Hvad går altid galt i dit køkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
40 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Mira0911

Bliver sværen ikke sprød på flæskestegen, koger kartoflerne ud, får du tabt spaghettien i køkkenvasken, når du hælder vandet fra....

HER steger jeg frikadeller, karbonader ALT for meget.. kartoflerne koger ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

Bliver sværen ikke sprød på flæskestegen, koger kartoflerne ud, får du tabt spaghettien i køkkenvasken, når du hælder vandet fra....

Hi hi:0)

Meget sjovt indlæg.

Jeg er en fjumre gøg for vildt, så her i mit køkken så taber jeg og spilder alt:0)

Er også en klovn til at huske at skrue ned for blusset når tingene koger, så ofte koger det hele bare over:0)

Hvis jeg skal bruge mel, sukker, kakao, majsstivelse eller andet, så er man ikke i tvivl, for jeg formår altid at have fået bordet belagt med pulver:0)

Knus
Christina

Anmeld

8. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg koger altid risengrøden over den brænder ikke på eller noget, den koger bare over så der er mælkesnask udover hele komfuret

Anmeld

8. oktober 2009

mama09

Dutte84 skriver:

jeg kan ikke finde ud af at koge ris

Har endda prøvet med den tid der står på pakken, det lykkes bare aldrig! Enten bliver det som grød - eller så er de stadig hårde - øv!

Men ja jeg er bare en KLOVN i i køkkenet - helt vildt

Men hader desværre osse at lave mad - gad godt jeg elskede det - og havde fantasi til det - men nej!

Hurra for knoor pakker

Anmeld

8. oktober 2009

DK

Det er endnu aldrig lykkedes mig at lave flødekartofler med succes. Jeg er da ellers okay god i et køkken, og kan finde ud af at lave ret mange indviklede ting, men altså de rånde flødekartofler vil bare IKKE lykkes.

Det koger over i fadet og ud i ovnen, eller de bliver ikke møre, eller de er møre men fløden er helt flydende og kartoflerne svømmer rundt deri.

Jeg har prøvet 5 gange, med 5 forskellige opskrifter, og det har aldrig lykkedes for mig... Hmmm.... En skam, for jeg kan faktisk ret godt lide flødekartofler.

Anmeld

8. oktober 2009

Jules

Som regl alting

Anmeld

8. oktober 2009

Mira0911

DK skriver:

Det er endnu aldrig lykkedes mig at lave flødekartofler med succes. Jeg er da ellers okay god i et køkken, og kan finde ud af at lave ret mange indviklede ting, men altså de rånde flødekartofler vil bare IKKE lykkes.

Det koger over i fadet og ud i ovnen, eller de bliver ikke møre, eller de er møre men fløden er helt flydende og kartoflerne svømmer rundt deri.

Jeg har prøvet 5 gange, med 5 forskellige opskrifter, og det har aldrig lykkedes for mig... Hmmm.... En skam, for jeg kan faktisk ret godt lide flødekartofler.

Kommer lige med et tip...

Når jeg laver flødekartofler, så kommer jeg mornay sovs fra Karoline i fløden.. Det gør den lige lidt tykkere....

Jeg synes det smager hammer godt...

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Caroline86 skriver:

jeg koger altid risengrøden over den brænder ikke på eller noget, den koger bare over så der er mælkesnask udover hele komfuret

Har løsningen på dit problem  Du skal bare komme lidt mindre mælk i end normalt og så lige koge risengrøden op og derefter sætte gryden med låg i dynen med avispapir rundt om. Pak ind i dynen og læg evt. din kærestes dyne over den. Så skal gryden stå en times tid. Så er risengrøden færdig. Evt. skal den lige koges op igen, hvis den er lidt tynd. Er super nemt, så skal man ikke gå og tjekke den og intet koger over!

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Jeg har egentlig ret godt styr på madlavningen! Men tilgengæld er det sket flere gange, at jeg har tændt det forkerte blus mens der stod noget af plastic på. Bla. foodprocessoren

Anmeld

8. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Har løsningen på dit problem  Du skal bare komme lidt mindre mælk i end normalt og så lige koge risengrøden op og derefter sætte gryden med låg i dynen med avispapir rundt om. Pak ind i dynen og læg evt. din kærestes dyne over den. Så skal gryden stå en times tid. Så er risengrøden færdig. Evt. skal den lige koges op igen, hvis den er lidt tynd. Er super nemt, så skal man ikke gå og tjekke den og intet koger over!

det er uanset hvor meget eller hvor lidt mælk jeg putter i
har prøvet den med dynen...så koger det bare over inde i sengen! hahaha
ej, spøg til side... det koger af en eller andne grund altid over..uanset hvor stor gryden er og hvordan jeg laver grøden..men den smager altid himmelsk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.