Debat: Moster er faktisk mors veninde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2017

Anonym

Min allerbedste veninde, står fadder til begge vores piger, og også gudmor til den store af pigerne... Hun bliver kaldt moster... for mine børn har en moster i himlen også, men her på jord er deres moster min veninde... og det blir der aldrig lavet om på.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

Sprit25

For mig er en titel ensbetydende med et menneske det ønsker at være i mine børns liv. På godt og på ondt! 

Min bedste veninde er tante og jeg skal være tante til hendes børn heldigvis 

Anmeld Citér

26. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Godaften med jer på baby.dk 

Min kæreste og jeg har gang i en diskussion herhjemme (eller.. det er måske så meget sagt, da vi er enige) om, om det er fair overfor "ægte" relaterede familiemedlemmer, at moren til et barn opdrager dette til at kalde hendes veninde for "moster" eller lignende 

Hvad siger I?

Hvad mener du med fair? Er det fordi familien bliver tilsiddesat pga veninden? Altså at hun er mere sammen med børnene?

Kan ikke se problemet, det er da dejligt at have flere voksne der elsker ens børn.

Anmeld Citér

26. juni 2017

Bb2015

Min tætte veninde omtaler mig som moster for hendes barn og det har jeg det helt fint med. Min bedste veninde gennem 20 år er også "moster" til min søn og det handler bare om tætte forhold og at at være en del af em familie trods at det ikke er blodsbeslægtet. Min familie har aldrig brugt sådanne titler og vi har heller ikke været særligt tætte, og måske derfor er det vigtigt for mig at mine børn har nogle de kan føle sig tætte med. Det er hvad det betyder for mig. Og som nogen skriver så er det jo ikke sikkert man har et tæt forhold til sin familie, hvor man så kan få relationen på den måde. Det synes jeg ikke er "unfair". 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Mamacita til 2 piger

Jeg har en meget tæt barndomsveninde, hos er hun tante. Hun er nu gravid, og min store datter ønsker sig en kusine. Vi har prøvet at forklare at det jo egentligt ikke er en kusine, men min datter er helt fast besluttet på, at det skal være en fætter eller en kusine.. vi har givet op, og tænker, at det er sgu ikke så vigtigt hvem der er hvad.. Når de er store nok til at stille spørgsmålstegn, så er de jo også store nok til at få en forklaring. 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

Hvad mener du med fair? Er det fordi familien bliver tilsiddesat pga veninden? Altså at hun er mere sammen med børnene?

Kan ikke se problemet, det er da dejligt at have flere voksne der elsker ens børn.

Netop spørgsmålet om det er fair overfor de ægte slægtninge. Min kæreste oplever nemlig at blive sat under "mosteren", på trods af tæt familieforhold 

Anmeld Citér

26. juni 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Netop spørgsmålet om det er fair overfor de ægte slægtninge. Min kæreste oplever nemlig at blive sat under "mosteren", på trods af tæt familieforhold 

Så handler det vel om, at moren til barnet har en tættere relation til veninden end til ham.

I stedet for at tænke over, hvad der er fair eller ikke fair, kunne han da arbejde med at få den relation til barnet, som han gerne vil have. Eventuelt lade sin søster vide, at han gerne vil mere på banen. 

Anmeld Citér

26. juni 2017

et-ønske

Min ældste datter har en ekstra "moster" som er en god veninde der var der for os da vi var igennem en svær periode. Hun fortjener ærligt talt titlen mere end min søster gør - altså min datters rigtige moster. 

Mine yngste har en ekstra "tante" som bestemt er i samme kategori som den med "moster" 

jeg kan ikke se problemet.... familien er for os af navn og slet ikke af gavn!! 

Anmeld Citér

26. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jamen så må din kæreste da snakke med  søsteren eller broren, det er jo ikke venindens skyld.

Opsøger din broren søsteren/broren ofte? Tilbringer tid med ungerne? Invitere forbi.. Ja, det kan godt være de er tætte, men de kan jo også have et endnu tættere forhold.

Men hvis det går ham på, må han jo åbne munden.

Anmeld Citér

26. juni 2017

Jullesnulle

Jeg ville ikke bruge moster men tante. Moster er forbeholdt mors søster

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.