jeg elsker det og de knuselsker hinanden mine to unger. Det er så dejligt at opleve! Min datter var knap 4 da hun blev storesøster og vi oplever at hun er blevet meget mere fræk. Dette er fordi at negativ opmærksomhed er bedre end ingen, så når jeg sidder og ammer fx så prøver hun mig en del af, da hun syntes det er frustrerende at mor hele tiden ammer baby, for så er jeg rimelig låst. Samtidig er hun en fantastisk storesøster og hun er sød og kærlig overfor lillebror og lillebror er et stort smil når han kigger på sin storesøster. Mit hjerte smelter dagligt når jeg kigger på vores to guldklumper og det er for det meste FEDT at være mor til 2

Min 2. Graviditet var væsentligt hårdere end med den ældste. Tilgængæld var min 2. Fødsel end ren drømmefødsel og oplevede ingen smerter efterfølgende udover efterfødselsveer i 14 dage efter fødslen. 

Hvor gammel var din datter præcis da lillebror bliv født?

Anmeld Citér

5. juli 2017

Sahara82

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Hvor længe tog det? 

Jeg kan svare på nogle af tingene, men er stadig gravid med nr. 2 og med termin om 5 uger, så han er endnu ikke født. 

Ved første barn var jeg 23 og er nu næsten 28. 

Vi brugte ikke prævention, men prøvede egentligt ikke, så det kom lidt som et chok at jeg var gravid. Nr. 1 tog næsten 3 år at blive gravid med, så at nr. 2 pludseligt er der, var ret vildt. Men havde ikke taget P-piller i 3 mdr. 

Barn nr. 1 er 4 år og 5 mdr når nr. 2 kommer. 

Graviditeterne er SÅ forskellige. Nr. 2 hat været noget mere hård end nr. 1. Kan ikke bare sove når jeg er træt og kvalmen, som var ekstrem i starten, var jeg nødt til bare at kæmpe igennem, for der var stadig en i forvejen man skulle tage sig af. MEN til forskel for nr. 1, så er denne her graviditet fløjet afsted. Har slet ikke kunne følge med, og lige om lidt kommer han altså bare! 

Tror det bliver en omvæltning uden lige at have 2 i stedet for 1. Dog tænker jeg lynhurtigt man kommer ind i rutinerne, for vi kender det jo i forvejen. 

Jeg glæder mig ihvertfald!

kast jer da ud i det - et barn mere er da en gave. Også en kæmpe gave at give nr. 1. En søskende ❤

Anmeld Citér

5. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Hvor gammel var din datter præcis da lillebror bliv født?

3 år og 9 måneder 

Anmeld Citér

5. juli 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

God aften alle sammen. 

Hvor længe tog det? 

Jeg var 19 og min kæreste 25 da vi fik nr. 2.

Vi prøvede ikke, blev gravid på p-piller.

Han var 2 år og 9,5 måned da jeg fødte.

Anden graviditet var nemmere end den første.

Han var glad. En smule jaloux indimellem, men det tror jeg er svært helt at undgå. 

Det var rigtigt nemt at have 2 de første par år, nu bliver hun snart 4 år, og lige nu er det dælme en kamp - de skændes meget, men det er forhåbentligt bare en fase, for sådan har det ikke altid været. Og ofte rammer de de samme faser samtidig, det kan godt være lidt hårdt når de begge rammer ind i samme fase.

Anmeld Citér

5. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

3 år og 9 måneder 

Okay spurgte pga vores store barn er i hvert faldt fyldt 4 år før nr 2 bliver født. Men præcis hvor meget der bliver mellem dem ved man jo ikke for afhandigt jo af hvornår jeg bliver gravid når vi få startet

Anmeld Citér

5. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Okay spurgte pga vores store barn er i hvert faldt fyldt 4 år før nr 2 bliver født. Men præcis hvor meget der bliver mellem dem ved man jo ikke for afhandigt jo af hvornår jeg bliver gravid når vi få startet

Vi er enormt glade for deres aldersforskel. Den store forstår en masse og havde både smidt bleen og sutterne inden lillebror kom og så er hun bare så selvhjulpen. Det er en stor hjælp når man har en lille baby. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Vi er enormt glade for deres aldersforskel. Den store forstår en masse og havde både smidt bleen og sutterne inden lillebror kom og så er hun bare så selvhjulpen. Det er en stor hjælp når man har en lille baby. 

Hvor lang tid har hun været ble fri og sutte fri før nr 2 bliv født?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.