Hvad går altid galt i dit køkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2009

malou

åhhh gud.... jamen jeg holder mig som regel helt væk fra køkkenet. Det er Dennis der laver maden herhjemme... 

knus malou som kan brænde ALT på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Findusinde

Min OSTEKAGE blir ALTID mislykket! Har lavet den flere gange.. Første gang blev den SÅ go.. Men siden da har jeg ikke kunnet lave den! Til min egen store irritation da jeg ELSKER ostekage!

Har fået forbud om at lave den af Thomas da jeg blir fuldstændig hysterisk når den ikke vil lykkes...

Anmeld

9. oktober 2009

tumle81

Jamen jeg synes ikke der er noget som konsekvent går galt for mig i køkkenet, nu skal jeg jo ikke lyde hellig

Lærte at lave mad og bage osv da jeg var ung pige i huset, og det var bare fantastisk.

Elsker at kaste mig ud i forskellige ting, og som regel ender det godt

Jeg er dog ikke god til at lave sauce/sovs, jo en opbagt men ikke bare en god brun sovs til frikadeller eller hakkedrenge, kun til flæskesteg MUMS!!

Knus Kathrina 37+2

Anmeld

9. oktober 2009

Winnie

Altså risengrød er jeg ikke god til at lave, men prøver troligt hvert år

Har sågar været ude i at købe færdig risengrød for at lave "hjemmelavet" risalamande  

Anmeld

9. oktober 2009

Barbamama

lægger da lige verdens bedste pandekage-opskrift ind til jer:

10-12stk

2æg

6dl mælk

1/2tsk salt

1spsk sukker

1 tsk vaniljesukker

Bland æg og halvdelen af mælken. Tilsæt mel og rør blandingen sammen. TIlføj resten af mælken, salt, sukker og vaniljesukker. Steg pandekagerne i en lille smule smør eller margarine. De smager SÅ godt!!!!!

Og det der går galt i vores køkken er at vi taber en del på gulvet. Herhjemme er vi bare blevet enige om at når det ryger på gulvet så er det fordi det smager godt, så hvis vi laver noget nyt og der falder noget på gulvet siger vi bare: Nå det var da godt!! Maden smager åbenbart godt

Anmeld

9. oktober 2009

sarahb

Trinehw skriver:

jeg kan ikke finde ud af at koge ris

Har endda prøvet med den tid der står på pakken, det lykkes bare aldrig! Enten bliver det som grød - eller så er de stadig hårde - øv!

Men ja jeg er bare en KLOVN i i køkkenet - helt vildt

Men hader desværre osse at lave mad - gad godt jeg elskede det - og havde fantasi til det - men nej!

Hurra for knoor pakker

Du får lige den bedste opskift til Ris.

Brug BASMATI ris.

for hver dl. ris bruger du 1 1/4 dl vand, 10 gr smør og en kvart teske salt.
Put alt i gryden og lad det stå på højeste blus indtil det koger så skruer du ned på halvt. Lad det være indtil der ikk er mere vand stil det så væk fra blusset med et viskestykke over og lad det trække 5-10 min. På INTET tidspunkt må du røre i risen først når det er færdig.. DE BLIVER SÅÅÅÅÅ GODE!!

PRØV DET SØDE

Anmeld

9. oktober 2009

Hjaltesmor

fiskefrikadeller. De bliver for fine i konsistensen og falder fra hinanden på panden

derudover kan jeg ikke finde ud af at brænde karry ordentligt af

Anmeld

9. oktober 2009

Berg

Oversteger altid bøfferne både hakkebøffer og engelske bøffer. Kan bare ikke finde ud af det, selvom jeg dog er blevet bedre. Istedet for sålelædder er de nu bare gennemstegte! Min mand er i hvertfald ikke tilfreds

Anmeld

9. oktober 2009

RumlesMor

Mutti2B skriver:

Jeg er en knold til at salte maden

Jeg ødelagde engang en hel middag fordi jeg havde puttet ALT for meget salt i. Så nu "tør" jeg nærmest ikke salte maden i frygt for at ødelægge det. Men som min familie og venner siger; så er det jo godt at jeg har salt og peber til at stå på bordet

Fuldstændig andet emne...men super fedt profil-billede!

Anmeld

9. oktober 2009

SaNiNa

Mine kager bliver altid flade og tørre så hader at bage ikke færdig blandningskager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.