Hvad går altid galt i dit køkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

opdigtet sovs?? hvad er det?

jeg er ret god til at lave mad...jeg kan faktisk ikke liiiige komme i tanker om noget der ALTID går galt. men imorgen skal jeg lave en passionsfrugtfromage og det har jeg ret dårlige nerver over

Haha ja det ville jeg sgu også være.

Jamen der er jo de orginale som brunsovs, bairnaise eller hvordan hulen det nu staves hehe

Jeg plejer efter hvad jeg føler for at blande en masse ting sammen så det ender med en sovs der passer til det vi skal have.

F.eks hakket tomat og så forskellige ting i som jeg lige har lyst til, frugt peber eller sådan, nogle gange æble stykker hvis jeg føler for det.

Hvis det er et fars brød så en masse omkring det som bliver varmet op sammen med det og så bagefter kan bruges som sovs til kødet og kartoflerne bagefter. Nogle frugter eller grønt der giver noget saft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

oo

suanne85 skriver:

Haha ja det ville jeg sgu også være.

Jamen der er jo de orginale som brunsovs, bairnaise eller hvordan hulen det nu staves hehe

Jeg plejer efter hvad jeg føler for at blande en masse ting sammen så det ender med en sovs der passer til det vi skal have.

F.eks hakket tomat og så forskellige ting i som jeg lige har lyst til, frugt peber eller sådan, nogle gange æble stykker hvis jeg føler for det.

Hvis det er et fars brød så en masse omkring det som bliver varmet op sammen med det og så bagefter kan bruges som sovs til kødet og kartoflerne bagefter. Nogle frugter eller grønt der giver noget saft

ahaaaa, ja så gir opdigtet sovs jo faktisk ret god mening det lyder forresten superlækkert!!

Anmeld

8. oktober 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

ahaaaa, ja så gir opdigtet sovs jo faktisk ret god mening det lyder forresten superlækkert!!

Ja ikke hehe

Og den med hakkede tomater et altså god at bruge om og om igen fordi så næste gang har man måske glemt et krydderi fra sidst man lavede det og så en hel ny smag eller så sløjfer man lige æblerne og så lige gulerod i  i stedet for

Skulle da vist lave en opskrifte bog

Anmeld

8. oktober 2009

vatten

Risengrøden koger på- den er stensikker!

Det er altid enten alt for meget eller alt for lidt pasta, jeg får kogt.

Pommefrits og andre færdig-kartofler bliver altid enten bløde og slatne eller helt sorte.

Æbleskiver (hjemmelavede) bliver altid sorte uden på.

Nå ja, og så SKAL vandet koge over mindst én gang, hver gang jeg koger æg

Anmeld

8. oktober 2009

Ox.

Dutte84 skriver:

Bliver sværen ikke sprød på flæskestegen, koger kartoflerne ud, får du tabt spaghettien i køkkenvasken, når du hælder vandet fra....

HER steger jeg frikadeller, karbonader ALT for meget.. kartoflerne koger ud...

Jeg klokker ALTID i dejen når jeg laver deller, så falder de fra hinanden, sådan noget værre hø! hehe

Anmeld

8. oktober 2009

Tina2

Jeg skærer mig altid i fingeren når jeg laver salat

Og så er jeg først nu begyndt at lære at jeg IKKE må smække med ovnlågen når min mand har bagt kage der står i ovnen.... Splat, og så er den flad!!!!! He he

Anmeld

8. oktober 2009

Mutti2B

Jeg er en knold til at salte maden

Jeg ødelagde engang en hel middag fordi jeg havde puttet ALT for meget salt i. Så nu "tør" jeg nærmest ikke salte maden i frygt for at ødelægge det. Men som min familie og venner siger; så er det jo godt at jeg har salt og peber til at stå på bordet

Anmeld

8. oktober 2009

ekzunz

Mutti2B skriver:

Jeg er en knold til at salte maden

Jeg ødelagde engang en hel middag fordi jeg havde puttet ALT for meget salt i. Så nu "tør" jeg nærmest ikke salte maden i frygt for at ødelægge det. Men som min familie og venner siger; så er det jo godt at jeg har salt og peber til at stå på bordet

Ha ha - jeg har engang brugt salt i stedet for perlesukker.....den kage havde jeg heeeelt for mig selv... (altså jeg var vel 10 - tror godt jeg kan se forskel nu)

Anmeld

8. oktober 2009

ekzunz

vatten skriver:

Risengrøden koger på- den er stensikker!

Det er altid enten alt for meget eller alt for lidt pasta, jeg får kogt.

Pommefrits og andre færdig-kartofler bliver altid enten bløde og slatne eller helt sorte.

Æbleskiver (hjemmelavede) bliver altid sorte uden på.

Nå ja, og så SKAL vandet koge over mindst én gang, hver gang jeg koger æg

Koger vand over?? Skal der ikke være noget i vandet før det koger over???

Hmmm....jeg har kogt mange ting over, men da aldrig æg

Anmeld

9. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Småkager og boller - jeg KAN bare ikke bage!!!! Småkagerne bliver for smør-agtige og bollerne bliver konsekvent for tørre eller falder fra hinanden... Og når jeg nu så gerne VIL!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.