Når overskuddet ikke er som ønsket :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Dejligt at høre det ikke kun er mig der reagere sådan . Jeg har også længe reageret når jeg skulle ud, en handle tur fik maven til at snøre sig sammen , trykken i brystet , sammenbrud  det har virkelig været svært. Det går det rigtige vej, efter jeg har trukket stikket. Men kan stadigvæk ikke helt overskue større forsamlinger . Bare tanken om at skulle være på , smile , small talke det er svært når folk , dem tæt på ikke forstår. Jeg kan mærke jeg har brug for tid , til at finde fodfæste igen . At finde mening og glæde. Håber det kommer i talt med mit barn også får det bedre .

Nej det er netop det.. det der med at skulle snakke med en masse mennesker og være ovenpå.. det er pissehårdt. Og indtil du kan mærke at det kan du godt, for en dag vil du kunne mærke det, så skal du bare takke nej.

Ikke alle i dine omgivelser vil forstå det.. kan huske, at jeg havde en kæmpe diskussion med min svigermor der ikke kunne forstå, at jeg ikke "bare" planlagde den fælles tur i knuthenborg som jeg plejede. Det var helt ubegribeligt for hende. Og vi er altså tætte. 

Det vil være svært for dine børn, uanset hvad. Det er endnu sværere for dem fordi de ikke har den forståelse for omverdenen som andre har. Så de vil ikke kunne forstå, at mor ikke bare er den hun plejer.  Det tager tid og megen italesætning og intet tabu over det. Åbenhed er vejen frem. Da jeg var til mit første forældremøde efter mit sammenbrud på arbejdet, det var vel over 3 mdr fuld sygemelding, sagde jeg åbent til forsamlingen, at jeg var sygemeldt med stress og jeg derfor ikke havde overskud til legeaftaler og kaffe efter fødseldage. At det ville være ren drop-af/pick-up til fødseldage. Det lettede det også en del for mig. Og de var supersøde til at hjælpe. De tog mine børn med hjem til legeaftaler uden at forvente at jeg tog deres. Så på den måde, mistede mine børn ikke det sociale. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Nej det er netop det.. det der med at skulle snakke med en masse mennesker og være ovenpå.. det er pissehårdt. Og indtil du kan mærke at det kan du godt, for en dag vil du kunne mærke det, så skal du bare takke nej.

Ikke alle i dine omgivelser vil forstå det.. kan huske, at jeg havde en kæmpe diskussion med min svigermor der ikke kunne forstå, at jeg ikke "bare" planlagde den fælles tur i knuthenborg som jeg plejede. Det var helt ubegribeligt for hende. Og vi er altså tætte. 

Det vil være svært for dine børn, uanset hvad. Det er endnu sværere for dem fordi de ikke har den forståelse for omverdenen som andre har. Så de vil ikke kunne forstå, at mor ikke bare er den hun plejer.  Det tager tid og megen italesætning og intet tabu over det. Åbenhed er vejen frem. Da jeg var til mit første forældremøde efter mit sammenbrud på arbejdet, det var vel over 3 mdr fuld sygemelding, sagde jeg åbent til forsamlingen, at jeg var sygemeldt med stress og jeg derfor ikke havde overskud til legeaftaler og kaffe efter fødseldage. At det ville være ren drop-af/pick-up til fødseldage. Det lettede det også en del for mig. Og de var supersøde til at hjælpe. De tog mine børn med hjem til legeaftaler uden at forvente at jeg tog deres. Så på den måde, mistede mine børn ikke det sociale. 

Min situation kommer som følge af, at mit barn igennem 16 måneder har haft det svært med angst osv . Nu er jeg så desværre røget med ned pga hele sitationen ( længere historie ) mit barn begynder heldigvis at får det bedre nu, så håber det hjælper på min situation også . Da presset har ( er ) meget stort. 

Oplever desværre ikke opbakning . Men plejer jo også bare at bide tingene i mig. Døjer i forvejen med kroniske smerter så er vant til det er svært & kræver lidt ekstra engang imellem. Reserver lageret er bare brugt .

har opgivet at få folk til at forstå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.