Debat: Moster er faktisk mors veninde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

Godaften med jer på baby.dk 

Min kæreste og jeg har gang i en diskussion herhjemme (eller.. det er måske så meget sagt, da vi er enige) om, om det er fair overfor "ægte" relaterede familiemedlemmer, at moren til et barn opdrager dette til at kalde hendes veninde for "moster" eller lignende 

Hvad siger I?

Min datter har en masse dejlige bonus mostre  hun er donor barn og har derfor ikke kontakt til farens side, jeg selv har kun en lillebror og derfor har hun jo ingen "rigtige" mostre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

Hulubulu86

Vi bor i udlandet og her er det normalt at kalde andre voksne/ældre kvinder for Aunty, man viser sin respekt på den måde.

Mine drenge kalder min mands venner for amo *navn* (amo er onkel) og de fleste af mine veninder enten mama *navn* (mama er mor og navnet er enten deres navn eller navnet på deres barn) eller aunty *navn* det samme hvis de møder ældre kvinder og mænd som vi ellers ikke kender.

Vores tætteste venner kaldes også aunty og amo men de bliver også betragtet som tætte familie-medlemmer så ordene har en lidt anden betydning der

Anmeld Citér

28. juni 2017

2721

Jeg har valgt at mine børn kalder min veninde for moster. Jeg har ikke nogen søster der kunne blive såret og hun er min "søster" af valg. Jeg har et lidt anstrengt forhold til min egen familie og har oplevet en del svigt. Hun er og har været der for mig og jeg for hende siden vi var 10 år og jeg ved at hun altid vil være der for mine børn. 

Ja, jeg kunne have kaldt hende tante eller bare ved navn, men eftersom jeg ser hende som min søster er hun ungernes moster.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Jeg har svært ved at min veninde omtaler sig selv som min datters faster, overfor datteren (det kommer sig af at der for længe siden, var en der troede hun var min mands søster) - det er ikke en titel jeg syntes hun er berettiget til og hun har intet tilhørsforhold til min mand, der gør at hun er bare tæt på.

Tante og Onkel syntes jeg dog er lidt anderledes. Min mors veninde, som også altid har været en stor støtte for mig, omtales som min datters tante - hvilket min mand og hans familie har svært ved at acceptere, men de kan heller ikke lide hende. - De har dog nemmere ved at acceptere det, end at hendes hund bliver omtalt som Onkel...

Syntes det afhænger meget af forholdet til den pågældende person. Ikke alle behøver have en titel for at være noget for barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.